رونمایی ZTE از زیرساخت محاسباتی هوشمند جدید

شرکت ZTE زیرساخت جدیدی را برای برآورده کردن نیازهای پیچیده محاسباتی مدل‌هایی مانند ChatGPT به نمایش گذاشته است.

به گزارش تکناک، شرکت ZTE Corporation به تازگی در رویداد MWC در شانگهای یک نمایشگاه برگزار کرد. در این کنفرانس، شرکت، فناوری و زیرساخت مرتبط را به نمایش گذاشت که نیازهای رو به افزایش محاسباتی مدل‌های پیچیده مبتنی بر یادگیری ماشینی مانند ChatGPT را پشتیبانی خواهد کرد.

این سیستم به طور خاص برای برآورده کردن نیازهای رو به رشد مدل‌های پیچیده محاسباتی طراحی شده است. این مدل‌ها به طور معمول به صورت بزرگ می‌باشند و برای کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز هدف قرار می‌گیرند. با انتشار ChatGPT، تحول دیجیتال و پیشرفت فناوری هوش مصنوعی به شدت گسترش یافته است.

زیرساخت ZTE سعی در برآورده کردن نیازهای این مدل‌های پیچیده یادگیری عمیق دارای حجم داده‌ بسیار بزرگ و مصرف منابع گسترده می‌باشد. به دلیل رشد چشمگیر کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، تقاضا برای سرورهای قابل اطمینان و با عملکرد بالا و همچنین بازار ذخیره‌سازی، افزایش یافته است. برای این منظور، ZTE مجموعه‌ی جدیدی از راهکارهای سرور را معرفی کرده است که از GPU و سیستم خنک‌کننده با مایع پشتیبانی می‌کنند.

به این معنی که علیرغم اینکه با مصرف برق بسیار کم اجرا می شود، از برنامه های در مقیاس بزرگ پشتیبانی می کند. یکی از این سرورهای جدید شامل سری GPU R6500G5 است که می‌تواند حداکثر 20 GPU را در خود جای دهد. شرکت حتی قصد دارد تا پایان امسال یک سرور آموزشی GPU جدید با نام R6900G5 نیز عرضه کند. علاوه بر این، ZTE حتی گزینه‌هایی در زمینه ذخیره‌سازی و شبکه‌بندی نیز ارائه خواهد داد تا به طور اساسی به عنوان یک تامین کننده‌ی راهکارهای یکپارچه زیرساخت محاسبات هوشمند فعالیت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.