روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

بازاریابی افیلیت یک راه‌حل ایده آل برای کسانی است که به دنبال کنترل درآمد خود با تمرکز بر گزینه‌های درآمد مبتنی بر عملکرد هستند و روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ کم نیستند!

به گزارش تکناک ،به نظر ایده آل می‌آید که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید، چند لینک افیلیت به آن اضافه می‌کنید و شروع به کسب درآمد غیرفعال می‌کنید که همیشه آرزویش را داشتید. بسیاری از وبلاگ نویسان از این راه درآمد بالایی دارند. بااین‌حال، وبلاگ نویسی تنها راه کسب درآمد از بازاریابی افیلیت نیست. میکروسایت‌ها، لیست‌های ایمیل و بازاریابی ویدئویی تنها چند روشی هستند که مردم برای کسب درآمد آنلاین از آن‌ها استفاده می‌کنند. بازاریابی افیلیت یک تاکتیک محبوب برای افزایش فروش و ایجاد درآمد آنلاین به‌طور قابل توجه است و با آشنایی با روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ می‌توان به صورت آنلاین کسب درآمد کرد. فشار جدید به سمت تاکتیک‌های بازاریابی نه چندان سنتی که هم برای برندها و هم برای بازاریابان افیلیت بسیار مفید است، نتیجه داده است. در حقیقت:

  • 81 درصد از برندها و 84 درصد از ناشران از قدرت افیلیت استفاده می‌کنند، آماری که هر ساله با افزایش سرمایه‌گذاری در بازاریابی افیلیت همچنان افزایش می‌یابد.
  • هر ساله 10.1 درصد افزایش سرمایه در بازاریابی افیلیت وجود دارد، به‌طوری‌که در سال 2020، این رقم به 6.8 میلیارد دلار رسید.
  • در سال 2018، هزینه‌های بازاریابی محتوا 62 درصد از طرح‌های بازاریابی سنتی تعیین شده بود در حالی که به‌طور هم‌زمان سه برابر بیشتر از روش‌های سنتی تولید می‌شد. در واقع، 16 درصد از تمام سفارش‌ها انجام شده به‌صورت آنلاین را می‌توان به تأثیر بازاریابی افیلیت نسبت داد.

 

بازاریابی افیلیت فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت افیلیت برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگری کمیسیون دریافت می‌کند. منتشر کننده افیلیت به سادگی محصولی را که از آن لذت می‌برد جستجو می‌کند، سپس آن محصول را تبلیغ می‌کند و از هر فروش که انجام می‌دهد، بخشی از سود را به دست می‌آورد. فروش از طریق لینک‌های افیلیت از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر ردیابی می‌شود. احتمالاً در بسیاری از وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، عناوینی با علامت «affiliate link» یا «sponsored post» دیده‌اید. یا شاید قبلاً اولین قدم را برداشته‌اید و در یک شبکه افیلیت ثبت‌نام کرده‌اید.

اگر در بازاریابی افیلیت تازه‌وارد هستید، بیایید نحوه عملکرد آن را پوشش دهیم.

 

برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ ابتدا یک برنامه یا شبکه افیلیت را پیدا کنید که به آن علاقه دارید. نمای کلی برنامه، از جمله نوع محصولات یا خدمات، روش‌های پرداخت و کمیسیون‌هایی که ارائه می‌دهند را بررسی کنید. اگر این برنامه برای شما جذاب است در آن ثبت‌نام کنید و منتظر تایید پذیرش خود باشید. سپس شروع به ایجاد محتوا و اضافه کردن لینک‌های سفارشی برنامه کنید. این لینک‌ها زمانی را که یکی از کاربران شما خریدی انجام می‌دهد، ردیابی می‌کنند و کمیسیون مربوط به آن را دریافت خواهید کرد.

شما می‌توانید با شرکت‌ها یا شبکه‌های افیلیت کار کنید، جایی که شما در آن‌ها عضو می‌شوید و برنامه‌های مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید. برای سهولت در انتخاب، برنامه‌ها به‌طور کلی به دسته بندی تقسیم می‌شوند. پس از تأیید، شروع به تبلیغ لینک‌های افیلیت خود در وب‌سایت خود، در خبرنامه‌ها، در رسانه‌های اجتماعی و هر جای دیگری که مجاز به اشتراک‌گذاری لینک‌ها هستید، کنید. هنگامی که به حداقل سطح پرداخت رسیدید، شبکه برای شما یک پرداخت ارسال می‌کند. روش‌های پرداخت متفاوت است و معمولاً شامل پی‌پال، حواله‌های بانکی و چک می‌شود.

