رونمایی یاماها از موتورسیکلت الکتریکی بدون فرمان

زمانی که یاماها برای اولین بار مفهوم موتورسیکلت برقی موتوروئید (Motoroid) را تقریباً شش سال پیش رونمایی کرد، به نظر می‌رسید که یک فیلم علمی تخیلی ساخته شده باشد.

به گزارش تکناک، اکنون که این شرکت از یاماها Motoroid 2 جدید و اصلاح شده رونمایی کرده است، به نظر می رسد این موتورسیکلت برقی خود می تواند یک قدم به واقعیت نزدیک شود.

یاماها موتوروئید 2

این محصول یاماها آزادی های قابل توجهی در طراحی خود دارد و از بسیاری از جنبه های مکانیکی موتورسیکلت های سنتی اجتناب می کند.

بازوی چرخشی عقب مانند اکثر موتورسیکلت های معمولی سیستم تعلیق را ارائه می دهد، اما همچنین دارای یک محور است که به نیمه عقب موتورسیکلت اجازه می دهد به طور مستقل به جلو تکیه دهد.

در قسمت عقب این محصول یاماها (Yamaha Motor Company : Japanese motorcycle manufacturer) یک موتور توپی قرار دارد که با یک باتری نسبتاً کوچک تغذیه میشود. دوشاخه جلو، که نیو اطلس آن را در مقایسه با بقیه موتورسیکت‌ها «بسیار عادی» توصیف می‌کند، فرمان را به روشی غیر سنتی ارائه می‌کند.

در حقیقت هیچ فرمانی مانند آنچه در موتورسیکلت های معمولی پیدا می کنید وجود ندارد. در عوض، دسته‌ها با دستگیره‌های دستی سفت و سخت جایگزین شده‌اند.

در واقع، حتی دقیقاً مشخص نیست که دوشاخ جلو چگونه می‌چرخد یا بازو چرخان عقب چگونه می‌تواند به فرمان کمک کند.

آنچه واضح است این است که یاماها موتوروئید 2 به گونه ای طراحی شده است که تعادل خود را حفظ کند و حتی به طور بالقوه بدون سوار باشد، به این معنی که می تواند بدون در نظر گرفتن اینکه انسان برای سوار شدن همراهش باشد یا نه، براند و تعادل خود را حفظ کند.

وقتی موتور سیکلت بدون راکب کار می کند، موتور سیکلت می تواند از تشخیص چهره و کنترل حرکات برای تعقیب یک فرد در اطراف استفاده کند.

یک پایه بزرگ به گونه ای طراحی شده است که وقتی موتوروئید 2 پارک می شود، پایین بیاید. هنگامی که موتور سیکلت تصمیم می گیرد دوباره حرکت کند، پایه را می توان به طور مستقل بالا برد.

نور آبی رنگ بر بیشتر بدنه جدید تأکید می کند و به دلیل نامعلومی در قسمت مخزن مصنوعی نیز وجود دارد.

در حالی که بعید است یاماها واقعاً چنین موتورسیکلت برقی تولید کند، جالب است که این شرکت ارزش کافی در این ایده برای توسعه طرح مفهومی دوم و حتی توسعه یک نمونه اولیه می بیند. شرکت می گوید نمونه اولیه ماه آینده در نمایشگاه Mobility Events ژاپن 2023 به نمایش در خواهد آمد.

سخن پایانی

برخلاف یاماها که در استقبال از موتورسیکلت های برقی سایز کامل کند بوده است، همکار موتورساز ژاپنی کاوازاکی در حال آماده شدن برای آغاز تحویل دو موتورسیکلت برقی مسافرتی خود، Ninja e-1 و Z e-1 است. هر دو موتور سیکلت اکنون در بازارهای آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) و همچنین در بریتانیا عرضه می شوند. در ایالات متحده، Ninja e-1 با قیمت 7599 دلار آمریکا عرضه می شود، در حالی که Z e-1 2024 با قیمت کمی پایین تر از 7299 دلار شروع می شود.

موتوروئید 2 مطمئناً به این زودی وارد خیابان ها نخواهد شد، اما یاماها چندین اسکوتر برقی کم مصرف را توسعه داده و روانه بازار کرده است و رویکردی مشابه هوندا با تمرکز بر روی اسکوترهای برقی اتخاذ کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.