ربات کدنویسی Studio Bot  گوگل به زودی راه اندازی می شود

گوگل اعلام کرد Studio Bot، ربات کدنویسی مجهز به هوش مصنوعی خود را برای کمک به تولید و اشکال‌زدایی کد‌های ‌توسعه دهندگان اندروید راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش تکناک، گوگل در حال راه اندازی یک ربات کدنویسی جدید مجهز به هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان اندروید است.

این شرکت در جریان رویداد I/O خود در روز چهارشنبه، راه‌اندازی ابزار Studio Bot خود با هدف کمک به تولید کد، رفع خطاها و پاسخ به سوالات مربوط به اندروید برای توسعه دهندگان در ساخت اپلیکیشن را اعلام کرد.

به گفته گوگل، این ربات بر پایه Codey، مدل کدنویسی پایه جدید این شرکت که به مدل به روز شده بزرگ زبان PaLM 2(LLM) دسترسی دارد، ساخته شده است. Studio Bot از هر دو زبان برنامه نویسی Kotlin و Java پشتیبانی می کند و مستقیماً در نوار ابزار Android Studio در دسترس خواهد بود. در آنجا، توسعه‌دهندگان می‌توانند پاسخ‌های سریع به سؤالات خود را دریافت کنند یا حتی از ربات بخواهند بخشی از کد مورد نظر را اشکال‌زدایی کند.

گوگل اعلام کرد Studio Bot، ربات کدنویسی مجهز به هوش مصنوعی خود را برای کمک به تولید و اشکال‌زدایی کد‌های ‌توسعه دهندگان اندروید راه‌اندازی می‌کند.

با وجود اشارات گوگل به عدم لزوم اشتراک کد منبع توسعه دهندگان با گوگل هنگام استفاده از Studio Bot، این شرکت داده های مکالماتی این ابزار را دریافت می کند. گوگل می گوید این ربات هنوز در «مراحل ابتدایی» توسعه قرار دارد، اما به آموزش آن برای بهبود پاسخ ها ادامه خواهد داد. همچنین در حال حاضر توسعه دهندگان تنها از طریق کانال Canary در ایالات متحده به آن دسترسی دارند و هیچ صحبتی در مورد زمان عرضه جهانی آن وجود ندارد.

ابزار کدنویسی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان بخشی از تلاش مداوم گوگل برای هوش مصنوعی ارائه می شود. گوگل پس از ارائه دسترسی اولیه به Bard، ربات چت آن در ماه مارس، به تدریج ویژگی های جدیدی از جمله توانایی تولید، اشکال زدایی و توضیح خطوط کد را اضافه کرده است. ارائه این ویژگی‌ها در یک دستیار برنامه‌نویسی مستقل، گوگل را در رقابت با مایکروسافت و آمازون قرار می‌دهد. هر دو این شرکت‌ها دارای ابزارهای کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی خود هستند و توسعه‌دهندگان می‌توانند آن‌ها را در انواع محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) ادغام کنند.

مایکروسافت دستیار شبیه به ChatGPT را در اوایل سال جاری برای GitHub Copilot عرضه کرد و آمازون ماه گذشته CodeWhisperer را به صورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار داد. Studio Bot دسترسی بسیار محدودتری نسبت به دستیارهای کدنویسی یکپارچه آمازون و GitHub دارد، و فقط توسعه دهندگان اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند. ابزار کدنویسی جدید Duet AI گوگل به پر کردن این شکاف کمک خواهد کرد، اما این ابزار نیز تنها برای کاربران Google Cloud در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.