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر: برای آشنایی با بهترین وب‌سایت‌های افیلیت مارکتینگ کلیک کنید.

از آنجایی که بازاریابی افیلیت با توزیع مسئولیت‌های بازاریابی و ایجاد محصول بین طرف‌ها کار می‌کند، می‌تواند از توانایی‌های افراد مختلف برای استراتژی بازاریابی مؤثرتر استفاده کند و در عین حال سهمی از سود را برای مشارکت‌کنندگان فراهم کند. برای ساخت این اثر، چهار طرف مختلف باید درگیر شوند:

  • فروشنده و سازندگان محصول
  • افیلیت یا تبلیغ‌کننده
  • مصرف‌کننده
  • شبکه افیلیت

بیایید به رابطه پیچیده این چهار طرف بپردازیم تا از موفقیت بازاریابی افیلیت اطمینان حاصل کنیم.

 

  1. فروشنده و سازندگان محصول (The Merchant)

فروشنده، چه یک کارآفرین انفرادی باشد چه یک شرکت بزرگ باشد، فروشنده، بازرگان، خالق محصول یا خرده‌فروشی است که محصولی برای عرضه به بازار دارد. این محصول می‌تواند یک شی فیزیکی، مانند کالاهای خانگی، یا خدماتی مانند آموزش آرایش باشد. فروشنده که به نام برند نیز شناخته می‌شود، نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است تبلیغ‌کننده باشد و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی افیلیت سود ببرد. به عنوان مثال، فروشنده می‌تواند یک تاجر تجارت الکترونیکی باشد که یک تجارت dropshipping را راه‌اندازی کرده و می‌خواهد با پرداخت هزینه به وب‌سایت‌های افیلیت برای تبلیغ محصولات خود، به مخاطبان جدیدی دست یابد. یا فروشنده می‌تواند یک شرکت SaaS باشد که از شرکت‌های افیلیت برای کمک به فروش نرم‌افزار بازاریابی آن‌ها استفاده می‌کند.

 

  1. افیلیت مارکتر یا تبلیغ‌کننده (The Affiliate Marketers)

این دسته هم‌چنین به عنوان ناشر نیز شناخته می‌شوند. افیلیت مارکتر می‌تواند یک فرد یا شرکتی باشد که محصول فروشنده را به شیوه‌ای جذاب برای مصرف‌کنندگان بالقوه بازاریابی می‌کند؛ به عبارت دیگر، افیلیت مارکتر، محصول را تبلیغ می‌کند تا مصرف‌کنندگان را متقاعد کند که برای آن‌ها ارزشمند یا مفید است و آن‌ها را متقاعد کند که محصول را خریداری کنند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد، شرکت یا فرد منتشر کننده افیلیت بخشی از درآمد حاصل را دریافت می‌کند. شرکت‌های افیلیت معمولاً مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آن‌ها بازاریابی می‌کنند و عموماً به علایق آن مخاطبان پایبند هستند. این یک جایگاه مشخص یا نام تجاری شخصی ایجاد می‌کند که به شرکت افیلیت کمک می‌کند تا مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد در تبلیغات عمل می‌کنند.

 

  1. مصرف‌کننده (The Consumer)

چه مصرف‌کننده بداند چه نداند، آن‌ها (و خریدهایشان) محرک‌های بازاریابی افیلیت هستند. شرکت‌های افیلیت این محصولات را با آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند. هنگامی که مصرف‌کنندگان محصول را خریداری می‌کنند، فروشنده و شرکت افیلیت سود حاصل از آن را تقسیم می‌کنند. گاهی اوقات، شرکت افیلیت تصمیم می‌گیرد با افشای اینکه در ازای فروش‌هایی که انجام می‌دهد، کمیسیون دریافت می‌کند، با مصرف‌کنندهٔ خود روبرو شود. در مواقع دیگر ممکن است مصرف‌کننده کاملاً از زیرساخت بازاریابی شرکت افیلیت مورد خرید خود غافل باشد. درهرصورت، آن‌ها به ندرت برای محصول خریداری‌شده از طریق بازاریابی افیلیت هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند. سهم شرکت افیلیت از سود در قیمت خرده‌فروشی لحاظ می‌شود. مصرف‌کننده فرآیند خرید را تکمیل می‌کند و محصول را به‌طور معمول دریافت می‌کند، بدون اینکه تحت تأثیر سیستم بازاریابی افیلیت که نقش مهمی در آن است، وارد شود.

