این برج مارپیچ شما را شگفت زده می کند

شرکت بورو اوله شیرن به تازگی طرح‌هایی را برای پروژه جدید برج مارپیچ خود به نام تنسنت هلیکس(Tencent Helix) در شنژن چین رونمایی کرده است.

به گزارش تک‌ناک ،این سازه به صورت چهار برج پیچیده که به یکدیگر متصل هستند، طراحی شده و قرار است به عنوان دفتر مرکزی جدید جهانی Tencent  ، یکی از غول‌های فناوری، در شهر شنژن چین خدمت کند.

پروژه تنسنت هلیکس بخشی از منطقه نوپا و در حال رشد در شنژن است که، به گفته بورو اوله شیرن، از نظر اندازه و طراحی، قابل مقایسه با مرکزشهر منهتن نیویورک می‌باشد. این ساختمان خود نیز از لحاظ اندازه بسیار چشمگیر است و برای درک بهتر اندازه‌اش، می‌توان گفت که مساحت کل آن حدود ۵۰۰,۰۰۰ متر مربع است که تقریباً دو برابر اندازه پارک اپل در کالیفرنیا خواهد بود.

Büro Ole Scheeren یک شرکت معماری بین المللی است که در زمینه معماری، شهرسازی، طراحی داخلی و تحقیقات فعالیت می کند. این شرکت با دفتری در هنگ کنگ، پکن، بانکوک و برلین، در سراسر جهان پروژه های ساختمانی و توسعه شهری پیشگامانه را طراحی و اجرا می کند.

اوله شیرن، بنیانگذار و مدیر ارشد طراحی شرکت بورو اوله شیرن (Büro Ole Scheeren) یک معمار مشهور آلمانی است. وی به دلیل طراحی های غیرمعمول و چشمگیر خود شناخته شده است.

پروژه تنسنت هلیکس شامل چهار برج با ارتفاعات متفاوت خواهد بود، که بلندترین آن‌ها با ارتفاع حدود ۱۵۳ متر (به یک آسمان‌خراش تمام‌عیار تبدیل می‌شود. نمای خارجی این برج‌ها با پانل‌های شیشه‌ای پریسمی پیچیده پوشیده خواهد شد، که ورود نور فراوان به داخل ساختمان را تضمین می‌کند.

برج‌های مستقل این مجموعه دور یک منطقه بزرگ و سرسبز به نام باغ وورتکس مرتب خواهند شد. این فضای سبز فرصتی برای کارکنان برای استفاده از فضای باز و هوای تازه فراهم می‌کند. در زیر باغ وورتکس، در داخل خود ساختمان، انکوباتور وورتکس قرار دارد، که میزبان فضاهای تفریحی متعدد خواهد بود و به لطف یک سقف شیشه‌ای، به طور طبیعی روشن می‌شود.

طراحی پروژه تنسنت هلیکس، به گفته بورو اوله شیرن، نمادی از پیشرفت سریع و شهابی شرکت است. این مفهوم در انحنای ساختاری که با گرادیان چرخشی به سمت آسمان اوج می‌گیرد، به تصویر کشیده شده است.

شکل این ساختمان از حرکت مارپیچی یک گرداب الهام گرفته شده و فرم‌های معماری مارپیچی را به کار می‌برد که خلاقیت و فناوری را در یک فضای بسیار جذاب به هم می‌آمیزد. حرکت دینامیکی و مارپیچی این ساختمان در هسته خود با انکوباتور وورتکس محکم شده است، که نه تنها به منشأ دنیای فناوری تنسنت اشاره دارد بلکه DNA زندگی را نیز یادآور می‌شود.

انکوباتور وورتکس، محور مرکزی مقر تنسنت هلیکس، یک فضای پویا و فعال است که چهار برج اداری با ارتفاعات و طرح‌های کف متفاوت را به یکدیگر متصل می‌کند، تبدیل به یک اکوسیستم اجتماعی برای انواع فعالیت‌ها می‌شود.

این مرکز میزبانی آکادمی تنسنت، فضاهای تفریحی گسترده، باشگاه سلامتی، مرکز کنفرانس و دفاتر همکاری را به عهده دارد. این فضا به عنوان یک رابط برای کارکنان از بخش‌های مختلف عمل می‌کند تا دیدار کنند، همکاری کنند و در طبقات بزرگ‌مقیاس سه بعدی که برای استفاده تعاملی طراحی شده‌اند، به یکدیگر متصل شوند و ارتباط برقرار کنند.

تاکنون جزئیات دقیقی در مورد زمان تکمیل پروژه تنسنت هلیکس اعلام نشده است، اما با توجه به مقیاس و پیچیدگی آن، انتظار می‌رود که این پروژه به یک تلاش چند ساله نیاز داشته باشد. بورو اوله شیرن، که در طراحی ساختمان‌های بی‌نظیر در چین سابقه درخشانی دارد، رهبری این پروژه را به عهده گرفته است. اوله شیرن، رئیس استودیو، پیشتر در خلق ساختمان معروف CCTV در شانگهای با همکاری رم کولهاس دخیل بوده، که نشان‌دهنده تجربه گسترده‌ای در این حوزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.