نظارت بر زمین‌های کشاورزی را به این ربات بسپارید

ربات کشاورزی SentiV

وقتی به ربات های کشاورزی فکر می‌کنیم، این تصور  را داریم که آنها مواد شیمیایی را تولید می کنند یا به کار می‌برند. با این حال، ربات کشاورزی SentiV متفاوت است.

به گزارش تکناک، ربات کشاورزی SentiV که توسط استارت‌آپی فرانسوی Meropy اختراع شده است،از مسیرهای سنتی یا چرخ‌های پوشیده از لاستیک که توسط اکثر ربات‌های کشاورزی استفاده می‌شود،استفاده نمی کند زیرا برای بررسی مشکلات محصولات طراحی شده است.

ربات کشاورزی SentiV با چرخ‌های پره باز بدون حاشیه حرکت می‌کند.این چرخ ها برای کمک به مدیریت زمین های ناهموار و به حداقل رساندن آسیب به محصولات در حین حرکت در نظر گرفته شده است.

ربات کشاورزی SentiV

سرورهای این ربات با علامت گذاری مختصات محیطی میدان خود در داشبورد رایانه کار خود را شروع می کند.وقتی ربات کشاورزی SentiV متعاقباً در آن زمین تنظیم می‌شود، از یک ماژول GNSS (سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی) برای تعیین محل قرارگیری آن نسبت به آن مرزها استفاده می‌کند.سپس مسیر خود را به عقب و جلو در سراسر میدان طی می کند.

digikala

ربات کشاورزی SentiV

همانطور که این ربات این کار را انجام می دهد،از دو دوربین برای تصویربرداری از گیاهان با دو زاویه دید متفاوت استفاده می کند،یکی از بالا که به شاخ و برگ ها نگاه می کند، و دیگری از پایین به سمت پایین برگ ها. ارتفاع ربات را می توان در صورت نیاز، به سادگی با تعویض چرخ هایی با اندازه های مختلف تنظیم کرد.

تصاویر در زمان نزدیک از طریق الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی پردازش می شوند.با استفاده از این ربات کاربران از وجود مشکلاتی مانند علف های هرز، بیماری ها و آسیب آفات آگاه می شوند.همچنین در صورت نیاز به کود یا آب بیشتر به آنها اطلاع داده می شود،به علاوه در مورد مرحله رشد فعلی گیاهان هم اطلاعات به روزی بدست می دهد.

به گفته Meropy، ربات SentiV  می تواند 15کیلوگرم (33 پوند) ترازو را بالا می‌برد و می‌تواند تا 20 هکتار (49 جریب) در روز را پوشش دهد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.