دمای بحرانی برای انسان چقدر است؟

تحقیقات جدید مشخص کرده است که یک دمای بحرانی بالا برای انسان وجود دارد و احتمالاً بین 40 درجه سانتیگراد و 50 درجه سانتیگراد است.

به گزارش تکناک، اکنون تحقیقات بیشتری برای توضیح این افزایش انرژی متابولیک در دماهای بالا در حال انجام است.

میزان متابولیسم در حالت استراحت معیاری است که نشان می دهد بدن انسان چقدر انرژی مصرف می کند تا به کارهای خود ادامه دهد و زمانی که افراد در معرض شرایط گرم و مرطوب قرار می گیرند، می تواند بیشتر شود.

آزمایش های زیادی روی محدوده دمایی انجام شده است که گونه‌های مختلف جانوری ترجیح می‌دهند در آن‌ها زندگی کنند، از این نظر که میزان متابولیسم آن‌ها حداقل است و در نتیجه مصرف انرژی آن‌ها کم است، اما به طور عجیبی، اطلاعات بسیار کمی در این مورد برای انسان در دسترس است.

درک دمایی که در آن میزان متابولیسم انسان شروع به افزایش می‌کند و اینکه چگونه این متابولیسم بین افراد متفاوت است، می‌تواند پیامدهایی برای شرایط کاری، ورزش، پزشکی و سفرهای بین‌المللی داشته باشد.

همچنین محققان در حال بررسی چگونگی عملکرد قلب تحت تأثیر دمای بالاتر از UCT هستند و چگونگی تأثیرات بر قلب افراد با ویژگی‌های مختلف مانند سن و آمادگی جسمانی متفاوت است. به طور متوسط، مردان و زنان تفاوت‌های کلیدی در واکنش‌های قلبی عروقی خود به گرما نشان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.