ولوو 6 خودروی برقی جدید می‌سازد

از سال 2017 که هاکان ساموئلسون، مدیرعامل وقت ولوو اعلام کرد که این شرکت بر روی ساخت خودروی برقی تمرکز خواهد کرد و هدف آن فروش یک میلیون خودروی برقی تا سال 2025 است ولوو خود را به عنوان یک پیشگام در صنعت خودرو مطرح کرده است.

به گزارش تکناک، از این نظر  ولوو در سال 2021 یک چهارم فروش خود را خودروهای پلاگین هیبریدی یا برقی با باتری اختصاص داد و در سال 2022 این نسبت به یک سوم افزایش یافت.

اما چیزهای بیشتری در راه است. رویترز گزارش داد که ولوو شش خودروی برقی جدید در دست توسعه دارد که تا سال 2026 به فروش می رسد.

EX90 SUV اولین مورد از این خودرو های برقی رونمایی شده‌ است که قبلا مشاهده شده بود. این خودرو از معماری جدید ولوو SPA2 استفاده می‌کند که سال آینده در کارولینای جنوبی ساخته می‌شود و مجموعه‌ای از حسگرهای پیشرفته از جمله لیدار روی سقف را در خود دارد.

به گزارش رویترز، XC90 جایگزین خودروهای برقی برای سدان های S60 و S90 و XC40 و XC60 SUV خواهد شد. رویترز همچنین می نویسد که یک نسخه الکتریکی از شاسی بلند XC90 در راه است.

مدل ششم یک ون ولوو بر اساس Zeekr 009 خواهد بود، یک خودروی برقی باشکوه که فقط در چین به فروش می رسد. رویترز می‌گوید که، توسعه این ون و همچنین سدان‌های برقی برخلاف پایگاه آن در گوتنبرگ، سوئد، به مرکز تحقیق و توسعه شانگهای منتقل شده است.

ولوو می گوید که تا سال 2030 یک برند خودروی کاملا الکتریکی خواهد بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.