درایورهای صوتی اینتل تا 2024 عرضه می شود

اینتل اعلام کرد در حال ساخت درایورهای صوتی لینوکس برای Lunar Lake است و در سال 2024 آنها را عرضه خواهد کرد.

به گزارش تکناک، مهندسان اینتل در حال حاضر در حال ساخت پشتیبانی درایور SoundWire برای معماری پردازنده Lunar Lake در لینوکس هستند. به طور خاص، این به‌روزرسانی با پشتیبانی اولیه از Intel ACE2.x SoundWire همراه است که بخشی از قابلیت‌های صوتی Lunar Lake خواهد بود.

اینتل توسعه این درایور جدید را قبل از برنامه‌زمانی انجام می‌دهد و انتظار می‌رود پردازنده Lunar Lake در سال 2024 عرضه شود.

طبق گزارش Phoronix، لینوکس 6.5 پشتیبانی از بلوک جدید ACE2.x نسل جدید SoundWire را دارا خواهد بود، که احتمالا دلیلی است برای اینکه مهندسان اینتل در حال حاضر در حال ساخت درایورهای صوتی جدید هستند.

علاوه بر این، Lunar Lake در حال نزدیک شدن است و قرار است در سال 2024 عرضه شود. درباره این بازبینی جدید SoundWire زیاد اطلاعاتی نداریم، اما همانطور که در تمام فناوری‌های صوتی جدید انتظار می‌رود، پردازش صوتی و کیفیت صوت بهبود خواهد یافت نسبت به نسخه‌های فعلی SoundWire.

SoundWire یک رابط است که در سال 2015 تصویب شده است تا داده‌های صوتی را به دستگاه‌های صوتی یکپارچه منتقل کند. در اصل، این یک “سیستم عامل صوتی” است که نحوه انتقال داده به دستگاه‌های صوتی در داخل اسپیکرها، تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها، خودروها و سایر منابع صوتی پشتیبانی شده را تنظیم می‌کند. طبق گزارش Phoronix، اینتل به مدت طولانی SoundWire را پشتیبانی کرده است که توضیح می‌دهد چرا اینتل از آخرین بلوک‌های IP SoundWire خیلی زود استفاده کرده است.

این همچنین اولین درایور صوتی لینوکسی نیست که اینتل برای Lunar Lake منتشر کرده است. اینتل همچنین در حال افزودن دو درایور صوتی دیگر به لینوکس است که پشتیبانی از پردازنده های Lunar Lake شامل Sound Open Firmware 2.6 و پشتیبانی از MIDI 2.0 هستند.

Lunar Lake جانشین Meteor Lake خواهد بود و به گفته گزارش‌ها تاج کارایی به نسبت وات را به اینتل بازخواهد گرداند. Lunar Lake فناوری چند تایلی مشابه Meteor Lake را به ارمغان خواهد آورد که شامل تایل پردازنده، تایل گرافیک، تایل SoC و تایل I/O است، اما به فرآیند تولید 18A اینتل ارتقا خواهد یافت که باعث بهبود 10 درصدی کارایی نسبت به Meteor Lake با نود 20A خواهد شد.

در اصل، قرار بود که Lunar Lake در سال 2025 عرضه شود، اما توسعه آن به گونه‌ای پیشرفت کرده که اینتل برنامه زمانبندی خود را یک سال تسریع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.