ربات های چت هوش مصنوعی چگونه اینترنت را متحول می‌کنند؟

فناوری ربات چت هوش مصنوعی به تدریج اینترنت را فرا گرفته است. ما شاهد بودیم که چگونه ChatGPT از صفر به سرگرم کننده ترین پدیده اینترنت در ماه های اخیر تبدیل شده است.

به گزارش تکناک، پس از ChatGPT، شرکت‌های معروف فناوری تصمیم خود را برای به چالش کشیدن برتری آن گرفته‌اند. مایکروسافت با تجهیز Bing به هوش مصنوعی وگوگل با Bard می خواهد از این بازی عقب نماند.

همه این بازیگران بزرگ قصد دارند توجه مصرف کننده را به خود جلب کنند. فناوری ربات چت هوش مصنوعی  این غول های فناوری اکنون پس از هفته ها یا ماه ها آزمایش برای استفاده عمومی در دسترس است. همچنین تصورات نادرستی در مورد این برنامه های مدل زبان بزرگ وجود دارد. به عنوان مثال، اینها با حجم زیادی از داده های موجود در اینترنت آموزش داده شده و از قبل بارگذاری شده اند.

افسانه ها و باورهای غلط به قدمت خود نسل بشر هستند. در دنیای امروز، این چیزها جایی ندارند، زیرا ما با در دست داشتن فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال حرکت هستیم. برای رد کردن همه دیدگاه‌های نامربوط، ما پاسخ‌های خاصی را گردآوری کرده‌ایم که هوش مصنوعی را دقیق‌تر تعریف می‌کند.

GPT3 در پاسخ به پرسش در مورد شیوه کار ربات های چت هوش مصنوعی میگوید هوش مصنوعی از «یک سری برنامه‌های تکمیل خودکار برای یادگیری زبان» استفاده می‌کند و این برنامه‌ها «خواص آماری زبان» را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا «بر اساس کلماتی که قبلاً تایپ کرده‌اید حدس‌های با احتمال وقوع بالا بزنند».

به شیوه ای مشابه، جیمز وینسنت یکی از نویسندگان سایت The Verge،  می گوید: این ابزارهای هوش مصنوعی سیستم‌های تکمیل کننده خودکار(autocomplete) گسترده‌ای هستند که برای پیش‌بینی کلمه بعدی در هر جمله خاص آموزش دیده‌اند. به این ترتیب، آنها هیچ پایگاه داده رمزگذاری شده ای از “حقایق” (Fact)ندارند که از آنها استفاده کنند. آنها فقط توانایی نوشتن جملاتی که از دید انسان معقول به نظر برسد دارند. این بدان معنی است که آنها می توانند اطلاعات نادرست را به عنوان حقیقت ارائه دهند، چون ممکن است یک جمله معقول به نظر برسد اما این صحت  آن را تضمین نمی کند.

از دو نقل قول بالا می توان نتیجه گرفت، که این ابزارهای هوش مصنوعی برنامه های تکمیل خودکار (َAutoComplete) هستند که زبان انسانی را یاد می گیرند و تجزیه و تحلیل می کنند. در واقع ، با دخالت کم انسان و با پیوند دادن حقایق می تواند حدس های دقیق بزند.

چگونه ربات های چت هوش مصنوعی اینترنت را بازنویسی می کنند؟

ربات ‌های چت هوش مصنوعی از زمان راه‌اندازی ChatGPT در سال گذشته خبرساز شده‌اند. اینترنت هر روز به لطف Bard، Bing AI و ChatGPT در حال پیشرفت است. تعامل ما با اینترنت نیز در حال تغییر است. اگر در این شرایط گیج شده اید شاید با خواندن سرفصل های زیر بتواند درک کنید که هوش مصنوعی چگونه می خواهد دنیای اینترنت را بازنویسی کند.

فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT بازار DRAM را تقویت می کند: بازار DRAM با مسائل فرعی مانند عرضه بیش از حد، مشکلات هزینه تعمیر ، تنش های تجاری و موارد دیگر مواجه است. ChatGPT بیشتر آنها را حل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.