رونمایی از کانسپت عجیب ONEPLUS 11 در رویداد MWC 2023

کانسپت جدید گوشی OnePlus 11 در حالی در رویداد MWC 2023 رونمایی شد که در دنیای فناوری سر و صدا زیادی به پا کرده است.

به گزارش تکناک، در نتیجه این رونمایی، دنیای مجازی مملو از اطلاعات و مطالب در مورد این دستگاه جدید هیجان انگیز شده است.

اگرچه این شرکت یک روز قبل اطلاعاتی درباره این گوشی منتشر کرده بود، اما اکنون درک بهتری از نوآوری های آن خواهیم داشت.

ویژگی برجسته کانسپت OnePlus 11 سیستم خنک کننده فعال آن با عنوان Active CryoFlux است.

وان پلاس دو سال زمان صرف توسعه این فناوری کرده‌است. هدف آن تطبیق سیستم های خنک کننده آبی دنیای رایانه شخصی با گوشی هوشمند و رفع مشکلات گرمایشی اغلب کاربران گوشی های هوشمند در طول بازی یا شارژ است.

کانسپت ONEPLUS 11 با سیستم های خنک کننده آبی

اجرای این فناوری باعث کاهش 2.1 درجه سانتیگراد دمای دستگاه در جلسات بازی ، 1.6 درجه سانتیگراد دما در هنگام شارژ شده است و منجر به کاهش 30 تا 45 ثانیه‌ای زمان شارژ شده است. اگرچه کارایی واقعی سیستم ناچیز است. این یک دستاورد قابل توجه برای وان پلاس با تعبیه چنین سیستمی در یک گوشی هوشمند است.

ویژگی بصری سیستم Active CryoFlux، نمایش لوله های پنهان در پنل پشتی تلفن در زمان فعال شدن آن است و در این مواقع، مخلوطی از آب، روغن و پودر تحت تأثیر یک پمپ به گردش در می آید.

درب شفاف گوشی عملکرد داخلی سیستم را نشان می دهد. این فرایند یک تصویرسازی با LED نیست، و اجرای واقعی سیستم خنک کننده آبی را به نمایش می‌گذارد.برای تطبیق با این فناوری، OnePlus مجبور به فدای قابلیت‌های دوربین و ظرفیت باتری گوشی شد. در نتیجه این گوشی  نسبت به OnePlus 11 معمولی سبک‌تر است. در حال حاضر، هیچ برنامه ای از عرضه عمومی این دستگاه منتشر نشده است.

پیاده سازی سیستم خنک کننده فعال در گوشی های هوشمند چیز جدیدی نیست. گوشی‌های مخصوص بازی با استفاده از توربین های داخلی و بهره‌مند از فناوری اتلاف حرارت بسیار کارآمدتر، مدتی است در بازار عرضه می‌شوند. تعبیه چنین سیستمی در خط تولید گوشی های هوشمند معمولی وان پلاس بعید به نظر می‌رسد. زیرا نه تنها پرهزینه است بلکه کارآمد هم نیست.

از نظر مشخصات، به نظر می رسد این گوشی هوشمند مشخصاتی مشابه مدل استاندارد داشته باشد.

مشخصات ONEPLUS 11 5G

  • صفحه نمایش انحنادار و منعطف 6.7 اینچی (3216×۱۴۴۰ پیکسل) Quad HD+ 2.75D AMOLED، LTPO 3.0، ریفرش ریت ۱ تا ۱۲۰ هرتز، HDR 10+. Dolby Vision، حداکثر روشنایی 1300 نیت، پوشش Corning Gorilla Glass Victus
  • پردازشگر 4 نانومتری هشت هسته‌ای اسنپدراگون 8 نسل 2 با پردازنده گرافیکی Adreno 740
  • 8 گیگابایت رم LPDDR5X با 128 گیگابایت (UFS 3.1) حافظه / 16 گیگابایت رم LPDDR5X با 256 گیگابایت (UFS 4.0) حافظه
  • اندروید 13 و OxygenOS 13
  • پشتیبانی از دو سیم کارت نانو
  • دوربین عقب 50 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX890، دیافراگم f/1.8، OIS، دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX581، دیافراگم f/2.2، ماکرو 3.5 سانتی‌متری. 32 مگاپیکسل RGBW با زوم اپتیکال 2 برابر، سنسور IMX709 سونی؛ فلاش LED، سیستم دوربین Hasselblad
  • دوربین جلو 16 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX471، دیافراگم f/2.4
  • حسگر اثر انگشت در نمایشگر
  • پورت USB Type-C، بلندگوهای استریو، Dolby Atmos
  • ابعاد: 163.1×74.1×8.53 میلیمتر، وزن: 205 گرم
  • پشتیبانی از 5G SA/NSA ، Dual 4G VoLTE، Wi-Fi 6 802.11 ax 2X2 MIMO، بلوتوث 5.3. GPS (L1+L5 Dual Band) + GLONASS، USB Type-C، NFC
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 100 واتی SuperVOOC

کانسپت OnePlus 11 یک نوآوری هیجان‌انگیز توسط OnePlus و تعهد این شرکت به پیشبرد مرزهای فناوری را نشان می‌دهد. در حالی که پیاده سازی سیستم Active CryoFlux کارآمدترین راه حل برای رفع مشکلات گرمایش در گوشی های هوشمند نیست. تطبیق سیستم خنک کننده آب در تلفن هوشمند یک دستاورد قابل توجه است. علیرغم اینکه این گوشی برای خرید در دسترس نیست، مشاهده تلاش‌های OnePlus برای آینده فناوری گوشی های هوشمند جالب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.