انتقال 10 میلیون دامنه گوگل به یک شرکت جدید

امروز طی یک اعلامیه غیرمنتظره،  Google Domains (دامنه گوگل) برای گذر از یک دوره گذار متوقف و Squarespace کسب و کار و دارایی‌‌های آن را در اختیار می گیرد.

به گزارش تکناک، Squarespace امروز اعلام کرد “با گوگل یک قرارداد خرید دارایی قطعی منعقد کرده است و به موجب آن دارایی‌های مرتبط با کسب و کار Google Domains را تصاحب خواهد کرد. این دارايی‌ها تقریباً شامل 10 میلیون دامنه با میزبانیGoogle Domains است و در اختیار میلیون‌ها مشتری قرار دارد.

Google Domains در سال 2014 به عنوان یکی از حامیان بزرگ HTTPS و دامنه‌های سطح بالا (TLD) با تلاش‌ برای افزایش تمرکز در فروش و ثبت دامنه‌ها توسط گوگل راه‌اندازی شد. این سرویس در سال 2022 از نسخه بتا خارج شد.

این انتقال با توجه به شرایط و تلاش گوگل برای کار با منابع کارآمدتر منطقی به نظر می‌رسد و حداقل بهتر از تعطیلی کامل سرویس و بدون مسیر انتقال هدایت شده است.

مت مادریگال، معاون و مدیر فروش محصولات گوگل در این‌باره گفت: «حمایت از انتقال تدریجی برای مشتریان در ماه‌های آینده، با کمک تیم Google Domains، اولویت اصلی ما است. Squarespace می‌تواند تجربه‌ای یکپارچه از خرید و مدیریت دامنه‌ها را همراه با ارائه ابزارهای دیگر مورد نیاز برای حضور آنلاین مشتریان ارائه دهد.

سرویس گوگل، به عنوان یک سیستم ثبت نام دامنه، ویژگی هایی مانند حفظ حریم خصوصی WHOIS بدون هزینه و DNSSEC (برای محافظت در برابر جعل DNS و حملات سایبری) ارائه می کند، و از زیرساخت ابری سریع و قابل اعتماد شرکت بهره می برد. همچنین، Google Domains یک رابط کاربری ساده ارائه می‌کرد. حال باید دید Squarespace در نهایت از همین تجربه بهره‌مند خواهد بود یا نه.

به گفته Squarespace، قیمت‌های تمدید طرح اشتراک مشتریان فعلی Google Domains، برای حداقل 12 ماه پس از عقد قرارداد، که انتظار می‌رود در فصل سوم 2023 رخ دهد، ثابت خواهد بود.

به این ترتیب هیچ تغییری در حال حاضر متوجه حساب Google Domains کاربران نخواهد بود و در حال حاضر نیازی به انجام کاری نیست. پس از دریافت تاییدیه های نظارتی و عقد قرارداد، مشتری Squarespace خواهید شد و دامنه شما تحت مالکیت و پس از یک دوره انتقال، توسط Squarespace مدیریت می شود.

گوگل این سند پشتیبانی را امروز با عنوان ارائه اطلاعات بیشتر بعدا ارائه خواهد شدر آینده پست کرد.

مسأله قابل توجه‌ این است که Squarespace «به مدت حداقل سه سال به ارائه‌دهنده دامنه انحصاری به هر مشتری دارای یک دامنه به همراه اشتراک مستقیم Workspace گوگل تبدیل می‌شود».

Squarespace همچنین خدمات صورت‌حساب و پشتیبانی را برای مشتریان Workspace که از طریق Google Domains برای این سرویس ثبت‌نام کرده‌اند، ارائه می‌کند. مشتریان همچنان این گزینه را خواهند داشت که در هر زمانی تغییراتی در حساب دامنه خود ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.