این ویژگی جدید جستجوی گوگل را راحت تر می کند

تجربه مولد جستجوی گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی در حال دریافت یک ویژگی جدید بزرگ برای تصاویر و ویدیو است.

به گزارش تکناک، در صورت فعال‌سازی ویژگی SGE مبتنی بر هوش مصنوعی در Search Labs، اکنون محتوای چندرسانه‌ای بیشتری در کادر خلاصه رنگارنگ بالای نتایج جستجوی نشان داده می‌شود.

گوگل همچنین در تلاش برای نمایش سریع‌تر باکس خلاصه نتایج و افزودن محتوای بیشتر به پیوندهای درون آن است.

ویژگی SGE ممکن است هنوز در مرحله آزمایشی باشد، اما به وضوح آینده جستجوی گوگل خواهد بود. به گفته ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت آلفابت در آخرین تماس مربوط به درآمد شرکت، این مسأله فرصتی برای ما فراهم می‌کند که به روش جستجوی همیشگی محدود نشویم و امکان تفکر خارج از چارچوب را نیز فراهم می‌کند و درنهایت، به تدریج روند جستجو به این شکل خواهد بود.”

با توسعه این محصول، گوگل دیگر به سادگی با هر بار جستجو سعی در یافتن پیوندهای برای کاربر نخواهد کرد، بلکه سعی می‌کند اطلاعات مرتبط، واقعی و مفید را ترکیب و تولید کند. به‌ویژه نتایج ویدیویی می‌تواند در این محصول بسیار پیشرفت داشته باشد.

گوگل در طول سال‌ها، یوتیوب را بیشتر و بیشتر در نتایج جستجو ادغام کرده است و به قسمت یا لحظه خاصی در یک ویدیو پیوند می‌دهد و حتی در پاسخ به سؤال «چرا خشک‌کن من این صدا را ایجاد می‌کند» به کاربر کمک می‌کند.

ظاهرسازی و زمینه سازی لینک‌ها همچنان برای گوگل به منظور کارکرد صحیح SGE بسیار مهم است. طبق پست وبلاگی گوگل برای اعلام ویژگی های جدید، به منظور کمک به کاربر در درک تازگی اطلاعات صفحات وب نمایشی در نتایج، اکنون قرار است تاریخ‌های انتشار در کنار مقالات نمایشی در کادر خلاصه نمایش داده‌شود.

همچنین قبلا نوشتیم گوگل در حال آزمایش قابلیت افزودن لینک‌های درون خطی به خلاصه ارائه شده توسط هوش مصنوعی است. تاکنون، این قابلیت به صورت یک آزمایش به نظر می رسید. یافتن تعادل مناسب بین ارائه اطلاعات و کمک به کاربر در یافتن آن‌ها و همه پیامدهای هر دوی این نتایج، همیشه یکی از سخت‌ترین مشکلات در جستجوی گوگل است.

سریع‌تر کردن SGE نیز زمان‌بر خواهد بود. ایجاد پاسخ سؤالات توسط این ابزارهای بزرگ مبتنی بر مدل زبان، SGE، Bing و حتی ChatGPT و Bard، کمی زمان‌بر است و در دنیای جستجو، هر میلی‌ثانیه اهمیت دارد. طبق اعلام گوگل در ماه ژوئن، زمان بارگذاری به نصف کاهش یافته است. با این حال افرادی که از SGE استفاده کرده‌اند تفاوت زیادی مشاهده نکرده‌اند و SGE هنوز خیلی کند است.

با این حال، SGE نتایج جستجوی مفیدی ارائه می‌دهد. به ویژه برای انواع سوالات “کجا بروم” و “چه چیزی تماشا کنم” نتایج مفیدی نشان می‌دهد. در ارائه این نتایج، پاسخ درست و غلط وجود ندارد و ایده ها و گزینه های مناسبی ارائه می‌دهد. با دسترسی SGE به منابع، فایل‌های رسانه‌ای و محتوای بیشتر، ممکن است تا 10 پیوند آبی و یا حتی بیشتر در نتایج نشان داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.