روند پرشتاب معرفی ابزارهای هوشمند ساخت پادکست

بی‌تردید نگرانی‌های واضحی درباره قابلیت هوش مصنوعی برای ایجاد خودکار اطلاعات نادرست وجود دارد اما به عنوان ابزاری برای خالقان آثار هنری، هوش مصنوعی در حال بدست آوردن شهرت خود است.

به گزارش تکناک، در ادامه این روند ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند تا به خالقان اثر در تولید پادکست‌ کمک کنند.

Podcastle، یک پلتفرم پادکست با خدمات کامل است که امروز با ابزار جدیدی که Magic Dust AI نامیده می شود، به این روند می پیوندد.

این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی مولد، قادر است یک فایل صوتی معمولی یا با کیفیت پایین را به یک صدایی با کیفیت استودیویی نزدیک کند، با حذف نویز پس‌زمینه، افزایش دامنه دینامیکی و به بلندگو صدای “میکرون حرفه ای” بیشتری می دهد. این استارتاپ حتی ادعا می‌کند که می‌تواند ضبط‌هایی از ایرپاد‌های اپل را بگیرد و به آن‌ها صدایی حرفه‌ای بدهد.

برای پادکست‌هایی که شامل ویدیو نیز هستند، این پلتفرم اکنون ابزاری را برای افزودن “تاریکی سینمایی” برای دیدی حرفه‌ای‌تر نیز ارائه می‌دهد.

از سال ۲۰۲۱ به بعد، استارتاپ اعلام می‌کند که تعداد کاربرانش از ۱۵۰هزار نفر به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است و بیش از ۱۲ میلیون قسمت پادکست و محتوا تولید شده است.

قبلاً، Podcastle امکان ایجاد یک کلون هوش مصنوعی از صدای خود را با محصول Revoice خود به پادکسترها ارائه کرد.  اما Podcastle تنها یکی از ارائه‌دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی نیست.

Substack اخیراً ابزارهای جدید قدرتمند هوش مصنوعی را معرفی کرده است که طراحی شده‌اند تا پادکست‌سازی در این پلتفرم را آسان‌تر کنند و به خالقان امکان تولید متون و آدیوگرام‌ها را بدهند.

برنامه Podium در نظر گرفته شده است تا سرعت پس از تولید پادکست ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، و به سازندگان اجازه می دهد تا به سرعت رونوشت، نکات برجسته، فصل ها و یادداشت های نمایش را با خلاصه قسمت ایجاد کنند. Listener.fm دیگر برنامه ای است که دارای یادداشت‌ها، عناوین و توضیحات نمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این لیست ادامه دارد، و علیرغم اینکه برخی فکر می کنند این روزها پادکست های زیادی وجود دارد، که بسیاری از آنها تحت سلطه افراد مشهور هستند، به نظر می رسد این رشد همچنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام Demand Sage، در سال ۲۰۲۳، جمعیت جهانی پادکست به ۴۶۴.۷ میلیون نفر رسیده است و این آمار تا سال ۲۰۲۴ به ۵۰۴.۹ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

این ابزارهای هوش مصنوعی جدید در حال تلاش برای حل یک مشکل واضح هستند. براساس یک نظرسنجی از ۲۵۰۰ پادکستر آینده‌نگر، در میان ۲۰۷ میلیون تولیدکننده محتوا در سراسر جهان، ۳۲٪ از آنها ویرایش و تولید پادکست را به عنوان یکی از سه چالش برتر در زمان تولید پادکست معرفی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.