تسلا از نمونه اولیه ربات انسان نما “اپتیموس” رونمایی کرد

رونمایی ربات اپتیموس

امروز در رویداد مطبوعاتی “روز هوش مصنوعی” تسلا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نمونه اولیه ربات انسان نما Optimus خود را رونمایی کرد.

به گزارش تک ناک، در این رونمایی ربات اپتیموس از پشت پرده بیرون می‌آمد، راه می‌رفت، دست تکان می‌داد و با دستانش ضرباهنگ موسیقی تکنو را بالا می‌برد.

این یک نمایش ریسکی برای نمونه اولیه بود، که تا حدودی ناپایدار به نظر می رسید. ماسک می‌گوید: «به معنای واقعی کلمه اولین باری که ربات بدون سیم کار کرد امشب و بر روی صحنه بود.

اندکی پس از آن، کارمندان تسلا یک مدل Optimus شیک‌تر را که توسط پایه‌ای پشتیبانی می‌شد، به روی صحنه بردند که هنوز نمی‌توانست مستقلا بایستد.این ربات دست تکان داد و پاهایش را بلند کرد و هنگامی که ماسک در حال سخنرانی بود سقوط کرد.

کل نمایش ربات به صورت زنده تقریباً هفت دقیقه به طول انجامید و شرکت همچنین یک ویدیوی نمایشی از نمونه اولیه Optimus که به یک کابل از بالا متصل بود و در حال راه رفتن را پخش کرد. در این ویدئو ربات جعبه‌ای را بلند می کند و به زمین می‌گذارد، گیاهی را آبیاری می‌کند و قطعات فلزی را در محیطی مانند کارخانه حرکت می‌دهد.
این ویدئو همچنین یک نمای سه بعدی را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده تصویر و زاویه دیدی بودکه ربات Optimus می‌تواند ببیند.

digikala

رونمایی ربات اپتیموس
تسلا برای اولین بار در آگوست سال گذشته در مراسم روز هوش مصنوعی برنامه خود را برای ساخت یک ربات انسان نما اعلام کرد. در آن رویداد قبلی، انسانی که لباس اسپندکس شبیه یک ربات به تن داشت و چارلستون را روی صحنه اجرا کرد، که باعث شک و تردید در مطبوعات شد.
در رویداد هوش مصنوعی امروز، ماسک و تیمش تأکید کردند که نمونه اولیه با توان پیاده‌روی یک نسخه آزمایشی اولیه بود که در مدت تقریباً شش ماه با استفاده از «محرک‌های نیمه خاموش » ساخته شد و مدل شیک‌تر بسیار هستند و احتمالا تا چند هفته دیگر می توانند مستقلا و به طور کامل راه بروند.
اهداف پروژه Optimus شامل تولید با حجم بالا (احتمالاً میلیون ها واحد فروخته شده)، هزینه پایین (احتمالاً کمتر از 20000 دلار) و قابلیت اطمینان بالا است. ماسک با مقایسه برنامه‌های Optimus با ربات‌های انسان‌نمای موجود رقباو با اشاره به سیستم خودران ماشینهای تسلا تاکید کرد که ربات Optimus باید دارای یک مغز خودمختار باشد تا بتواند به طور مستقل تصمیم گیری و کار کند.

رونمایی ربات اپتیموس

اندکی بعد، در مراسم رونمایی ربات اپتیموس ماسک صحنه را به مهندسان تسلا سپرد تا در مورد توسعه سیستم‌های قدرت، محرک‌ها و مکانیسم‌های مشترکی که وجود Optimus را ممکن می‌سازد توضیح دهند و با جزئیات کمی درباره نحوه اعمال آنها در یک محصول با قابلیت حرکت مستقل ، مروری داشته باشند. یکی از مهندسان گفت: ما بیشتر تجربه طراحی خود را از ماشین های تسلا به ربات منتقل می‌کنیم.
پیشتر در این رویداد، ماسک گفت که آنها این رویداد را برای متقاعد کردن برخی از با استعدادترین افراد در جهان برای آمدن به تسلا و کمک به تحقق این امر برگزار می کنند. ماسک همچنین چندین بار بر ماهیت عمومی تسلا تاکید کرد و اشاره کرد که اگر مردم از کاری که تسلا انجام می دهد خوششان نیاید، می توانند سهام خریداری کنند و به آن رای منفی دهند. او گفت: “اگر من دیوانه شدم، می توانید مرا اخراج کنید.”
پس از یک ارائه دو ساعت و نیم، که شامل به‌روزرسانی‌های طولانی در مورد کار تسلا با هوش مصنوعی خودکار بود، تیم تسلا روی صحنه آمدند تا به مدت بیش از یک ساعت به سوالات مخاطبان به صورت دقیق و با جزئیات پاسخ بدهند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.