راه‌اندازی آزمایشی شبکه 5.5G در پکن

چین در توسعه شبکه 5G سهم بسیار زیادی داشته است. به غیر از برندهایی مانند نوکیا و اریکسون، تنها چند برند دیگر از نظر تجهیزات 5G با برندهای چینی برتر مانند هواوی برابری می کنند.

به گزارش تکناک، برندهای چینی به عنوان بازیگران اصلی در صنعت 5G، اغلب خبرساز می‌شوند. به گفته Beijing Mobile ، اولین ایستگاه پایه آزمایشی 5G-A در پکن افتتاح شده‌است. این ایستگاه در بندر اطلاعات بین المللی در منطقه چانگ پینگ قرار دارد. «5G-A» یا همان 5.5G، مرحله انتقال از 5G به 6G است.

طبق گزارش Beijing Mobile، شبکه 5.5G در برخی جنبه ها مانند سرعت، تأخیر، مقیاس پذیری و بهره وری انرژی از 5G پیشی خواهد گرفت. همچنین پیک ریت دریافت 10 گیگابیت و تاخیر در سطح میلی ثانیه را درک خواهد کرد. در حال حاضر، اولین ایستگاه پایه 5.5G با ساخت یکپارچه متقارن و میدان IoT غیرفعال در پکن تکمیل شده است.

طبق گزارش Beijing Mobile، شبکه 5.5G در برخی جنبه ها مانند سرعت، تأخیر، مقیاس پذیری و بهره وری انرژی از 5G پیشی خواهد گرفت

به گفته معاون ارشد هواوی و رئیس بخش محصولات و راهکارهای ICT در MWC23، شبکه 6G هنوز در مرحله تحقیقات اولیه است. بنابراین، 5.5G تنها راه برای ارتقا و تکامل شبکه های 5G در نظر گرفته می‌شود. طبق اطلاعات پیشین، 5.5G می تواند نرخ دریافت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. یعنی سرعت آن 10 برابر بیشتر از 1 گیگابیت بر ثانیه در 5G اصلی است. در عین حال، از نظر تاخیر، موقعیت و قابلیت اطمینان نیز ده برابر بهبود یافته است. علاوه بر این، هانگژو موبایل چند روز پیش همکاری با هواوی برای راه اندازی «شهر 10 گیگابیتی دوبل» را نیز اعلام کرده‌است. این شرکت از فناوری شبکه 5.5G برای ساخت نسل بعدی زیرساخت‌های جدید استفاده خواهد کرد.

توسعه 5G زمان می برد. این روند معمولاً کند است و ارتقاهای عمده شبکه ارتباطی حدود 10 سال طول می‌کشد. فاصله بین توسعه 2G و 3G و همچنین 3G و 4G حدود 10 سال بود. با این حال، بین 4G و 5G هفت  تا 8 سال طول کشید. با وجود پیشروی سریع برندهای فناوری و انجام تحقیقات و توسعه در این زمینه، 6G ممکن است قبل از سال 2029 راه اندازی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.