ساخت دست مصنوعی با فناوری چاپ سه بعدی و برش لیزری

محققان دانشگاه صنعتی دلفت (TU Delft) با استفاده از روش پرینت سه بعدی و برش لیزری دست های مصنوعی برای قربانیان جنگ اوکراین طراحی کردند.

به گزارش تکناک، به لطف فناوری برش لیزری، قربانیان جنگ و مصدومان سوانح راحت‌تر اندام مصنوعی خود را دریافت می‌کنند.

به گفته TU Delft، این دست‌های مصنوعی در هند مورد استفاده قرار می‌گیرند و شرکت هندی Vispala 350 دست مصنوعی پرینت سه بعدی اسمیت را به قربانیان جنگ در اوکراین اهدا کرد.

این دست مصنوعی که به اصطلاح “دست صد دلاری”  نامیده می شود توسط متخصص مهندسی پزشکی گروین اسمیت طراحی شده و برای تولید بسیار ارزان است. دست مصنوعی اسمیت گزینه محکم و قابل اعتمادی را ارائه می دهد زیرا 80 درصد از افرادی که به دست مصنوعی نیاز دارند در کشورهای فقیر زندگی می کنند.

همانطور که توسط 3D Native  گزارش شده است، اسمیت از این هدیه هیجان زده شد و مشتاق است تا پیشرفت های بشردوستانه را با بنیاد مووندی، که از افراد محروم در کشورهای فقیر حمایت می کند، ادامه دهد.

اسمیت می گوید: خوشحالم که می‌توانیم به این ابتکار فوق‌العاده کمک کنیم. من همچنین امیدوارم که با کمک بنیاد مووندی، بتوانیم پول کافی برای کمک مالی دیگر به اوکراین جمع آوری کنیم.

کمک های مالی Vispala

Vispala، یک شرکت هندی که در کلکته تأسیس شده است، به ارائه بهترین طراحی و فناوری مبتنی بر ارزش برای تولید اندام های مصنوعی که امکان تحرک انسان را فراهم می کند تمرکز دارد. این موارد شامل گودی ها (قسمتی که اندام های مصنوعی در آن قرار می گیرند) و روکش‌های پرینت سه بعدی برای اندام های مصنوعی و روباتیک کمکی است.

از سال 2018، ما از فناوری پیشرفته ساخت افزایشی برای بازبینی پروتزها و ارتزها استفاده کرده ایم. با مهارت‌های استثنایی P&O و چاپ سه‌بعدی ما، پزشکان ممکن است کسب‌وکار خود را سریع‌تر ایجاد کنند و تجربه‌های بهتری از پروتز و ارتز برای کاربر ارائه دهند..

Vispala سال گذشته این طرح را برای ساخت مناسب است تولید کرد و از سال 2021 چند صد مورد از این اندام مصنوعی تولید و در سراسر هند توزیع شده است.

ساخت افزایشی در پروتزها

بیماران و تولیدکنندگان بیشترین سود را از تولید افزایشی می برند. از آنجایی که فرآیند تولید بر اساس داده‌های اسکن فردی برای هر بیمار است، پروتزها و ارتزهای پرینت سه بعدی به طور بهینه با آناتومی و نیازهای کاربر مطابقت دارند.

همانطور که ممکن است آشنا باشید، شرکت لهستانی Sygnis SA یک جمجمه پرینت سه بعدی را از طریق تولید افزایشی ساخت که برای موفقیت در عمل جراحی عصبی نوزاد ضروری بود. پس از درخواست کمک فوری از سوی پزشکان بنیاد پولسکا و جراحان مرکز سلامت کودکان سیلسیا، یک مدل نجات دهنده  از جمجمه نوزاد ساخته شد.

اطلاعات بیشتر در مورد Vispala

Vispala Technologies متخصص در ارتز و پروتزهای پرینت سه بعدی، خوشحال است که راه حل های پیشرفته ای را برای افراد دارای معلولیت ارائه می دهد که تحرک آنها را بازیابی می کند و کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد.

Vispala تعهد خود را به ارائه راه حل های بسیار موثر و با قیمت مناسب برای اندام فوقانی افرادی که دارای ناتوانی حرکتی هستند نشان داده است. ماموریت Vispala ساخت محصولات موفق با معیارهای کلاس جهانی اما با در نظر گرفتن فاکتور های بومی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.