ربات CHATGPT دستیار صوتی اپل را باهوش‌تر کرد

مفهوم شگفت انگیز استفاده از صدای دستیار صوتی اپل (Siri)در ربات ChatGPT شرکت OpenAI  توسط یک توسعه دهنده آزمایش شده است.

به گزارش تکناک، نتایج مشاهده شده بسیار عالی هستند و دیگر دستیاران صوتی مانند اپل، آمازون یا گوگل می‌توانند از این نتایج بهره‌مند شوند.

با وجود شخصی بودن این پروژه ، می‌توان آن را به عنوان نگاهی اجمالی به آینده دستیاران شخصی در نظر گرفت. میت مارشالکو توسعه دهنده، ایده فوق العاده استفاده از ChatGPT برای کنترل صوتی لوازم هوشمند خانه خود پس از اشکالات موجود در پاسخ های Siri را آزمایش کرد.

او نتایج واقعا شگفت انگیز آزمایش خود را در ویدیویی در Reddit و YouTube  به اشتراک گذاشت. این نتایج دستیاران گوگل، اپل و آمازون را در معرض خطر قرار می دهد.

در صورت استفاده مکرر از Siri، دستیار گوگل یا الکسا برای مدیریت چراغ ها، رادیاتورها و سایر دستگاه های متصل خود، باید به آنها عادت کرد. به عبارت دیگر، این دستیار‌های صوتی دستورالعمل های بسیار ساده ای مانند «چراغ اتاق نشیمن را روشن کن»، «دما را افزایش بده» و «تلویزیون را خاموش کن» را انجام می‌دهند و درک درخواست های پیچیده تر برای آنها دشوار است و به سرعت کنترل خود را از دست می دهند.

این ابزار انقلابی توسط مارشالکو در طول یک ساعت از ترکیب قابلیت‌های ChatGPT و برنامه “Shortcuts” اپل ایجاد‌شده است و درخواست‌های به طور قابل توجه پیچیده تری نسبت به هر دستیار صوتی دیگر را رمزگشایی می کند.

به عنوان مثال: تا 15 دقیقه دیگر همسرم می‌رسد. پس از پارک ماشین، چراغ‌های بیرون را برایش روشن کن.» و دستیار با درک آسان درخواست در جواب اعلام کرد “چراغ ها هنگام ورود مهمان روشن خواهند شد”. یا این که می‌توان از دانش ChatGPT نیز استفاده کرد مثلا : «ترموستات اتاق خواب را روی دمای مناسب برای خواب راحت‌تر تنظیم کن ». و دستیار پاسخ داد، «ترموستات اتاق روی 19 درجه تنظیم شده است. خواب خوبی داشته باشید.» ربات با نهایت ظرافت پاسخ می دهد و هر بار پاسخ خود را به گونه‌ای که گویا زنده‌است، تغییر می‌دهد.

وی طی دو مرحله روشنایی، ترموستات، سیستم تهویه و دوربین‌هایش را به ChatGPT متصل کرد و ChatGPT را برای پردازش سوالات طولانی با یک برنامه کامپیوتری کوچک (مطابق تصویر زیر)، و نوشته شده به سبک مکالمه آموزش داد.

Siri به یک جانور واقعی تبدیل شده است

مارشالکو اصرار بر امکان پاسخ‌ ChatGPT به هر درخواستی در JSON، استاندارد معروف ساختار داده برنامه میانبرهای iOS با درک آسان داشت. در نهایت، او با ارائه شرح مفصل خانه خود و اشیاء متصل در هر اتاق و تشریح انواع درخواست‌های ممکن شروع کرد. به دنبال آن فرمت JSON مورد نظر تولیدی توسط ChatGPT را تعریف کرد. او همچنین به ربات دستور داد تا هویت واقعی خود را با عمل به عنوان “مغز خانه، یک هوش مصنوعی هوشمند” پنهان کند.

سپس، او با ایجاد یک میانبر جدید در iOS نسخه پیشرفته‌ای از موارد عنوان‌شده را به‌وجود آورد. این دستورالعمل های طولانی و مجموعه بسیار دشوار در نهایت رابط را قادر به استفاده از داده های فرمت JSON و اشیاء مرتبط طریق از پلتفرم Apple HomeKit می‌سازد.

اگرچه راهکار مارشالکو زیرکانه و عملی است، اما چندین اشکال دارد. اولین اشکال آن هزینه است. حتی با وجود ارائه اعتبار رایگان توسط OpenAI، این راه حل در واقع نیاز به دسترسی به ChatGPT از طریق API خود را دارد و بنابراین رایگان نخواهد بود. با توجه به تخمین مارشالکو هر 70 درخواست، 1 دلار هزینه خواهد داشت. سرعت پایین آن مشکل بعدی است. و در نتیجه استفاده از آن، با پاسخ سریع ChatGPT، احتمال کاهش کیفیت ویدیو وجود خواهد داشت و امکان کاهش تاخیر بین فرمان صوتی و پاسخ ربات وجود ندارد و چند ثانیه تا پاسخ آن زمان می‌برد.

تنها می‌توان امیدوار بود اپل، گوگل یا آمازون به منظور افزایش سودمندی دستیارهای صوتی خود استفاده از ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT را در نظر بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.