دسترسی به ویژگی های مخفی ویندوز 11 آسان شد

مایکروسافت ابزار داخلی خود را که امکان استفاده از ویژگی های مخفی ویندوز 11 را فراهم می‌کند، منتشر کرد.

به گزارش تکناک، ابزار StagingTool مایکروسافت بسیار شبیه به ابزار ViveTool است که توسط جامعه ویندوز استفاده می‌شود

مایکروسافت به طور تصادفی از برنامه داخلی خود به نام “StagingTool” که توسط کارمندان برای فعال سازی ویژگی‌های سری و غیرمنتشر شده ویندوز 11 استفاده می‌شود، اطلاعاتی را فاش کرده است.

عموماً این شرکت نرم‌افزاری بزرگ ویندوز 11 را در نسخه‌های عمومی سیستم‌عامل تست می‌کند و ویژگی‌های تجربی یا پنهان را در آنها قرار می‌دهد، اما تا به حال علاقه‌مندان ویندوز باید به ابزارهای شخص ثالث تکیه می‌کردند تا به ویژگی‌های مخفی دسترسی پیدا کنند که مایکروسافت هنوز برای تمامی آزمایشگران آنها را فعال نکرده است.

انتشار تصادفی ابزار StagingTool مایکروسافت دیروز بخشی از رویداد “bug bash” شرکت در این هفته بود که در آن مهندسان بازخورد آزمایش‌کنندگان ویندوز 11 را برای برطرف کردن هر گونه باگ باقیمانده قبل از یک به‌روزرسانی بزرگ جمع آوری می‌کنند. انتظار می‌رود مایکروسافت در ماه سپتامبر به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 را ارائه دهد که شامل پشتیبانی از فرمت‌های RAR و 7-Zip به صورت پیش‌فرض است.

کاربر توییتر با نام XenoPanther در روز چهارشنبه ابتدا ابزار StagingTool را کشف کرد و ساعاتی بعد مایکروسافت به سرعت آن را حذف کرد. اکنون این ابزار داخلی توسط جامعه ویندوز به طور گسترده به اشتراک گذاشته می شود. StagingTool بسیار شبیه به برنامه ViveTool شخص ثالث است که علاقه‌مندان ویندوز از سال‌ها قبل برای فعال سازی ویژگی‌های پنهان ویندوز 11 استفاده می‌کنند.

StagingTool یک برنامه خط فرمان است که به شما امکان می‌دهد شناسه‌های ویژگی را تغییر دهید تا بخش‌های خاصی از ویندوز 11 که هنوز منتشر نشده‌اند را فعال کنید. این برنامه به ویژه برای زمانی که مایکروسافت از تست A/B برای ویژگی‌ها استفاده می‌کند بسیار مفید است، در این حالت تنها یک زیرمجموعه کوچک از آزمایشگران ویندوز (Windows Insiders) قبل از انتشار گسترده‌تر آن توسط مایکروسافت به ویژگی دسترسی خواهند داشت.

علاقه‌مندان ویندوز همواره در هر بار انتشار نسخه جدیدی برای آزمایش، به دنبال ویژگی‌های جدید می‌باشند. در سیستم‌عامل ویندوز، پرچم‌های پنهانی وجود دارند که ویژگی‌ها را فعال می‌کنند که این امکان را به جامعه ویندوز می دهد تا ببیند که مایکروسافت در حال آزمایش چه چیزی است قبل از اینکه شرکت حتی ویژگی های جدید را تایید کند.

مایکروسافت به طور کامل از جامعه ای که ویژگی‌های مخفی را فعال می‌کند، آگاه است. “ما همچنین می‌دانیم که برخی از آزمایشگران فنی‌تر ما متوجه شده‌اند که برخی از ویژگی‌ها در نسخه‌هایی که ما منتشر کرده‌ایم عمداً غیرفعال شده‌اند”، این امر را آماندا لانگوسکی، رئیس برنامه Windows Insider، در یک نوشته وبلاگ در سال گذشته تأیید کرد.

نشت StagingTool مایکروسافت، فرآیند فعال کردن ویژگی‌های مخفی را حتی آسان‌تر و “رسمی‌تر” می‌کند، زیرا این یک ابزار داخلی است که مهندسان برای تست ویژگی‌های منتشر نشده استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.