درایورهای بازنویسی شده AMD بهره وری 72 درصدی را به ارمغان آورد

این روزها بیشتر تلاش‌های توسعه در درایورهای کارت گرافیک ، چه Nvidia، چه Intel یا AMD بر روی APIهای جدیدی مانند DirectX 12 یا Vulkan، فناوری‌های ارتقاء در مقیاس پیشرفته و بهبودهای خاص برای نسخه‌های جدید بازی متمرکز شده است.

به گزارش تک ناک، امسالAMD همچنان بر روی مشکل قدیمی درایورهای گرافیک خود یعنی عملکرد OpenGL تمرکز کرده است.در طول تابستان امسال AMD یک درایور بازنویسی شده OpenGL منتشر کرد که به گفته او عملکرد Minecraft را تا 72 درصد افزایش می‌دهد.

البته تست مستقل در سایر بازی‌ها و بنچمارک‌های OpenGL نیز دستاوردهایی به همراه داشت.اکنون همان بهینه‌سازی‌ها به درایورهای گرافیکی معتبر AMD برای کارت‌های ایستگاه کاری Radeon Pro-series آمده اند و باعث بهبود عملکرد برنامه‌های حرفه‌ای مانند Solidworks و Autodesk Maya شده اند.

این شرکت در پست وبلاگ خود نوشت: درایور AMD Software: PRO Edition 22.Q3 توسط Dell، HP و Lenovo برای پایداری تست و تایید شده است و از طریق دانلود درایورهای آنها در دسترس کاربران قرار گرفته است. AMD به همکاری با توسعه دهندگان نرم افزار تا گرفتن تاییدیه برای آخرین درایورها ادامه می دهد.

شرکت AMD می گوید پردازنده گرافیکی ایستگاه کاری Radeon Pro W6800 با درایورهای جدید ، سرعت رندردر نرم افزار Solidworks به ترتیب تا 52 یا 28 درصد در رزولوشن های 4K و 1080p افزایش پیدا می کند.

با ارتقا به درایور بازنویسی شده OpenGL عملکرد Autodesk Maya نیز 34درصد در رزولوشن 4K یا 72 درصد در وضوح پیش فرض افزایش می یابد. اندازه پیشرفت‌ درایور بازنویسی شده OpenGL بسته به نرم افزار و GPU مورد استفاده متفاوت است، اما آزمایش‌های AMD پیشرفت‌های قابل توجه و ثابتی را در پردازنده‌های گرافیکی Radeon Pro W6800، W6600 و W6400 نشان می‌دهد، پیشرفت‌هایی که AMD می‌گوید به این GPUها کمک می‌کند تا از GPUهای مشابه ایستگاه کاری Nvidia مانند RTX A5000 و A2000 و Nvidia T600 پیشی بگیرند.

AMD می‌گوید بازنویسی درایور OpenGL در درایورهای GPU حرفه‌ای 22.Q3 مزایای بزرگی را برای برنامه‌های حرفه‌ای که به API گرافیکی قدیمی‌تر متکی هستند، به همراه خواهد داشت.
AMD می‌گوید بازنویسی درایور OpenGL در درایورهای GPU حرفه‌ای 22.Q3 مزایای بزرگی را برای برنامه‌های حرفه‌ای که به API گرافیکی قدیمی‌تر متکی هستند، به همراه خواهد داشت.

لیست کاملی از پردازنده‌های گرافیکی سازگار با سری Radeon Pro در یادداشت‌های انتشار درایور 22.Q3 موجود است. علاوه بر کارت‌های گرافیک دسکتاپ، درایور بازنویسی شده OpenGL با پردازنده‌های گرافیکی موبایل در انواع لپ‌تاپ‌های Dell، HP، Lenovo و Panasonic سازگار است. AMD هیچ عدد عملکردی را برای پردازنده‌های گرافیکی Radeon Pro قدیمی‌تر از سری 6000 نشان نداده است، اگرچه احتمالاً همه پردازنده‌های گرافیکی پشتیبانی شده توسط درایورهای جدید از حداقل مزایا در سرعت و بهبود عملکرد بهره خواهند برد.

AMD همچنین درایورهای DirectX 11 خود را در اوایل سال جاری بازنویسی کرد، اگرچه افزایش عملکرد در اکثر بازی‌ها به طور کلی بسیار کمتر از پیشرفت‌های ارائه شده توسط درایورهای OpenGL جدید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.