 

  1. شبکه افیلیت

عدهٔ کمی هستند که بخش شبکه را جزو معادله بازاریابی افیلیت در نظر می‌گیرند. بااین‌حال، ما معتقدیم که راهنمای بازاریابی افیلیت برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ باید شامل شبکه‌ها نیز باشد، زیرا در بسیاری از موارد، یک شبکه به‌عنوان واسطه بین شرکت افیلیت و فروشنده‌ها عمل می‌کند. در حالی که می‌توانید از نظر فنی دوره شخص دیگری را تبلیغ کنید و سهم درآمد مستقیمی را با آن‌ها ترتیب دهید، اجازه دادن به شبکه‌هایی که پرداخت و تحویل محصول را مدیریت می‌کنند، توجه جدی‌تری به بازاریابی افیلیت شما ایجاد می‌کند. گاهی اوقات، شرکت‌های افیلیت مجبورند از طریق یک شبکه افیلیت عبور کنند تا حتی بتوانند محصول را تبلیغ کنند. به عنوان مثال، اگر فروشنده برنامه افیلیت خود را فقط در آن شبکه مدیریت کند، این اتفاق می‌افتد.

سپس شبکه افیلیت به عنوان یک پایگاه داده از بسیاری از محصولات سرویس می‌دهد که بازاریاب افیلیت می‌تواند انتخاب می‌کند که کدام را تبلیغ کند. برای مثال،‌ Clickbank به‌صورت زیر به عنوان یک شبکه افیلیت است.

 

بازاریابی افیلیت یک راه‌حل ایده آل برای کسانی است که به دنبال کنترل درآمد خود با تمرکز بر گزینه‌های درآمد مبتنی بر عملکرد هستند و روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ کم نیستند!

یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر فروش واقعی یک محصول است. بازاریابی افیلیت برای کسانی که به دنبال افزایش درآمد آنلاین خود هستند، جذابیت غیرقابل‌انکاری دارد؛ اما چگونه یک شرکت افیلیت پس از پیوند دادن فروشنده به مصرف‌کننده پول دریافت می‌کند؟ پاسخ این سوال می‌تواند پیچیده شود.

مصرف‌کننده همیشه نیازی به خرید محصول برای شرکت افیلیت ندارد تا بازپرداخت دریافت کند. بسته به برنامه، سهم شرکت افیلیت در فروش فروشنده متفاوت سنجیده می‌شود. شرکت افیلیت ممکن است به روش‌های مختلفی می‌تواند پول دریافت کند:

  1. پرداخت به ازای هر فروش

این ساختار استاندارد بازاریابی افیلیت است. در این روش پرداخت، فروشنده درصدی از قیمت محصول را پس از خرید به شرکت افیلیت پرداخت می‌کند؛ به عبارت دیگر، ناشر افیلیت قبل از اینکه پاداش فروش محصول را دریافت کند، سرمایه‌گذار را به سرمایه‌گذاری در محصول وادار می‌کند.

  1. پرداخت به ازای هر عمل (مثل دانلود نرم افزار، پر کردن فرم و…)

یک سیستم پیچیده‌تر، پرداخت به ازای هر اکشن در برنامه‌های افیلیت است که در آن بر اساس میزان راهنمایی‌ها، شرکت افیلیت پاداش دریافت می‌کند. شرکت افیلیت باید مصرف‌کننده را متقاعد کند که از وب‌سایت فروشنده بازدید کند و اقدام مورد نظر را انجام دهد – چه پر کردن فرم تماس باشد چه ثبت‌نام برای آزمایش یک محصول، اشتراک در خبرنامه، یا دانلود نرم‌افزار یا فایل‌ها.

  1. پرداخت به ازای هر کلیک

این برنامه بر انگیزه دادن به شرکت‌های افیلیت برای هدایت مصرف‌کنندگان از پلتفرم بازاریابی خود به وب‌سایت فروشنده تمرکز دارد. این بدان معناست که شرکت افیلیت باید مصرف‌کننده را تا حدی درگیر کند که از سایت شرکت افیلیت به سایت فروشنده حرکت کند. هزینه شرکت افیلیت بر اساس افزایش ترافیک وب پرداخت می‌شود.

 

دلایل تبدیل‌شدن به یک بازاریاب افیلیت و کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ چیست؟ در این بخش از مقاله روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ ، به دلایل انجام این روش بازاریابی می‌پردازیم.

