درحال حاضر خبرگزاری ها هم به طور کامل به هوش مصنوعی روی آورده اند و از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی برای راهنماهای سفر، وبلاگهای نه چندان دقیق و توضیحات SEO-bait استفاده میکنند.
به گزارش تکناک، هدف به طور کلی این است: آیا میتوان صفحات بیشتری را برای تبلیغات ساخت بدون اینکه نویسندگان بیشتری استخدام کرد؟
اکنون گروهی از رسانههای حوزه فناوری در تلاش هستند تا هوش مصنوعی مولد را در وبسایتهای خود بگنجانند. در 1 آگوست، یک ابزار چت ربات هوش مصنوعی به Macworld، PCWorld، Tech Advisor و TechHive اضافه شد و این نوید را داد که خوانندگان میتوانند فقط بر اساس داستانها و بررسیهای کارشناسان ما به سؤالات فنی خود توسط هوش مصنوعی پاسخ دهند.
این ربات چت هوش مصنوعی که به آن Smart Answers گفته می شود، تقریباً در تمام مقاله ها و صفحات اصلی سایت هایی که متعلق به شرکت های رسانه یا بازاریابی کمپانی Foundry هستند، ظاهر می شود. Smart Answers فقط بر روی مجموعه مقالات انگلیسی زبان از چهار سایت آموزش داده شده است و شامل محتوای حمایت شده و پست های قراردادی است. تجربه کاربری این ربات چت هوش مصنوعی مشابه دیگر ابزارهای مصرفکننده مانند ChatGPT است به این شکل که خوانندگان سؤالی را تایپ میکنند و Smart Answers پاسخی را به آنها ارائه میکند.
از طرف دیگر، خوانندگان میتوانند یک پرسش که توسط هوش مصنوعی اما بر اساس آنچه مردم می پرسند، ایجاد شده است را از فهرست پرسشهای متداول انتخاب کنند و روی آن کلیک میکنند. پاسخهای Smart Answers شامل لینک هایی به مقالاتی است که اطلاعات از آنها استخراج شده است.
هدف از توسعه این ربات چت هوش مصنوعی کمک به خوانندگانی است که به دنبال اطلاعات خاصی در میان کوهی از نوشتهها هستند.
نیل بنت، مدیر جهانی محصولات و داده ها در کمپانی Foundry می گوید: ما حجم عظیمی از محتوا داریم، اما گاهی اوقات شما تمایل ندارید 2000 کلمه از یک مطلب را بخوانید، گاهی اوقات فقط به دنبال یک واقعیت خاص هستید.
بنت میگوید این شرکت حدود پنج ماه قبل از راهاندازی این ربات، روی توسعه پاسخهای هوشمند آن کار میکرد و یک سری دوره های آزمایشی را برای کارکنان حوزه تولید محتوا به مدت دو تا سه ماه برگزار کرد. یک گروه از کارکنان در زمینه محتوا، نسخههای اولیه این ابزار را آزمایش کردند و پاسخها را تا زمانی که از آنها راضی شدند، درجهبندی کردند.
ماری بلک، مدیر محتوا کمپانی Foundry میگوید: آنچه که ما واقعاً باید در آزمایش خود مراقب آن باشیم این است که پاسخهایی که داده می شود کاملاً قابل اعتماد باشند؛ دقیقا مثل همان پاسخهایی هستند که یک سردبیر میدهد.
تصور به این شکل است که Smart Answers میتواند مشکلات کلیدی را که کاربران با سایر ابزارهای هوش مصنوعی دیدهاند، برطرف کند. برخی از این مشکلات عبارتند از: تمایل به خطا، استناد به منابع ناموجود یا اختراع اطلاعات نادرست که قابل قبول به نظر میرسد. Smart Answers فقط در مورد محتوایی آموزش داده میشود که باید از طریق رسانههای معتبر، قابلیت انتشار داشته باشد، اما همچنان بلندپروازی است که بگوییم یک ربات چت میتواند پاسخهایی در سطح یک ویرایشگر ارائه دهد.
Smart Answers با پرس و جوهایی که به نظر ساده به نظر می رسند دست و پنجه نرم می کند. وقتی از این ربات چت پرسیده شد، آخرین آی پاد نانو کی عرضه شد؟ به اشتباه بیان کرد که در سال 2022 منتشر و تولید آن در همان سال متوقف شد. چند روز بعد، پاسخ این ربات به من اطلاعات کافی برای پاسخ به این سوال را ندارم، تغییر کرد.
