نصب دوربین پریسکوپ بر روی برخی از مدل‌های آیفون

مینگ چی کو، تحلیلگر پیشگو TF International، امروز در توییت‌های متعدد خود گفت همه مدل‌های آیفون های آینده شامل دوربین پریسکوپ نخواهند بود.

مینگ چی کو، تحلیلگر پیشگو TF International، امروز در توییت‌های متعدد خود گفت همه مدل‌های آیفون های آینده شامل دوربین پریسکوپ نخواهند بود.

به گزارش تکناک، طی سال‌ جاری اپل اولین دوربین پریسکوپ خود را با آیفون 15 اولترا/پرو مکس معرفی خواهد کرد.

به عبارت دیگر، دوربین پریسکوپ وجه تمایز اصلی بین آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا/پرو مکس خواهد بود و برای آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 اولترا/پرو مکس نیز به همین صورت باقی خواهد ماند.

این تفاوت با هدف ایجاد مطلوبیت بیشتر در مدل گران‌تر برای تمایز واقعی هنگام پرداخت هزینه بیشتر توسط مصرف‌کنندگان اعمال می‌شود.

یک دوربین پریسکوپ از منشورها برای بازتاب نور از لنز از طریق یک لنز تا شده به سمت سنسور تصویر استفاده می کند. دوربین باید به منظور جاگیری در فضای داخلی محدود موجود در گوشی هوشمند حالت تا داشته باشد. لنز پریسکوپ امکان ثبت عکس در سطوح زوم اپتیکال و دیجیتال بیشتری را فراهم می‌کند. توییت کو با اطلاعات منتشرشده اخیر توسط The Elec با عنوان وجود دوربین پریسکوپ در آیفون 16 اولترا/پرو مکس و آیفون 16 پرو در تضاد است.

اپل در استفاده از دوربین پریسکوپ از دیگر برند‌ها عقب است. دوربین پریسکوپ اولین بار توسط Oppo در نمایشگاه MWC 2017 به عموم با توانایی عکاسی با زوم اپتیکال 5 برابر معرفی شد و OnePlus 10 Ultra اولین گوشی این برند با دوربین پریسکوپ و Huawei P30 Pro اولین گوشی هوشمند مورد استقبال با دوربین پریسکوپ، در سال 2019 بود. و سامسونگ آن را در مدل های برتر گلکسی S اولترا خود و گوگل در پیکسل 6 پرو و ​​پیکسل 7 پرو ارائه کرده‌است.

طبق توییت‌های کو، فقط یک مدل، یعنی بالاترین مدل از سری جدید آیفون 16 2H24 ممکن است دوربین پریسکوپ داشته باشد. و این مساله برای Largan و Genius مضر خواهد بود. زیرا تقاضا برای ارتقاء لنز کمتر از حد انتظار می‌شود. مطابق پیش بینی‌های پیشین، بالاترین مدل 2H23 آیفون 15 جدید (15 پرومکس یا 15 اولترا) از دوربین پریسکوپ استفاده خواهند کرد. در صورتی‌که اگر دوربین های پریسکوپ در مدل های بیشتر آیفون تعبیه شود، تقاضا برای ارتقاء لنز را در 2023-2024 افزایش می‌دهد.

هنوز بیش از هفت ماه با رونمایی مورد انتظار سری آیفون 15 در ۲۰۲۳ فاصله است و انتظار می رود آیفون 15، احتمالاً آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا/پرو مکس ارائه شوند. با نزدیک‌تر شدن به سپتامبر، اطلاعات و رندرهای بیشتری ظاهر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.