ربات ترمیناتور با قابلیت شعله ‌افکنی رونمایی شد

 شرکت Throwflame در حال جمع‌آوری سفارشات پیش‌فروش برای یک ربات جدید به نام “ترمیناتور” است که یک شعله‌افکن ARC روی پشت خود دارد.

به گزارش تکناک، اگر شما هم فکر می‌کردید که شعله‌افکن شرکت بورینگ ایلان ماسک مسخره است بهتر است بدانید که اکنون یک محصول شعله‌افکن عجیب‌تر و جدیدتر وجود دارد که آن باید ببینید. شرکت Throwflame در حال دریافت پیش سفارش برای یک روبات جدید به نام ترمیناتور است.

ویژگی منحصر به فرد این روبات چهارپا، این است که یک شعله‌افکن ARC روی پشت آن نصب شده است. توانایی ترمیناتور به عنوان یک ربات  “تحویل آتش بر اساس تقاضا در هر مکانی” معرفی شده است و بدون شک یک مورد جالب است.

 این ربات می تواند شعله را تا فاصله 9 متر پخش کند

شعله افکن  دارای بردی حدود 9 متری است، اما به صراحت به عنوان یک سلاح تبلیغ نمی‌شود. شرکت Throwflame توضیح می‌دهد که ترمیناتور اولین روبات چهارپا شعله‌افکن است. این روبات چهارپا با یک شعله‌افکن ARC مجهز شده است که توان شلیک نهایی را فراهم می‌کند.

Throwflame شرکتی است که به خاطر شعله‌افکن‌های الکتریکی و کوچک خود شناخته شده است و به جای شعله باز، از یک جرقه زن پلاسمایی با دکمه ARC استفاده می‌کند.

با توجه به قوانین سختگیرانه شرکت بوستون داینامیکس برای سگ رباتیک  Spot، ترمیناتور بر روی ربات چهارپا Unitree Go1 ساخته شده است. اگرچه Go1 کوچکتر و سبکتر از Spot است، اما هنوز دارای دوربین‌ها و حسگرهای متعددی است که به آن امکان می‌دهد به طور مستقل و بدون کنترل بی‌سیم حرکت کند.

روی ترمیناتور، یک شعله‌افکن ARC توسط این شرکت نصب شده است که با استفاده از باتری با بزرگترین ظرفیت، می‌تواند جریان طولانی از ماده سوختنی را تا 45 دقیقه تولید کند. این شعله‌افکن همچنین دارای ریل‌های چهارگانه است که به آن امکان می‌دهد روی تقریباً هرچیزی، از جمله سه‌پایه، تفنگ و البته ربات سگ نصب شود. همچنین، لوازم جانبی متنوعی از جمله ظرفیت سوخت افزایش یافته، کنترل از راه دور بی‌سیم و ماشه های پد فشار با ربات عرضه می‌شود.

روبات Go1 از شرکت Unitree تقریباً بدون هیچ تغییری، وزنی حدود 11.8 کیلوگرم دارد. با اضافه کردن بروزرسانی‌های شعله‌افکن، وزن ترمیناتور به حدود 27.2 کیلوگرم افزایش می‌یابد که ممکن است بر زمان عملکرد ربات، قبل از نیاز به تعویض باتری تأثیرگذار باشد.

 قیمت شعله افکن ترمیناتور هنوز اعلام نشده است

 اگرچه در حال حاضر ربات ترمیناتور برای خرید در دسترس نیست، علاقه‌مندان می‌توانند به وب سایت Throwflame مراجعه کنند و برای دریافت اعلان‌های ایمیلی مرتبط با عرضه محصول، ثبت‌نام کنند. تاریخ پیش‌بینی شده برای ارسال محصول مشخص شده است و برنامه‌ریزی شده است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ انجام شود.

قیمت ترمیناتور هنوز فاش نشده است، اما قیمت ربات Unitree Go1 بسته به پیکربندی بین ۲۷۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار و قیمت شعله‌افکن ARC بین ۶۹۹ تا ۸۹۹ دلار است. بنابراین، با توجه به این ارقام تقریبی، هنگامی که به طور رسمی برای فروش عرضه می‌شود، می‌توانید یک تخمین برای قیمت خرید را در نظر بگیرید.

با این حال، واقعاً نیازی به تأکید نیست که این یک وسیله بالقوه خطرناک است و باید با مراقبت و توجه استفاده شود. امیدواریم هر واحدی که به فروش می‌رسد، مسئولانه مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.