بروزرسانی رابط کاربری رمزهای عبور در نسخه جدید کروم

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، به نظر می‌رسد کروم 108 رابط کاربری رمزهای عبور را برای کاربران اندروید به‌روزرسانی می‌کند.

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، به نظر می‌رسد کروم 108 رابط کاربری رمزهای عبور را برای کاربران اندروید به‌روزرسانی می‌کند.

به گزارش تکناک، گوگل در حال جایگزینی فهرست اعتبارات بومی مرورگر اندروید با Google Password Manager  چند پلتفرمی خود است.

برخی از کاربران Chrome 107 نیز شاهد عرضه این نسخه هستند که در آن ، برنامه مدیریت رمز عبور شرکت مسئولیت جزئیات ذخیره شده را به جای خود مرورگر بر عهده می گیرد.

Google Password Manager برای اندروید

بررسی گذرواژه‌های ذخیره‌شده نیز بسیار آسان‌تر می‌شود،زیرا به جای   Google > Manage your Google Account > Security > Password Manager می توان  منوی جدیدی که در منوی تنظیمات کروم قرار دارد به این ویژگی دسترسی پیدا کرد.

این به پلتفرم برتری بیشتری نسبت به اپل می دهد و رمزهای عبور از طریق تعدادی از منوهای فرعی در برنامه تنظیمات قابل دسترسی است.

در تلاشی برای ساده‌سازی مدیریت گذرواژه و تسهیل برجسته کردن گذرواژه‌های به خطر افتاده، این رابط کاربری مسیر مشابهی را به رابط passwords.google.com دنبال می‌کند که می‌تواند با بیومتریک‌هایی مانند اثر انگشت محافظت شود.

این ‌بروزرسانی برای اولین بار در کروم 103 مورد توجه قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد در نسخه 108 که درست در پایان نوامبر 2022 عرضه شد، به شکل کامل خود رسیده است.

آسان‌تر کردن مکان‌یابی و تغییر رمزهای عبور می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که گوگل در حال آماده شدن برای افزایش قابلیت ورود بدون رمز عبور خود است.

رقابت بزرگی از جانب اپل صورت گرفته است، که همچنان توجه خود را به آینده ای بدون رمز عبور معطوف کرده است. در حالی که با استفاده از همین فناوری ، انقلابی در مدیریت پسورد به راه افتاده است، هنوز مشخص نیست که کاربران چگونه می توانند رمز های عبور را از یک دستگاه iOS به یک دستگاه اندرویدی یا برعکس منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.