این ربات متخصص چیدن علف های هرز است

دانشمندان ربات مجهز به هوش مصنوعی ساخته اند که ضمن سالم نگه داشتن محصولات علف های هرز را از بین می‌برد.

دانشمندان ربات مجهز به هوش مصنوعی ساخته اند که ضمن سالم نگه داشتن محصولات علف های هرز را از بین می‌برد.

به گزارش تکناک، در کشاورزی، علف های هرز می توانند محصولات را خفه کرده و محصول را از بین ببرند.

متأسفانه سمپاشی علف‌کش‌ها برای مقابله با گیاهان مزاحم، محیط را آلوده می‌کند و به سلامت انسان آسیب می‌رساند و کارگران کافی برای مقابله با علف‌های هرز با استفاده از دست وجود ندارند.

بر اساس گزارش MIT که روز پنجشنبه منتشر شد، استارتاپ جدیدی به نام FarmWise راه حلی ارائه کرده است. ربات های وجین کننده خودکار علف های هرز از هوش مصنوعی برای حذف علف های هرز استفاده می کنند و در عین حال محصولات را دست نخورده باقی می گذارند.

سباستین بویر، یکی از بنیانگذاران شرکت، به MIT گفت: ما جمعیت رو به رشدی داریم و منابع زمین و آب ما ثابت هستند، بنابراین باید کارایی صنعت کشاورزی را به شدت افزایش دهیم. من فکر می کنم هوش مصنوعی و داده ها بازیگران اصلی این گذار خواهند بود.اما این همه چیز نیست.

فراتر از وجین کردن

FarmWise اکنون تجربه زیادی در اختیار دارد و برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای استفاده از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند برای چیزی فراتر از علف‌های هرز دارد.

بویر افزود که ماموریت شرکت او تبدیل هوش مصنوعی به ابزاری است که به اندازه GPS در حال حاضر در صنعت کشاورزی قابل اعتماد و قابل اعتماد است.

بویر گفت: همه چیز در مورد دقت است. ما بهتر می‌خواهیم بفهمیم که گیاهان به چه چیزی نیاز دارد و تصمیمات هوشمندانه‌تری برای هر یک می‌گیریم. این فرایند ما را به نقطه‌ای می‌رساند که می‌توانیم از مقدار زمین ثابت، آب بسیار کمتر، تقریباً بدون مواد شیمیایی، کود بسیار کمتری مصرف کنیم و همچنان محصول بیشتری نسبت به آنچه امروز تولید می‌کنیم به دست بیاوریم. این ماموریت چیزی است که من را بسیار هیجان زده می کند.

بویر افزود که ماموریت شرکت او تبدیل هوش مصنوعی به ابزاری است که به اندازه GPS در حال حاضر در صنعت کشاورزی قابل اعتماد و قابل اعتماد است.

بویردر این گزارش نتیجه گرفت: بیست و پنج سال پیش، GPS یک فناوری بسیار پیچیده بود. شما مجبور بودید به ماهواره ها وصل شوید و محاسبات دشوار انجام دهید تا موقعیت خود را مشخص کنید. اما چند شرکت GPS را به سطح جدیدی از قابلیت اطمینان و سادگی رساندند. امروزه هر کشاورز در جهان از GPS استفاده می کند.  ما فکر می‌کنیم هوش مصنوعی حتی می‌تواند تأثیر عمیق‌تری نسبت به GPS بر صنعت کشاورزی داشته باشد، و ما می‌خواهیم شرکتی باشیم که آن را برای هر کشاورز در جهان در دسترس و آسان می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.