  1. درآمد غیرفعال یا پسیو

در حالی که هر شغل «معمولی» مستلزم آن است که برای کسب درآمد در محل کار باشید، بازاریابی افیلیت به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام خواب درآمد کسب کنید. با صرف زمان اولیه برای یک کمپین، با خرید محصول طی روزها و هفته‌های بعد، بازدهی مستمری را در آن زمان مشاهده خواهید کرد. شما مدت‌ها پس از اتمام کارتان پول دریافت می‌کنید. حتی زمانی که جلوی رایانه خود نیستید، مهارت‌های بازاریابی شما جریان درآمدی ثابتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. بدون پشتیبانی مشتری

فروشندگان منفرد و شرکت‌هایی که محصولات یا خدمات ارائه می‌دهند باید با مصرف‌کنندگان خود معامله کنند و اطمینان حاصل کنند که از آنچه خریداری کرده‌اند رضایت دارند. به لطف ساختار بازاریابی افیلیت، هرگز نباید نگران پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری باشید. تمام کار بازاریاب افیلیت این است که فروشنده را با مصرف کننده مرتبط کند. در واقع فروشنده است که به هرگونه شکایت مصرف‌کننده رسیدگی می‌کند درحالی‌که شما حق کمسیون خود از فروش را دریافت کرده‌اید.

  1. از خانه کار کنید

اگر کسی هستید که از رفتن به دفتر متنفر هستید، بازاریابی افیلیت راه‌حلی عالی برای شما است. می‌توانید کمپین‌هایی راه‌اندازی کنید و از محصولاتی که فروشندگان در حین کار از خانه خود ایجاد می‌کنند درآمد دریافت کنید. این کاری است که می‌توانید بدون بیرون آمدن از تخت خواب انجام دهید.

 

  1. مقرون به‌صرفه

اکثر کسب‌وکارها برای تأمین مالی محصولات به هزینه‌های راه‌اندازی و همچنین جریان نقدی قبل از فروش محصولات نیاز دارند. بااین‌حال، بازاریابی افیلیت را می‌توان با هزینه کم انجام داد، به این معنی که می‌توانید به سرعت و بدون دردسر زیاد شروع کنید. هیچ هزینه‌ای برای برنامه افیلیت وجود ندارد که نگران آن باشید و نیازی به ایجاد محصول نیست. شروع این کار نسبتاً ساده است.

 

  1. راحت و انعطاف‌پذیر

از آنجایی که شما اساساً در حال تبدیل‌شدن به یک فریلنسر هستید، در تعیین اهداف خود، تغییر مسیر خود در زمانی که تمایل دارید، انتخاب محصولات مورد علاقه خود و حتی تعیین ساعات کاری خود، استقلال نهایی را به دست می‌آورید. این راحتی به این معنی است که اگر دوست دارید و یا صرفاً روی کمپین‌های ساده و سرراست تمرکز می‌کنید، می‌توانید پورتفولیوی خود را متنوع کنید. همچنین از محدودیت‌ها و مقررات شرکت و همچنین تیم‌هایی که عملکرد نامناسبی دارند، رهایی خواهید داشت.

 

  1. درآمدهای مبتنی بر عملکرد

با مشاغل دیگر، می‌توانید 80 ساعت در هفته کار کنید و همچنان همان حقوق را دریافت کنید. بازاریابی افیلیت صرفاً بر اساس عملکرد شما است. آنچه را که در آن قرار داده‌اید از آن دریافت خواهید کرد. تقویت مهارت‌های بررسی و نوشتن کمپین‌های جذاب به بهبود مستقیم در درآمد شما تبدیل می‌شود. درنهایت برای کار برجسته‌ای که انجام می‌دهید، دستمزد دریافت خواهید کرد!

 

  1. قدرت سئو (SEO) را دست کم نگیرید

اگر SEO را به درستی انجام دهید، تعداد زیادی ترافیک ارگانیک وجود دارد که می‌توانید از موتورهای جستجو دریافت کنید. روزهایی که بهینه‌سازی موتورهای جستجو در مورد تقلب گوگل بود، گذشته است. امروز، هدف بهبود وب‌سایت شما برای بازدیدکنندگان است. مردم به‌طور طبیعی به دنبال اطلاعات آنلاین هستند. به همین دلیل است که باید اصول اولیه سئو on-page، تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی را بیاموزید تا منبع اطلاعاتی باشید که آن‌ها ابتدا پیدا می‌کنند. چه کسی نمی‌خواهد برای عباراتی مانند «بهترین محصول» یا «بررسی محصول» در Google رتبه 1 را کسب کند؟

 

اکثر شرکت‌های افیلیت، شیوه‌های مشترکی را به اشتراک می‌گذارند تا اطمینان حاصل کنند که مخاطبان آن‌ها درگیر و پذیرای خرید محصولات تبلیغاتی هستند؛ اما همه شرکت‌های افیلیت محصولات را به یک شکل تبلیغ نمی‌کنند. در واقع، چندین کانال بازاریابی مختلف وجود دارد که ممکن است از آن‌ها استفاده کنند.

