ردیت سابقه چت کاربران را حذف کرد

کاربران ردیت متوجه شده‌اند که سایت به طور غیرمنتظره، سابقه چت همه کاربران را قبل از اول ژانویه سال جاری حذف کرده است.

به گزارش تکناک، افرادی که سوالاتی در این خصوص مطرح کرده‌اند، به بروزرسانی changelog از ماه ژوئن که ویژگی‌های چت را بروزرسانی کرده است، ارجاع داده شده‌اند. عنوان بروزرسانی به هیچ‌وجه درباره حذف داده‌ها اطلاعی نمی‌دهد و تنها با یک خط تقریباً گمراه‌کننده در پایین توضیحات نوشته شده است:

ما قصد داریم پیام‌های چتی که از 1 ژانویه 2023 به بعد ارسال شده‌اند را به زیرساخت جدید، به صورت ساده و سریع، منتقل کنیم.

اگر کسی یادداشت را خوانده و تا پایان آن رسیده باشد، به نظر می‌رسد باید بفهمد که این به معنای حذف همه چیز قبل از آن تاریخ است.اما برای بعضی ها هیچ هشداری وجود نداشت.

یک روز قبل از انتشار changelog، یکی از اعضای subreddit راهنمایی، عنوان کرد که اکنون امکان دسترسی به گفتگوی سه ساله‌ای که با یکی از دوستانش در سایت داشته را ندارد. این کاربر، همانند دیگرانی که در این پست پاسخ

خب، پستی روز قبل در مورد اینکه چگونه نتوانستم به یک گفتگوی قدیمی دسترسی پیدا کنم، منتشر کردم. ما به مدت سه سال با هم صحبت کرده‌ایم، اما من فقط می‌توانم چند پیام کوتاهی که در ماه می به یکدیگر فرستاده‌ایم را ببینم…

لطفاً راهنمایی کنید که چگونه می‌توانم این چت را بازیابی کرده و برای همیشه آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنم؟ این برای من بسیار ناراحت‌کننده است. این گفتگو را به عنوان یک مورد بسیار مهم برای خودم و دیگر Redditor به عنوان یک دوست در نظر می‌گیرم و می‌خواهم به آن پیام‌ها دسترسی داشته باشم. ما اطلاعات تماس واقعی خود و موارد دیگری را با یکدیگر مبادله کرده‌ایم. من امیدوارم که این گفتگو برای همیشه حفظ شود و پس از سه سال همچنان به همان راحتی قابل دسترسی باشد.

یک مدیر پاسخ داد و گفت که چت‌های قدیمی در حال انتقال به پلتفرم چت جدید هستند و فقط داده‌های سال 2023 به بعد به آن انتقال داده می‌شود. او اضافه کرد که امیدوارند یک انتقال داده به کاربر کمک کند تا گفتگوهای قدیمی‌تر را به دست آورد. مدیر به یک کاربر دیگر که می‌پرسید آیا گزینه ای برای باقی ماندن در چت قدیمی وجود دارد، پاسخ منفی داد  و گفت Reddit در حال “بهبود چت جدید است.”

برای بررسی بیشتر، من درخواست انتقال داده را تست کردم. در این شرایط، صفحه به شما گزینه ای برای شروع درخواست در چارچوب قانون حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR)، مقررات کالیفرنیا یا “سایر” را ارائه می‌دهد. من گزینه سوم را انتخاب کردم و به سرعت یک فایل دریافت کردم که به نظر می‌رسد تمام تاریخچه من را دارد، اگرچه باید اعتراف کنم که از این ویژگی به طور مکرر استفاده نکردم. اما برخی از کاربران گفته‌اند که آن‌ فایل، حاوی چت های از دست رفته بودند.

مشخص نیست که این به دلیل انتخاب یک گزینه دیگر است یا نه. با این حال، به دلیل محدودیت استفاده تنها یکبار در هر 30 روز، ممکن است قبل از درخواست خود، Reddit اطلاعات بیشتری را ارائه کند تا ارزش آن را داشته باشد.

این بروزرسانی آرام و بی سر و‌صدا در حالی انجام شد که Reddit تغییرات قابل توجهی را اعمال کرد که به نابودی برنامه‌های شخص ثالث محبوب منجر شد و این موضوع باعث شد مدیران سایت بیشترین اعتراض را نسبت به آن ابراز کنند. این اعتراضات منجر به اقدام هزاران subreddit برای تنظیم حالت خصوصی شدند و در زمانی که بیشتر آنها تحت فشار سایت برای بازگشایی قرار گرفتند، اعتراضات بیشتری شامل عدم شرکت مدیران در مصاحبه‌های زنده (AMA) با افراد مشهور، subreddit  هایی که فقط تصاویر John Oliver را پذیرش می‌کنند، و برخی از آنها خود را به عنوان NSFW (غیرمناسب برای محیط کار) معرفی کردند تا درآمدی به Reddit ارسال نکنند.

ما برای اظهار نظر با Reddit تماس گرفتیم، اما تا زمان انتشار این گزارش پاسخی دریافت نکردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.