این ربات چت اغلب به همین شکل پاسخ می دهد. مثلاً نمیداند مدیر عامل TikTok کیست. این هم یک محدودیت و هم چیز خوبی به نظر می رسد. از یک طرف، شخصی که از این ابزار استفاده می کند احتمالاً سؤالاتی دارد که برای دریافت پاسخ باید به جای دیگری مراجعه کند.
در مورد پرس و جوی آی پاد نانو، بلک گفت که شاید این ربات چت از داستانهای قدیمیتری درباره آیپاد که سالها بهروزرسانی نشده بودند، پاسخی داده است. (تولید این دستگاه در سال 2017 متوقف شد.) برای خطاهایی مانند این، کمپانی Foundry به بازخورد کاربران در مورد مفید بودن پاسخ ها متکی است به این شکل که اگر خوانندگان یا کارکنان مشکلی پیدا کنند، به Miso.AI شرکت هوش مصنوعی که ربات چت Foundry را می سازد، این مسئله را اطلاع می دهند.
Smart Answers علاوه بر ترکیب اطلاعات از مقالات کامل، هدف دیگری نیز دارد: درآمد وابسته. در زیر پاسخهای تولید شده و بالای لینک های داستان مربوطه، این ابزار شامل گزینههای خرید برای مواردی است که به نظر میرسد مرتبط با جستجوی خواننده است. به عنوان مثال، یک سوال در مورد عمر باتری آیفون، تعدادی لینک خرید به موبایل فروش ها، ارائه می دهد.
بسیاری از رسانه ها مانند آنهایی که تحت نظر کمپانی Foundry هستند با استفاده از تبلیغات بازاریابی وابسته از محتوا درآمد کسب می کنند و هر بار که خواننده با استفاده از لینک خود خرید می کند، درآمد ایجاد می کند. به این ترتیب، Smart Answers راهی جدید برای این تبلیغات میشود که برای مطابقت با سؤالاتی که کاربر میپرسد ایجاد میشود.
لینک هایی برای رفتن و خرید وجود دارد که به نظر ما بخشی از خدمات به خواننده است. بلک میگوید اگر کاربران در مورد محصولی از این ربات میپرسند، احتمالاً قصد خرید آن محصول را دارند.
نگه داشتن کاربران در سایت تا زمانی که چیزی را خریداری کنند، بدون توجه به اینکه از طریق متون تولید شده توسط هوش مصنوعی این کار را انجام دهند یا بررسیهای عمیق تر، اکنون مهمتر از همیشه است، زیرا هوش مصنوعی تولید شده توسط گوگل جستجو را به دست میگیرد. ناشران، به ویژه کسانی که بررسیهای محصولات یا لیستهای پیشنهاد میدهند، قادر به از دست دادن ترافیک و درآمد تبلیغات خود هستند زیرا تجربه جستجو با استفاده از هوش مصنوعی گوگل، قطعات کوتاه را از مقالات بالاتر از منابع اطلاعات قرار میدهد.
بلک میگوید: من فکر میکنم این غیرواقعی است که فرض کنیم Smart Answers مستقیماً جایگزین ترافیکی میشود که همه ما از جستجوی گوگل از دست میدهیم. امید این است که این ربات هوش مصنوعی بتواند تعامل با خوانندگانی را که در حال حاضر در سایت هستند، عمیق تر کند.
در مواجهه با انتقادات در مورد گسترش ابتکارات هوش مصنوعی، سایر شرکتهای رسانهای مانند G/O Media تولید محتوای هوش مصنوعی را دوچندان کردهاند، کارمندان را ناامید کرده و محلهای کاری را به تشکیل اتحادیه سوق دادهاند. بلک معتقد است که Macworld، PCWorld، Tech Advisor و TechHive داستانهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر نخواهند کرد. پرسشهای کاربر یا پاسخهای رضایتبخش میتواند به خبرنگاران و سردبیران نشان دهد که در آن نیاز به پوشش بیشتری وجود دارد.
بلک می گوید: این ربات چت هوش مصنوعی به هیچ وجه تهدیدی برای خبرنگاران ما نیست. به معنای واقعی کلمه بدون خبرنگاران ما این هوش مصنوعی هم وجود نخواهد داشت، چون آنها هستند که باید نسخه ای عمیق بنویسند تا این ربات به هر سوالی که خواننده می تواند بپرسد، پاسخ دهد.