 

  1. اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر فردی است که قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بخش بزرگی از مردم را دارد. این شخص در موقعیت بسیار خوبی برای بهره‌مندی از بازاریابی افیلیت است. آن‌ها در حال حاضر دنبال کننده قابل توجهی هستند، بنابراین برای آن‌ها آسان است که مشتریان را از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر تعاملات با فالوور خود به سمت محصولات فروشنده هدایت کنند. اینفلوئنسرها سپس سهمی از سودی که به ایجاد آن کمک کرده‌اند دریافت می‌کنند.

کمپین‌های بازیابی اینفلوئنسرها به ویژه در اینستاگرام محبوب هستند، جایی که برندها با اینفلوئنسرهایی همکاری می‌کنند که به عنوان متخصص یا صاحب نظر در جایگاه خاص خود دیده می‌شوند. بسته به معامله، یک کمپین می‌تواند شامل مجموعه‌ای از بررسی‌های محصول با عکس‌ها، تصاحب حساب‌ها یا ویدیوهای زنده و لایو باشد. در حالی که یک اینفلوئنسر ممکن است برند سازی و زیبایی‌شناسی خاص خود را داشته باشد، مهم است که عناصری را اضافه کنید که با برند شما مرتبط هستند تا از یادآوری و شناسایی برند اطمینان حاصل کنید. این کار را می‌توان با استفاده از برنامه‌هایی مانند Instasize انجام دهید که در آن می‌توانید به سرعت خلاقیت‌های کمپین خود را با یک ضربه ویرایش و سفارشی‌سازی کنید.

 

  1. وبلاگ نویسان یا بلاگرها

با توانایی رتبه‌بندی ارگانیک در جستجوهای موتورهای جستجو، وبلاگ نویسان در افزایش تبدیل‌های فروشنده برتری می‌یابند. وبلاگ نویس، محصول یا خدمات را نمونه‌برداری می‌کند و سپس یک بررسی جامع می‌نویسد که برند را به شیوه‌ای قانع‌کننده تبلیغ می‌کند و ترافیک را به سایت فروشنده بازمی‌گرداند. بلاگر به دلیل تأثیری که در انتشار اخبار در مورد ارزش محصول دارد و به بهبود فروش فروشنده کمک می‌کند، پاداش می‌گیرد.

 

  1. میکروسایت‌های متمرکز بر جستجوهای پولی

توسعه و کسب درآمد از میکروسایت‌ها نیز می‌تواند میزان فروش زیادی را به همراه داشته باشد. این سایت‌ها در یک سایت شریک یا در لیست‌های حمایت‌شده یک موتور جستجو تبلیغ می‌شوند. آن‌ها متمایز و جدا از سایت اصلی سازمان هستند. میکروسایت‌ها با ارائه محتوای متمرکزتر و مرتبط‌تر به یک مخاطب خاص، به دلیل دعوت به عمل ساده‌شان، منجر به افزایش تبدیل‌ها می‌شوند.

 

  1. لیست‌های ایمیل

علیرغم ریشه‌های قدیمی آن، ایمیل مارکتینگ هنوز یک منبع مناسب برای درآمد بازاریابی افیلیت است. برخی از شرکت‌های افیلیت فهرست‌های ایمیلی دارند که می‌توانند از آن‌ها برای تبلیغ محصولات فروشنده استفاده کنند. دیگران ممکن است از خبرنامه‌های ایمیلی که شامل لینک‌هایی به محصولات هستند استفاده کنند و پس از خرید محصول توسط مشتری، کمیسیون دریافت کنند. روش دیگر این است که شرکت افیلیت به مرور زمان یک لیست ایمیل بسازد. آن‌ها از کمپین‌های مختلف خود برای جمع‌آوری ایمیل‌ها به‌صورت انبوه استفاده می‌کنند، سپس ایمیل‌هایی را در مورد محصولاتی که تبلیغ می‌کنند، ارسال می‌کنند.

