دست نوشته تبلیغاتی خالق اپل 175 هزار دلار فروش رفت

در یک حراجی دست نوشته تبلیغاتی Apple-1 نوشته استیو جابز، به عنوان گران‌ترین قطعه کاغذی که تا بحال فروخته شده با قیمتی باور نکردنی به فروش رفت.

به گزارش تکناک، استیو جابز و اپل بدون شک یکی از گروه های برجسته‌ در تاریخ فناوری هستند. جابز در سال ۱۹۷۶ شرکت را تأسیس کرد و تا سال ۱۹۸۵ مدت ۹ سال بر آن ریاست می‌کرد.

اگرچه سال‌های انتهایی این دوره با مشکلات مالی همراه بود، اما بسیاری از ایده‌های مهم برای محصولات جدید در آن زمان شکل گرفتند. به همین دلیل، اشیاء باقی مانده از این دوران ارزشمند تلقی می‌شوند و اغلب در حراجی‌ها با قیمت‌های بالا فروخته می‌شوند.

به عنوان مثال، قبلاً اشاره کرده بودیم که یک آیفون نسل اول نایاب با ظرفیت ۴ گیگابایت با قیمتی بی‌سابقه در یک حراجی فروخته شد. اکنون، یک تبلیغات Apple-1 نوشته استیو جابز با قیمت ۱۷۵,۷۵۹ دلار در یک حراجی به فروش رسیده است.

تبلیغات Apple-1 نوشته استیو جابز، یک نگاهی به چشم انداز جابز درباره آینده محاسبات شخصی را ارائه می‌دهد.

استیو جابز یک شخصیت بسیار تأثیرگذار در دوران اولیه اپل بود. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که با او همکاری می‌کردند اعلام کرده‌اند که او دوست داشت “همه چیز” را کنترل کند و نقش مهمی در جوانب مختلف یک محصول داشت. باور کنید یا نکنید، او همچنین در تبلیغات نقش داشت. با اینکه قبلاً هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشت، اما اغلب تصمیمات بزرگ درباره تبلیغات را اتخاذ می‌کرد. حتی تبلیغات اولین کامپیوتر اپل در سال ۱۹۷۶ را نیز خود نوشت. اکنون، آن تبلیغات با قیمتی بیش از ۱۷۵,۰۰۰ دلار در یک حراجی به فروش رسیده است.

این تبلیغ مربوط به مارس ۱۹۷۶ است، فقط چند ماه قبل از عرضه نخستین نسخه از Apple-1. این تبلیغ بر روی یک برگه دفترچه نوشته شده است و حاوی مشخصات فنی کامپیوتر است، همچنین شامل نظرات جابز درباره قابلیت‌های آن است. تبلیغ با توصیف Apple-1 به عنوان “یک کامپیوتر کامل بر روی یک برد مدار چاپی واحد” آغاز می‌شود. سپس به فهرست ویژگی‌های کامپیوتر می‌پردازد، از جمله ۸ کیلوبایت حافظه RAM، صفحه کلید داخلی و خروجی ویدیو که می‌تواند به تلویزیون متصل شود.

این تبلیغ همچنین بر مقرون به صرفه بودن Apple-1 تأکید دارد. جابز می‌نویسد که رایانه «یک معامله واقعی» است و «فقط تابلو + دفترچه راهنما» است. فروش این تبلیغ با بیش از ۱۷۵,۰۰۰ دلار دلیلی بر اهمیت تاریخی آن است. این اثر کمیاب و ارزشمند است که برای سال‌های آینده مورد توجه مجموعه‌داران و مورخان خواهد بود.

نظر شما در مورد تبلیغ دست نویس Apple-1 چیست؟ آیا برای آن 175000 دلار پرداخت می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.