ریشه 4 آلرژی اصلی دوران کودکی شناسایی شد

یک مطالعه جدید نشان داده است که چهار آلرژی اصلی دوران کودکی یک ویژگی مشترک دارند و آن هم عدم تعادل باکتری های روده در دوران نوزادی است.

به گزارش تکناک، امید می رود که یافته های جدید به توسعه درمان هایی کمک کند که میکروبیوم روده را در کودکان اصلاح می کنند و به طور موثر از ابتلا به بیماری های آلرژیک مادام العمر جلوگیری می کنند.

میلیون ها نفر در سراسر جهان تحت تأثیر آلرژی قرار دارند. مانند بسیاری از بیماری ها، آلرژی نیز با سلامت روده و میکروبیوم روده مرتبط هستند. با توجه به اینکه میکروبیوم و سیستم ایمنی نوزاد به طور موازی بالغ می شوند، یک مطالعه جدید ارتباط بین این دو را بررسی کرده است.

محققان نقش باکتری‌های روده در اوایل زندگی در ایجاد چهار آلرژی اصلی دوران کودکی بررسی کردند: اگزما، آسم، آلرژی غذایی و تب یونجه.

استوارت توروی، نویسنده مسئول این مطالعه گفت: ما شاهد رشد روزافزون کودکان مبتلا به آلرژی هستیم و هر روزه خانواده‌های بیشتری به دلیل آلرژی در اورژانس بیمارستان ها به دنبال کمک هستند. صدها میلیون کودک در سراسر جهان از آلرژی رنج می برند؛ مثلا از هر سه کودک یک کودک در کانادا از آلرژی رنج می برد و مهم است که بدانیم چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد.

اگرچه این چهار نوع آلرژی علائم خاص خود را دارند، اما محققان می‌خواستند ببینند که آیا منشا مشترکی دارند که با ترکیب باکتری‌های روده مرتبط باشد یا خیر.

چریس پترسون، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این 4 نوع آلرژی از نظر فنی تشخیص‌های متفاوتی دارند که هر کدام فهرست علائم خاص خود را دارند، بنابراین بیشتر محققان تمایل دارند آنها را به صورت جداگانه مطالعه کنند. اما وقتی به آنچه در سطح سلولی اشتباه می‌شود نگاه می‌کنید، آنها در واقع اشتراکات زیادی دارند.

محققان 1115 کودک را از بدو تولد تا پنج سالگی بررسی کردند. از میان کودکان، 523 کودک به عنوان سالم تعریف شدند (یعنی هیچ مدرک یا سابقه ای از آلرژی در آنها وجود نداشت) و 592 کودک توسط یک پزشک متخصص در یک دوره پنج ساله، به یک یا چند اختلال آلرژیک (مانند آتوپیک) تشخیص داده شدند. درماتیت، آسم، رینیت آلرژیک و آلرژی غذایی از نمونه های آلرژی این کودکان بود. میکروبیوم‌های کودکان از نمونه‌های مدفوع جمع‌آوری‌شده در سه ماهگی و یک سالگی آنها آنالیز شد.

نمونه‌های مدفوع یک «امضای» باکتریایی مشترک را نشان می‌دهد که در ارتباط با کودکانی بود که در سن پنج سالگی به هر یک از چهار آلرژی مبتلا شده بودند، که نشان‌دهنده یک میکروبیوتای روده نامتعادل یا دیس‌بیوز است که احتمالاً منجر به آسیب‌دیدگی پوشش روده و افزایش پاسخ التهابی در روده می‌شود.

کورتنی هاسکینسون، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: به طور معمول، بدن ما میلیون‌ها باکتری را که در روده ما زندگی می‌کنند، تحمل می‌کند، زیرا آنها کارهای خوبی برای سلامتی ما انجام می‌دهند. برخی از راه‌هایی که ما آن‌ها را تحمل می‌کنیم، نگه‌داشتن یک سد قوی بین آن‌ها و سلول‌های ایمنی بدن و محدود کردن سیگنال‌های التهابی است که این سلول‌های ایمنی را فعال می‌کند. ما قبل از ایجاد آلرژی در نوزادان، به یک شکست رایج در این مکانیسم ها پی بردیم.

محققان بررسی کردند که آیا عواملی مانند مصرف آنتی‌بیوتیک یا شیردهی بر میکروبیوتا در کودکان و همچنین  بر ایجاد آلرژی در آنها تأثیر می‌گذارد.

توروی گفت: بینش های موثر زیادی از این تحلیل قوی وجود دارد. از داده‌های به دست آمده می‌توان فهمید که عواملی مانند مصرف آنتی‌بیوتیک در سال اول زندگی بیشتر منجر به اختلالات آلرژیک در مراحل بعدی زندگی می‌شود، در حالی که شیردهی در شش ماه اول نقش محافظت‌کننده ای از کودک است.

امید می رود که یافته های این مطالعه درمان هایی را برای اصلاح دیس بیوز روده که به طور موثر از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند، پیدا کند.

توروی می‌گوید: توسعه درمان‌هایی که این تعاملات را در دوران نوزادی تغییر می‌دهند، ممکن است از ابتلا به انواع بیماری‌های آلرژیک در دوران کودکی که اغلب تا آخر عمر ادامه دارند، جلوگیری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.