سامسونگ به زودی از لنز تله فوتو جدید خود رونمایی می کند

سامسونگ درخواست ثبت اختراع را برای یک لنز تله فوتو جدید با فناوری لرزشگیر متحرک حسگر  به سازمان جهانی مالکیت معنوی ارائه کرده است.

سامسونگ درخواست ثبت اختراع را برای یک لنز تله فوتو جدید با فناوری لرزشگیر متحرک حسگر  به سازمان جهانی مالکیت معنوی ارائه کرده است.

به گزارش تک ناک، انتظار می رود این فناوری برای اولین بار در سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا استفاده شود.

این حق اختراع یک ماژول دوربین شامل یک لنز، یک واحد لرزش گیر تصویر و یک عضو متحرک شامل یک سنسور تصویر که به صورت الکتریکی به زیرلایه حسگر کوپل شده است را توصیف می کند. در این حالت، واحد لرزشگیر تصویر به لنز متصل می شود.

سامسونگ حداقل از سال 2021 فناوری لرزشگیر سنسور را آزمایش کرده است، اما جزئیات این آزمایش سال گذشته منتشر نشده بود. اکنون، سامسونگ برای ثبت اختراع در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) در مورد یک دوربین تله فوتو جدید با فناوری لزشگیر سنسور درخواست داده است که احتمال استفاده از Galaxy S23 Ultra را افزایش می دهد.

اما به خاطر داشته باشید که این یک درخواست ثبت اختراع است و تا عرضه گوشی نمی توان مطمئن بود که این فناوری در این گوشی عرضه می شود یا نه.

لرزشگیر سنسوز ممکن است طوری پیکربندی شود که عنصر متحرک حسگر را حداقل در یک جهت عمود بر محور نوری حرکت دهد، به طوری که محور نوری با موقعیت از پیش تعیین شده حسگر تصویر در یک راستا قرار گیرد.

اپل برای اولین بار فناوری لرزشگیر تصویر با جابجایی سنسور را به ماژول زاویه باز آیفون 12 پرو مکس معرفی کرد.دوربین این گوشی هوشمند از شیفت سنسور برای دستیابی به لرزشگیر بهتر و کیفیت عکس بهتر استفاده می کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا ممکن است اولین گوشی هوشمندی باشد که از فناوری لرزشگیر متحرک حسگر تله فوتو بهره می برد. دوربین اصلی احتمالا باید 200 مگاپیکسل رزولوشن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.