 

  1. وب‌سایت‌های رسانه‌ای بزرگ

این سایت‌ها که برای ایجاد حجم عظیمی از ترافیک در همه زمان‌ها طراحی شده‌اند، بر روی ایجاد میلیون‌ها مخاطب تمرکز دارند. این وب‌سایت‌ها محصولات را از طریق استفاده از بنرها و لینک‌های افیلیت متنی به مخاطبان انبوه خود تبلیغ می‌کنند. این روش نمایش برتری را ارائه می‌کند و نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشد و در نتیجه درآمد بالایی را هم برای فروشنده و هم برای شرکت افیلیت به ارمغان می‌آورد.

 

 

  1. ایجاد یک تخصص

هنگامی که حرفه بازاریابی افیلیت خود را شروع می‌کنید، می‌خواهید مخاطبانی را پرورش دهید که علایق بسیار خاصی دارند. این به شما این امکان را می‌دهد که کمپین‌های افیلیت خود را به آن جایگاه اختصاص دهید و احتمال تبدیل‌شدن افراد به مصرف‌کننده را افزایش دهید. با تثبیت خود به عنوان یک متخصص در یک زمینه به جای تبلیغ مجموعه وسیعی از محصولات، می‌توانید برای افرادی که احتمال خرید محصول را دارند بازاریابی کنید.

 

  1. شخصی‌سازی آن

هیچ کمبودی در محصولاتی که بتوانید تبلیغ کنید وجود ندارد. شما توانایی گزینش و انتخاب محصولاتی را خواهید داشت که شخصاً به آن‌ها اعتقاد دارید، بنابراین مطمئن شوید که کمپین‌های شما حول محور محصولات واقعاً ارزشمندی هستند که مصرف‌کنندگان از آن‌ها لذت می‌برند. شما به نرخ تبدیل قابل توجهی دست خواهید یافت در حالی که به‌طور هم‌زمان قابلیت اطمینان برند شخصی خود را ایجاد می‌کنید. شما همچنین می‌خواهید در ارتباط با ایمیل برای کار با وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها بسیار خوب باشید. از ابزاری مانند ContactOut یا Voila Norbert برای جمع‌آوری اطلاعات تماس افراد و ارسال ایمیل‌های شخصی برای به دست آوردن فرصت‌های وبلاگ نویسی مهمان و فرصت‌های افیلیت استفاده کنید.

 

  1. شروع به بررسی محصولات و خدمات کنید

روی بررسی محصولات و خدماتی که در حوزه تخصصی شما قرار دارند تمرکز کنید. سپس، با استفاده از رابطه‌ای که با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید و موضع خود به عنوان یک متخصص، به خوانندگان خود بگویید که چرا از خرید محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید سود می‌برند. تقریباً هر چیزی که به‌صورت آنلاین فروخته می‌شود را می‌توان در صورت وجود یک برنامه افیلیت بررسی کرد – می‌توانید محصولات فیزیکی، نرم‌افزار دیجیتال، یا حتی خدماتی را که به‌صورت آنلاین رزرو شده‌اند، مانند اشتراک‌گذاری سفر یا رزرو اقامتگاه مسافرتی را بررسی کنید. مقایسه این محصول با سایر محصولات هم‌رده نیز بسیار مؤثر است. مهم‌تر از همه، اطمینان حاصل کنید که محتوای دقیق و واضح برای بهبود تبدیل (تبدیل مشتری بالقوه به خریدار) تولید می‌کنید.

 

  1. از چندین منبع استفاده کنید

برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ به جای تمرکز فقط بر روی یک کمپین ایمیلی، وقت خود را صرف کسب درآمد با وبلاگ، ارتباط با مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی و حتی بررسی تبلیغات بین کانالی کنید. انواع استراتژی‌های بازاریابی را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما به کدام یک بیشتر و بهتر پاسخ می‌دهد. از این تکنیک مکرر استفاده کنید.

 

  1. کمپین ها را با دقت انتخاب کنید

مهم نیست که مهارت‌های بازاریابی شما چقدر خوب است، از یک محصول بد کمتر از یک محصول ارزشمند درآمد خواهید داشت. قبل از تبلیغ یک محصول، برای مطالعه تقاضای آن وقت بگذارید. مطمئن شوید که قبل از همکاری با فروشنده با دقت در مورد فروشنده تحقیق کنید. وقت شما ارزش زیادی دارد و می‌خواهید مطمئن باشید که آن را صرف محصولی می‌کنید که سودآور است و فروشنده‌ای است که می‌توانید به آن اعتقاد داشته باشید.

