رشد بازار NFT با آغاز سال جدید میلادی

بازار NFT نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد زیرا حجم معاملات ژانویه به بالاترین حد خود در 7 ماه گذشته رسید.

به گزارش تکناک و بر اساس گزارش Dapp Industry ، حجم معاملات بازار NFT  برای دو ماه متوالی رشد یافت و ژانویه بالاترین حجم معاملات  را از ژوئن سال گذشته به دست آورد.

بر اساس این گزارش، رشد معاملات بازار NFT در ژانویه تفاوت فاحشی را نسبت به روند چند ماه گذشته نشان داد . اکتبر شاهد کاهش حجم معاملات به حداقل 662 میلیون دلار بود اما در نوامبر، بازار روند نزولی را متوقف کرد و در 662 میلیون دلار باقی ماند.

سپس حجم معاملات بازار NFT  در دسامبر بهبود یافت و به 683 میلیون دلار رسید وبا 38.5 درصد رشد این رقم به 946 میلیون دلار در ژانویه افزایش یافت.

تعدادی از بلاک چین ها به معامله گران امکان خرید و فروش NFT را می دهند، اما داده های CryptoSlam جمع آوری کننده NFT نشان داد که اتریوم با بیش از 36 میلیارد دلار فروش در تمام دوران، جایگاه پیشرو را در اختیار دارد. در مقایسه، رونین و سولانا  دومین و سومین بلاک چین بزرگ از نظر حجم فروش NFT در کل  به ترتیب حدود 4.2 و 3.7 میلیارد دلار فروش داشتند.

ژانویه برای Ronin و Solana بسیار فوق العاده بود زیرا به ترتیب شاهد حجم معاملات 659 و 85 میلیون دلاری بودند.

بر اساس گزارش Dapp Industry ، حجم معاملات بازار NFT  برای دو ماه متوالی رشد یافت و ژانویه بالاترین حجم معاملات  را از ژوئن سال گذشته به دست آورد.

فوریه نیز حداقل تاکنون نشانه هایی از قدرت ادامه دار را نشان می دهد. طبق داده‌های CryptoSlam، تا 5 فوریه، بلاک چین اتریوم 26.5 میلیون دلار با بیش از 25500 خریدار منحصر به فرد فروش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد در حالی که اتریوم با بیش از ۷۸ درصد از کل معاملات در بلاک چین، سهم عمده‌ای از حجم معاملات بازار NFT را به خود اختصاص می‌دهد، Polygon بیشترین هجوم معامله‌گران را در ژانویه تجربه کرد.

حجم معاملات Polygon با رشد 124 درصدی از 20 میلیون دلار در دسامبر به 46 میلیون دلار در ژانویه رسید. در هفته گذشته، حجم فروش NFT در بلاک چین 43.5 درصد رشد کرد و به 2.8 میلیون دلار رسید که نشان دهنده ادامه علاقه به بلاک چین است.

در اواخر دسامبر، دو پروژه بزرگ Solana NFT، یعنی DeGods و y00ts، اعلام کردند که در سال 2023 از بلاک چین خارج خواهند شد، که احساسات متناقضی را در جامعه برانگیخت. DeGods گفت که به اتریوم مهاجرت خواهد کرد و y00ts قصد دارد به Polygon نقل مکان کند.

رایان وایت، مدیرعامل استودیو Polygon، قبلاً به TechCrunch گفته بود: در ابتدای سال متوجه شدیم که بیشتر توجه اقتصاد سازندگان به ETH و Solana متمرکز شده است. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم با استفاده از برندهای بزرگ سازمانی، پلتفرم‌های DeFi و شرکت‌های بازی، برخلاف روند حرکت کنیم و بر پتانسیل‌های بکر وب 3 تمرکز کنیم. ما این کار را با موفقیت از طریق اکوسیستم صندوق سرمایه گذاری انجام دادیم.

رشد متوالی بازار NFT در دو ماه گذشته همچنین به یک روند صعودی گسترده‌تر در سراسر بازار کریپتو اشاره می کند. رشد متوالی بازار NFT همچنین می تواند به طور بالقوه به سازندگان محتوا در دنیای NFT برای ایجاد موارد استفاده جدیدکمک کند زیرا آنها به دنبال سرمایه گذاری در بازار صعودی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.