رفع ۹۰ نقص مهم با انتشار وصله امنیتی جدید سامسونگ

سامسونگ سه روز پیش عرضه به‌روزرسانی امنیتی جولای 2023 را برای گوشی‌های خود با هدف رفع نقص های امنیتی آغاز کرد.

به گزارش تکناک، به‌روزرسانی جدید به چند گوشی پرچمدار و میان رده از جمله گلکسی A53، گلکسی نوت 10، گلکسی S22 و گلکسی S23 رسیده است.

اکنون این شرکت کره‌ای  نقص‌های امنیتی برطرف‌شده با به‌روزرسانی ژوئیه ۲۰۲۳ را فاش کرده است.

طبق خبرنامه امنیتی سامسونگ، وصله امنیتی ژوئیه 2023، 90 نقص امنیتی موجود در تلفن‌ها و تبلت‌های گلکسی را برطرف می‌کند. از این 90 اصلاح، 52 مورد توسط گوگل برطرف شده است و سامسونگ 38 مورد (SVE) را اصلاح کرده است.

سه مورد از این نقص‌های امنیتی به عنوان بحرانی و 56 نقص به عنوان اولویت بررسی

علامت‌گذاری شده‌اند و نقایص امنیتی باقی مانده به عنوان خطرات متوسط دسته بندی می‌شوند. همچنین طبق اشارات سامسونگ پیش از این سه اصلاح در وصله ژوئن 2023 ارائه شده است و گوگل آن را به عنوان بخشی از وصله جولای 2023 منتشر کرده است.

برخی از این نقص‌های امنیتی (SVE) برطرف شده توسط سامسونگ، مربوط به نصب دستی بسته از طریق دستور ADB، کنترل دسترسی نامناسب در سیستم صوتی، شناسه چیپست UWB، پیکربندی ارسال پیامک‌های متعدد، Galaxy Themes Service و موارد دیگر است.

مشکلاتی در کنترل دسترسی در تنظیمات نیز \وجود داشت و چندین عملکرد تست داخلی دچار مشکلات ورود متن خارج از محدوده می‌شد و به هکرها اجازه اجرا کدهای ناخواسته را می‌داد.

بیشتر این نقص‌های امنیتی در دستگاه‌های دارای اندروید ۱۱، اندروید ۱۲، اندروید 12L و اندروید ۱۳ مشاهده می‌شود و برخی از مشکلات مربوط به تراشه‌ها و اجزای کوالکام، پردازنده‌های گرافیکی Mali و PowerVR و مدیریت حافظه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.