 

  1. در جریان ترندها باشید

رقابتی جدی در حوزه بازاریابی افیلیت وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که در صدر ترندهای جدید قرار می‌گیرید تا مطمئن شوید که رقابتی خواهید بود. علاوه بر این، احتمالاً می‌توانید از حداقل تعدادی از تکنیک‌های بازاریابی جدید که دائماً در حال ایجاد هستند، بهره ببرید. مطمئن شوید که تمام این استراتژی‌های جدید را به‌روز نگه می‌دارید تا تضمین کنید که نرخ تبدیل و در نتیجه درآمد شما تا حد امکان بالا خواهد بود.

 

  1. گزارش دهی و اسناد افیلیت بهبودیافته

بسیاری از برنامه‌های افیلیت با انتساب last-click اجرا می‌شوند، جایی که شرکت افیلیت که آخرین کلیک را قبل از فروش دریافت می‌کند، 100 درصد اعتبار برای تبدیل دریافت می‌کند. این در حال تغییر است. با ارائه مدل‌های اسناد و ویژگی‌های گزارش دهی جدید توسط پلتفرم‌های افیلیت، می‌توانید یک نمای full-funnel و بین کانالی از نحوه کار کردن تاکتیک‌های بازاریابی منحصربه‌فرد با هم ببینید. به عنوان مثال، ممکن است ببینید که یک کمپین اجتماعی پولی اولین کلیک را ایجاد کرد، افیلیت X کلیک 2 را دریافت کرد و افیلیت Y آخرین کلیک را دریافت کرد. با این تصویر کامل، می‌توانید کمیسیون‌های افیلیت خود را طوری ساختار دهید که افیلیت X، درصدی از اعتبار فروش را دریافت کند، حتی اگر آخرین کلیک را دریافت نکرده باشد.

 

  1. جایگاه اینفلوئنسرها بیش از حد هدفمند شده‌اند

در گذشته، شرکت‌های افیلیت بزرگ پایه اصلی بودند، زیرا کوپن‌های همه‌گیر و سایت‌های رسانه‌ای ترافیک را به صدها یا هزاران تبلیغ‌کننده می‌دادند. این موضوع دیگر چندان مطرح نیست. با استفاده از کلمات کلیدی طولانی و جستجوی محصولات و خدمات بسیار خاص، اینفلوئنسرها می‌توانند از جایگاه فوق متمرکز خود برای موفقیت در بازاریابی افیلیت استفاده کنند. اینفلوئنسرها ممکن است حجم زیادی از ترافیک را برای تبلیغ‌کنندگان ارسال نکنند، اما مخاطبانی که ارسال می‌کنند معتبر، هدفمند و دارای نرخ تبدیل بالاتری هستند.

 

  1. GDRP نحوه جمع‌آوری داده‌های شخصی را تغییر می‌دهد

مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) که در 25 می 2018 اجرایی شد، مجموعه‌ای از مقررات حاکم بر استفاده از داده‌های شخصی در سراسر اتحادیه اروپا است. این امر برخی شرکت‌های افیلیت را مجبور می‌کند تا داده‌های کاربر را از طریق رضایت خودشان (خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی و اعلامیه‌های کوکی به‌روزرسانی شده) به دست آورند، حتی اگر در اتحادیه اروپا واقع نشده باشند. این مقررات جدید همچنین باید به شما یادآوری کند که از دستورالعمل‌های FTC پیروی کنید و به‌وضوح فاش کند که کمیسیون‌های افیلیت را از توصیه‌های خود دریافت می‌کنید.

 

  1. بازاریابان افیلیت هوشمندتر می‌شوند

بازرگانانی که درصد زیادی از درآمد خود را از طریق کانال افیلیت دریافت می‌کنند، می‌توانند به شرکای افیلیت خود متکی شوند. این می‌تواند منجر شود که بازاریابان افیلیت از موقعیت مهم خود برای دریافت کمیسیون‌های بالاتر و معاملات بهتر با تبلیغ‌کنندگان خود استفاده کنند. خواه ساختارهای کمیسیون CPA باشد یا CPL یا CPC باشد، برنامه‌های افیلیت پردرآمدِ زیادی وجود دارد و بازاریابان افیلیت در جایگاه کنترل و تسلط بر اوضاع قرار دارند.

 

 

  1. فقط محصولاتی را توصیه کنید که بسیار با آن‌ها آشنا هستید

ایجاد اعتماد با مخاطبان در بازاریابی افیلیت بسیار مهم است و سریع‌ترین راه برای از دست دادن اعتماد این است که محصولاتی را که قبلاً استفاده نکرده‌اید یا برای مخاطبان شما مناسب نیستند را به آن‌ها توصیه کنید. همچنین مطمئن شوید که هرگز به کسی نمی‌گویید که مستقیماً یک محصول را بخرد، شما فقط محصول را توصیه می‌کنید. هرچه مفیدتر باشید و توصیه‌های کیفی بیشتری ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندگان وب شما برای تخصص شما بازگردند.

