دسترسی محدود مشتریان به Copilot مایکروسافت

  مایکروسافت قصد دارد که ویژگی Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت 365 را در ازای مبلغی پول، زودتر در اختیار 600 نفر از مشتریان علاقمند قرار دهد.

به گزارش تکناک، مایکروسافت در حال گسترش دسترسی پیش‌نمایش به Microsoft 365 Copilot است، یک دستیار دیجیتال مبتنی بر GPT-4 OpenAI که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در سراسر برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت 365 ارائه می‌کند. این غول فناوری همچنین ابزار جدیدی برای فهرست کردن داده‌های داخلی شرکت منتشر کرده است که به Copilot این امکان را می‌دهد که با دقت بیشتری درباره داده‌های شرکتی گزارش‌دهی کند. علاوه بر این، ویژگی‌های جدید Copilot برای برنامه‌هایی مانند Microsoft Whiteboard، Outlook و PowerPoint نیز اعلام شده است.

این شرکت برنامه دسترسی زودهنگام مایکروسافت 365 Copilot را راه‌اندازی می‌کند، یک پیش‌نمایش پولی که فقط با دعوت‌نامه که در ابتدا برای 600 مشتری جهانی ارائه می‌شود. در حال حاضر فقط ۲۰ مشتری توانستند Copilot Microsoft 365 را آزمایش کنند. مشتریان جدید باید مبلغی نامشخص را برای این امتیاز پرداخت کنند، اما مایکروسافت زمان شروع این برنامه را مشخص نکرده است.

مایکروسافت نیز قابلیت‌های جدیدی را برای Copilot Microsoft 365 معرفی می‌کند. امکانات جدیدی همچون ویژگی Semantic Index برای مشتریان شرکتی با اجرای پکیج Microsoft 365 E3 یا E5 در دسترس است که نقشه ای شفاف از داده‌هایی که توسط کاربر یا شرکت تولید شده‌اند، ایجاد می‌کند. مایکروسافت می‌گوید که Semantic Index حیاتی برای به دست آوردن پاسخ‌های قابل اعتماد و عملی در Copilot Microsoft 365 است. به عنوان مثال با پرسیدن از Copilot درباره “گزارش فروش ماه مارس”، این ابزار می فهمد که گزارش‌های فروش توسط Kelly در تیم مالی تولید شده‌اند و در Excel ایجاد می شوند، پس به جای اینکه به دنبال هر گونه اسنادی که حاوی آن کلمات کلیدی باشند،  در جای مناسب باید بگردد.

مایکروسافت ادعا می‌کند که این بروزرسانی، نتایج جستجوی شرکتی برای مشتریان E3 و E5 را حتی اگر از Copilot استفاده نکنند، بهبود خواهد بخشید. توانایی استفاده از داده های داخلی شرکت می تواند به ساده تر کردن اتوماسیون موجود و گردش کار کمک کند.

Copilot همچنین به Whiteboard، برنامه مشترک بوم دیجیتال مایکروسافت 365 اضافه می شود. کاربران می توانند Copilot را احضار کنند تا به ایجاد ایده در مورد موضوعات خاص و خلاصه کردن محتوا کمک کند. Copilot همچنین می‌تواند از Microsoft Designer، برنامه طراحی گرافیک جدید این شرکت، استفاده کند تا با تولید تصاویر بر اساس درخواست‌های ایده ایجاد شده در Whiteboard، این ایده‌ها را زنده کند.

همچنین قابلیت‌های جدیدی به برنامه‌هایی که قبلاً از پیش‌نمایش Microsoft 365 Copilot پشتیبانی می‌کنند ارائه می‌شود. برای مثال، DALL-E، تولیدکننده متن به تصویر OpenAI، به مایکروسافت پاورپوینت اضافه می‌شود. کاربران می‌توانند از Copilot بخواهند تا تصاویری را بر اساس توضیحات متنی تولید کند، که سپس می‌تواند در ارائه‌ها قرار داده شوند. همچنین Copilot با تبدیل نقاط به پاراگراف (یا برعکس) و یا تغییر لحن در پاورپوینت می تواند متن را بهینه کند.

در نهایت، Outlook در حال دریافت قابلیت‌های آموزشی Copilot جدید است که راهنمایی‌های نوشتن را هنگام تهیه پیش‌نویس ایمیل‌ها در مهلت‌های زمانی محدود یا هنگام برخورد با موضوعات حساس ارائه می‌دهد. Copilot به کاربران درباره چگونگی ارائه اطلاعات با شفافیت و تناسب سبک مناسب در این شرایط مشاوره خواهد داد. مایکروسافت هنوز زمانی که این قابلیت‌های جدید برای مشتریان پیش‌نمایشی پرداخت‌کننده در دسترس قرار خواهد گرفت، مشخص نکرده است.

هنوز هیچ خبری از انتشار عمومی (یا حتی بتای باز) Copilot Microsoft 365 منتشر نشده است. احتمالاً قبل از اینکه آن را برای عموم مردم در دسترس قرار دهد، چندین بروزرسانی پیش‌نمایشی با قابلیت‌های جدید را شاهد خواهیم بود. مایکروسافت قصد دارد قبل از اینکه آن را برای عموم مردم در دسترس قرار دهد، باید به طور دقیق به بررسی این قابلیت‌ها بپردازد.

تقریباً همه خدماتی که از مدل‌های زبان بزرگ استفاده می‌کنند، مانند چت بات Bing Microsoft به خاطر ارائه اطلاعات نامعتبر بازبینی شده‌اند. مایکروسافت در حال حاضر در مورد نتایج نادرست، هشدار سلب مسئولیت داده است اما سازمان‌هایی که در حال استفاده از فناوری AI چند منظوره هستند.  این نتایج در حال حاضر این خطر را دارند که اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده را در جریان کار یا ارتباطات شرکتی خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.