همکاری 2 شرکت مطرح برای بقا در بازار خودرو

استون مارتین و لوسید با هم همکاری می کنند تا بتوانند خودرو های الکتریکی با کارایی بالا را به بازار عرضه کنند.

به گزارش تکناک، بازار خودروهای الکتریکی در حال داغ شدن است. شرکت‌های جوانی مانند تسلا و BYD در این راه پیشرو هستند، اما خودروسازان صد ساله نیز تلاش می‌کنند تا عقب نمانند. یکی از این تولیدکنندگان استون مارتین است. اخیراً، این شرکت قراردادی با گروه لوسید بسته است تا به فناوری خودروی برقی با عملکرد بالا دسترسی پیدا کند.

چگونه شراکت استون مارتین و لوسید برای هر دو شرکت منفعت خواهد داشت؟

استون مارتین در حال همکاری با گروه لوسید است تا به فناوری های خودرو های الکتریکی با کارایی بالا در شرکت های ایالات متحده دسترسی پیدا کند. استون مارتین 232 میلیون دلار به صورت نقد و سهام به لوسید پرداخت خواهد کرد و در ازای آن به فناوری باتری، پیشرانه های الکتریکی و نرم افزار لوسید دسترسی خواهد داشت.

استون مارتین قصد دارد اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2025 عرضه کند و این همکاری با لوسید فناوری مورد نیاز برای توسعه یک محصول رقابتی را در اختیار آن قرار می دهد. بنابراین، چرا استون مارتین به چنین ادغامی نیاز دارد؟

استون مارتین به این ادغام نیاز دارد تا بتواند فرایند گذار به تولید خودرو های دوستدار محیط زیست را پشت سر بگذارد. این انتقال پرهزینه است و خودروسازان در سراسر جهان میلیاردها دلار برای توسعه فناوری های کم آلاینده متعهد شده اند. سازندگان کوچکتر مانند استون مارتین منابع لازم برای انجام این انتقال را به تنهایی ندارند، بنابراین باید با شرکت های دیگر شریک شوند. این ادغام به آنها اجازه می دهد تا هزینه ها و خطرات توسعه فناوری های جدید را به اشتراک بگذارند.

سرمایه گذاران از این شراکت استقبال کردند و سهام استون مارتین در روز دوشنبه نزدیک به 15 درصد افزایش یافت. بر اساس آخرین گزارش ها، سهام در حال حاضر در بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته معامله می شود.

لارنس استرول، رئیس اجرایی استون مارتین، گفت که قرارداد با لوسید گامی مهم رو به جلو در استراتژی برقی سازی خودرو های ما است. او افزود که این همکاری به ما امکان می‌دهد برنامه‌های خود را برای عرضه طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی بسیار رقابتی به بازار تسریع کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.