 

  1. محصولات را از تجار مختلف و متعدد تبلیغ کنید

برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ تمام وقت و سرمایه خود را فقط برای یک محصول سرمایه‌گذاری نکنید. اگر فقط محصولات یک تاجر یا فروشنده را تبلیغ می‌کنید، در کمیسیون، صفحات لندینگ و در نهایت نرخ تبدیل آن‌ها گیر کرده‌اید. مهم است که با بسیاری از بازرگانان مختلف در زمینه تخصص خود کار کنید و طیف گسترده‌ای از محصولات را تبلیغ کنید. این استراتژی بازاریابی افیلیت، تعداد کمیسیون‌هایی که شما می‌سازید را متنوع می‌کند و در هنگام ساختن یک وب‌سایت افیلیت، یک جریان درآمد ثابت ایجاد می‌کند.کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

 

  1. به‌طور مداوم نرخ تبدیل خود را تست و بهینه‌سازی کنید

فرض کنید یک صفحه تبلیغات دارید که در آن محصولی را از طریق لینک‌های افیلیت تبلیغ می‌کنید. اگر در حال حاضر 5000 بازدید در ماه با نرخ تبدیل 2 درصد دریافت می‌کنید، 100 ارجاع دارید. برای رسیدن به 200 ارجاع، می‌توانید روی جذب 5000 بازدیدکننده بیشتر تمرکز کنید یا به سادگی نرخ تبدیل را به 4 درصد افزایش دهید. کدام ساده‌تر به نظر می‌رسد؟ به جای اینکه ماه‌ها برای ایجاد Domain Authority با وبلاگ نویسی و پست‌های مهمان برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر وقت بگذارید، فقط باید نرخ تبدیل را 2 درصد افزایش دهید. این می‌تواند شامل بهینه‌سازی صفحه لندینگ، تست تماس برای اقدام شما و داشتن استراتژی بهینه‌سازی نرخ تبدیل باشد. با آزمایش و بهینه‌سازی سایت خود، با تلاش بسیار کمتر نتایج بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.

 

  1. روی منابع ترافیک افیلیت خود تمرکز کنید

این مهم است که بدانید ترافیک شما از کجا می‌آید و بدانید که مخاطبان شما از طریقی با سایت شما آشنا شده‌اند. این به شما امکان می‌دهد پیام‌های خود را سفارشی کنید تا بتوانید بهترین توصیه‌های محصول افیلیت را ارائه دهید. شما نباید فقط روی زمینه‌ای که در آن هستید تمرکز کنید، بلکه باید روی منابع ترافیک و مخاطبانی که از سایت شما بازدید می‌کنند نیز تمرکز داشته باشید. منابع ترافیک ممکن است شامل ترافیک ارگانیک، پولی، رسانه‌های اجتماعی، ارجاع، نمایش، ایمیل یا ترافیک مستقیم باشد. می‌توانید داده‌های منبع ترافیک را در Google Analytics مشاهده کنید تا مواردی مانند زمان در صفحه، نرخ پرش، موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، زمان روز، دستگاه‌ها (موبایل در مقابل دسکتاپ) و موارد دیگر را مشاهده کنید تا بتوانید تلاش خود را بر روی آن متمرکز کنید. بیشترین تبدیل ترافیک این داده‌های تحلیلی برای تصمیم‌گیری آگاهانه، افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر افیلیت بسیار مهم است.

 

بازاریابی افیلیت یک راه‌حل ایده آل برای کسانی است که به دنبال کنترل درآمد خود با تمرکز بر گزینه‌های درآمد مبتنی بر عملکرد هستند و روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ کم نیستند! با همکاری یک فروشنده، یک بازاریاب افیلیت باانگیزه قادر خواهد بود بدون نگرانی در مورد تولید محصول یا خدمات خود، به درآمدی در آسایش خانه خود دست یابد. اگرچه موفقیت شغل به مهارت‌های بازاریابی افیلیت بستگی دارد اما می‌تواند راهی مؤثر برای دستیابی به اهداف درآمدی شما به عنوان شغل اصلی یا شغل دوم سودآور باشد. نکات ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید مخاطبان خود را درگیر کنید، خوانندگان را به مصرف‌کنندگان فعال تبدیل کنید و چک دستمزد خود را با یک کلیک افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.