روزانه چقدر باید پیاده روی کنیم؟

مطالعات جدید نشان داده افراد ممکن است در واقع نیازی به 10هزار قدم در روز برای تقویت سلامت خود نداشته باشند و پیشنهاد می کنند که تنها یک یا دو بار پیاده روی در هفته با 8000 قدم، می تواند برای کاهش خطرات احتمالی کافی باشد.

به گزارش تکناک، محققان داده های بیش از 3000 بزرگسال را که در بررسی های ملی سلامت و تغذیه در سال های 2005-2006 شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند. آنها تعداد گام های شرکت کنندگان را به مدت یک هفته بررسی کردند و سپس این اطلاعات را با داده های مرگ و میر آنها تطبیق دادند.

آنچه آنها کشف کردند این بود که افرادی که 8000 قدم یا بیشتر در روز، به مدت یک یا دو بار در هفته طی می کردند، میزان مرگ و میر کمتری داشتند. به عبارت دیگر، آنها متوجه شدند افرادی که یک تا دو روز در هفته 8000 قدم بر می دارند، 15 درصد کمتر در معرض خطر مرگ تا 10 سال آینده هستند، در حالی که افرادی که این 8000 قدم را به مدت سه تا هفت روز در هفته طی می کنند، 16.5 درصد خطر کمتر مرگ و میر دارند.

در واقع خود راه رفتن یا به طور کلی حرکت دادن بدن، حتی برای چند روز در هفته فواید مهمی برای سلامتی دارد.

سالهاست که مردم با هدف دستیابی به 10هزار قدم در روز، گام های خود را زیر نظر دارند. این هدف حتی تنظیم پیش فرض در بسیاری از وسیله های ردیاب تناسب اندام است.

منشا هدف 10هزار قدم در روز از یک شرکت ژاپنی نشات می گیرد که دستگاهی به نام Manpo-kei ساخته است که از زبان ژاپنی به ” 10هزار قدم” ترجمه می شود.

تحقیقات نشان داده است که حتی 7500 قدم در روز فواید زیادی دارد، اما استاندارد طلایی پیاده روی همچنان برای بسیاری 10هزار قدم است.

نکته اصلی تحرک است که با ثبات، شدت، فاصله و کمیت شما افزایش می یابد. اگر 8000 قدم در روز بردارید، عالی است. اگر در ابتدا می توانید فقط 4000 قدم بردارید، زمان و تلاش خود را صرف کنید تا آن را به 8000 و حتی بیشتر برسانید. این یک سفر است، نه یک مقصد.

چگونه پیاده روی بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

تعداد قدم های شما در واقع می تواند تأثیر زیادی بر سلامت و تندرستی کلی شما بگذارد. در واقع در یک سری مطالعات نشان داده شده است که یک رابطه‌ متناسب با تعداد گام‌هایی که برمی‌دارید و تاثیر آن بر کاهش خطر ابتلا به بیماری ها وجود دارد. 2000 قدم در روز می تواند خطر مرگ زودرس را تا 10 درصد کاهش دهد. 10هزار قدم در روز با کاهش خطر مرگ و میر، سرطان و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

علاوه بر این، یک مطالعه که در مجله JAMA Neurology روی بیش از 78000 بیمار 40 تا 79 ساله که از استپ متر روی بر مچ دست استفاده می کردند، مورد بررسی قرار گرفت، نشان داد که افرادی که قادر به طی کردن نزدیک به 10هزار قدم در روز بودند، به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل بودند.

مطالعه‌ای در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق نشان داد که تغییرات در آمادگی قلبی-تنفسی، می‌تواند بر خطر کاهش مرگ و میر هم برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و هم برای افرادی که این بیماری ها را ندارند، تأثیر بگذارد.

با کنار هم قرار دادن چندین مورد از این مطالعات، به نظر می رسد که افزایش میانگین تعداد گام های شما در روز، با کاهش میزان مرگ و میر همراه است و بسته به سن، افراد باید بین 6000 تا 10000 قدم در روز قدم بردارند. بنابراین، در نتیجه هدف اول این است که فرد صرفا فقط پیاده روی را شروع کند و لزوما نیاز نیست از همان روز اول 10000 قدم بردارد.

برای فعال تر شدن چه کارهایی می توان انجام داد؟

اکثر متخصصان موافق هستند که رسیدن به تعداد گام‌های مشخصی به صورت روزانه هدف خوبی است، زیرا نه تنها شما را به حرکت وا می‌دارد، بلکه اگر به طور مداوم انجام شود، می‌تواند طول عمر شما را افزایش داده و سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

پیاده روی با برداشتن 10000 قدم در روز تقریباً معادل 8 کیلومتر پیاده روی است که به راحتی قابل انجام است. قلب یک عضله است. هر چه بیشتر ورزش کنید، زمانی که بدن بیمار می شود و تحت استرس قرار می گیرد، این عضله انعطاف پذیرتر می شود و بهتر کار می کند.

اگر نیاز به بالا رفتن از طبقات زیادی دارید، استفاده از پله ها و آسانسور را با هم ترکیب کنید. وقتی در جایی رانندگی می‌کنید، تا جایی که ممکن است دورتر از مقصد خود پارک کنید تا بتوانید قدم‌های بیشتری بردارید.

حتما به مدت 20 دقیقه در روز برای پیاده روی برنامه ریزی کنید، توجه داشته باشید که لازم نیست سرعت آن زیاد باشد. در عوض، سعی کنید آهسته و پیوسته راه بروید یا آن را به یک فعالیت اجتماعی با همکاران، دوستان یا اعضای خانواده تبدیل کنید.

کسانی که در خانه کار می‌کنند، بهتر است در طول روز فرصتی برای بلند شدن، بیرون رفتن و حرکت پیدا کنند. این مسئله نه تنها سلامت شما را بهبود می بخشد، بلکه کیفیت و تمرکز شما بر روی کار را نیز افزایش می دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.