خودروی برقی جدید بنتلی یک خودران است

بنتلی، برند مشهور خودروهای لوکس بریتانیایی، قرار است با اولین خودروی تمام برقی خود، جهشی پیشگامانه به قلمرو خودروهای الکتریکی داشته باشد.

به گزارش تکناک و بر اساس گزارش مجله خودروی بریتانیایی “AutoCar”، مدیر عامل بنتلی، آدریان هالمارک، فاش کرده است که خودروی برقی آینده به فناوری پیشرفته خودران مجهز خواهد شد.

بنتلی برقی از سیستم SuperVision Mobileye استفاده می کند که از مجموعه ای چشمگیر از 11 دوربین تشکیل شده است. جالب اینجاست که این سیستم در خودروی برقی جدید ماکان پورشه نیز وجود خواهد داشت. در ابتدا، بنتلی برقی دارای قابلیت رانندگی تا حدی مستقل در بزرگراه ها خواهد بود. با این حال، این شرکت برنامه‌های بلندمدتی برای دستیابی به قابلیت‌های رانندگی خودکار کامل از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری OTA در آینده دارد.

شایعه شده است اولین خودروی برقی بنتلی که پیش بینی می شود در سال 2025 به طور رسمی معرفی شود، طراحی کوپه اسپرت دارد. هالمارک قبلاً گفته بود که خودروی برقی آینده قدرتی تا 1400 اسب بخار خواهد داشت و می تواند در عرض 1.5 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. این ارقام عملکرد خودرو دیوانه کننده هستند. با این حال، هالمارک به مشتریان احتمالی اطمینان داد که یک نسخه «آهسته‌تر» برای کسانی که این سرعت را بسیار زیاد یا ترسناک می‌دانند در دسترس خواهد بود.

بسیار جالب است که بنتلی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای عصر الکتریکی دارد و قصد دارد هر سال یک خودروی برقی جدید از سال 2025 تا 2030 معرفی کند.

برای حمایت از این سرمایه‌گذاری بلندپروازانه، این شرکت سرمایه‌گذاری هنگفتی به مبلغ 3 میلیارد دلار را برای بازسازی کارخانه Crewe خود تعهد کرده است. این سرمایه گذاری این امکان را فراهم می کند تا بنتلی برای رقابت با سایر خودرو های برقی که در حال حاضر روند رو به رشدی دارند، مطمئن باشد.

در یکی دیگر از توسعه‌های ابرخودروی برقی، رولز رویس، یکی دیگر از خودروسازان برجسته بریتانیایی لوکس، در حال آماده‌سازی برای رونمایی از اولین خودروی الکتریکی خود با اسپکتر، در اواخر سال جاری است. اسپکتر که یک کوپه مجلل است، پلتفرم خود را با مدل‌های مشهور رولزرویس: فانتوم و کولینان، به اشتراک گذاشته است.

با استقبال بنتلی و رولزرویس از خودرو های برقی، آینده صنعت خودروهای لوکس مطمئنا شاهد تغییر عمیق در تحقیق و توسعه برای سایر خودروسازان بزرگ خواهد بود. شرکت‌هایی مانند کرایسلر و آکورا باید این را نشانه تغییر چشم‌انداز در صنعت خودروهای برقی بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.