خاموش‌کردن لپ تاپ یا حالت Sleep ؛ کدام بهتر است؟

لپ تاپ

اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه از لپ‌تاپ خود برای کارهای مختلف استفاده می‌کنید، داشتن اطلاعات درباره خاموش‌کردن یا قرار‌دادن آن در حالت Sleep مهم است.

به‌گزارش تک‌ناک، نادیده‌گرفتن خاموش‌کردن یا حالت Sleep لپ تاپ می‌تواند به فرسودگی قطعات و آسیب‌رساندن به بخش‌های حساس مانند CPU منجر شود.

در این مقاله، قصد داریم راهنمایی‌هایی درباره زمان‌های مناسب برای خاموش‌کردن یا قراردادن لپ‌تاپ در حالت Sleep ارائه و توضیح دهیم که در چه شرایطی از هر‌کدام استفاده کنید. پس تا پایان این مطلب همراه باشید.

خاموش‌کردن یا Sleep لپ تاپ چه فرقی دارند؟

گزینه Shut Down در لپ‌تاپ‌ها برای خاموش‌کردن کامل دستگاه طراحی شده است. با انتخاب این گزینه، همه برنامه‌های در حال اجرا بسته و لپ‌تاپ به‌آرامی خاموش می‌شود. این گزینه ویژه مواقعی است که برای مدت‌زمان طولانی (مثلاً ۷ تا ۸ ساعت) از دستگاه استفاده نخواهید کرد و می‌خواهید آن را برای استفاده‌های بعدی آماده نگه دارید.

درمقابل، حالت Sleep همه برنامه‌های باز را در حافظه نگه می‌دارد تا هنگام روشن‌شدن مجدد لپ‌تاپ، به‌سرعت به کارتان برگردید. این حالت که مقدار کمی انرژی مصرف می‌کند و حافظه رم را فعال نگه می‌دارد، مناسب برای وقفه‌های کوتاه ۱ تا ۲ ساعته است.

مهم است که پس از چند ساعت کار مداوم، به لپ تاپ خود فرصتی برای استراحت بدهید تا کارایی آن حفظ شود و عمر قطعاتش افزایش یابد. گزینه‌های Shut Down و Sleep را باید براساس نیاز و نوع استفاده‌تان از دستگاه انتخاب کنید.

چه زمانی از خاموش‌کردن یا استراحت لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنیم؟

تصمیم‌گیری بین قراردادن لپ تاپ در حالت Sleep یا خاموش‌کردن آن با گزینه Shut Down، به میزان و نوع استفاده شما بستگی دارد. برای کسانی که روزانه چندین ساعت با لپ‌تاپ کار می‌کنند، این تصمیم‌ها می‌تواند تأثیرات متفاوتی به‌دنبال داشته باشد.

اگر قصد دارید فقط برای چند دقیقه از لپ‌تاپ استفاده نکنید و به‌زودی به برنامه‌های فعال خود نیاز خواهید داشت، حالت Sleep انتخابی مناسب است. در این حالت، لپ‌تاپ به‌سرعت به حالت فعال بازمی‌گردد و شما می‌توانید دقیقاً از جایی که کارتان ترک کرده‌اید، آن را ادامه دهید.

درمقابل، اگر کار شما با لپتاپ برای چند ساعت یا حتی چند روز به‌پایان رسیده است، خاموش‌کردن کامل دستگاه با استفاده از گزینه Shut Down انتخاب بهتری است. این کار به‌معنای قطع کامل تغذیه از قطعات و اجازه به لپ‌تاپ برای استراحت و خنک‌شدن است که می‌تواند به افزایش طول عمر دستگاه کمک کند.

در پایان باید بگوییم که حالت‌های Sleep و Shut Down باید بر‌اساس نیازهای فردی و الگوهای استفاده از لپ‌تاپ شما انتخاب شوند. پس به این موضوع حتماً دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.