ساخت یک مرکز فرهنگی در کانادا با الهام از بارش برف

ساختمان منحصر به فرد مرکز فرهنگی اینویت نوناووت با طراحی الهام گرفته از بارش‌های برف و تمرکز بر حفظ مناظر طبیعی تا سال 2027 در شمال کانادا، ساخته می‌شود.

به گزارش تکناک، دورته ماندروپ به عنوان مسئول طراحی مرکز جدید میراث اینویت نوناووت (نام یک قوم و قلمرو) در کانادا منصوب شده است. این ساختمان منحصر به فرد، الهام گرفته از بارش‌های برف، در زمین دفن و به خوبی در مقابل شرایط آب و هوایی سخت محافظت می‌شود، به طوری که مناظر طبیعی اطراف را تغییر نمی‌دهد.

مرکز میراث اینویت نوناووت در لبه شمالی ایکالویت، پایتخت نوناووت، که بزرگترین و شمالی‌ترین قلمرو کانادا است، قرار دارد. این پروژه با هدف افزایش آگاهی از فرهنگ اینویت و حمایت از آشتی و یادگیری بین افراد اینویتی و غیر اینویتی اجرا می‌شود.

ساختمان از جنس فولاد، بتن و چوب چند لایه و الوار ساخته خواهد شد. همچنین تا حدودی در صخره و چمن فرو می‌شود که این امر  به محافظت از آن در برابر شرایط آب و هوایی محلی کمک می‌کند.

شکل کلی مرکز الهام گرفته از الگوهایی است که توسط باد در برف‌ها شکل گرفته‌اند و مدت‌ها به عنوان یک سیستم راه‌یابی سنتی برای اینویت‌ها عمل کرده‌اند.  این مرکز همچنین طوری طراحی شده است تا از تجمع برف زیاد روی سقف و نما جلوگیری کند.

دورته ماندروپ دربارهٔ ساختمان مرکز میراث اینویت نوناووت اظهار کرد که این ساختمان با سقفی شیب‌دار و سخاوتمندانه که با چشم‌انداز اطراف ترکیب می‌شود، آنچه را از زمین به خود می‌گیرد، به محیط اطراف باز می‌گرداند و یک مکان طبیعی جدید برای گردهمایی در فضای باز با مناظر تندرای بدون مانع ارائه می‌دهد.

سقف با سنگ و چمن پوشانده می‌شود و خطوط بین ساختمان و زمین را نامرئی می‌کند و در عین حال حرکت مداوم را در سراسر چشم‌انداز تضمین می‌کند.

فضای داخلی ساختمان به مساحت 5500 متر مربع شامل فضاهای نمایشگاهی، کافه، کارگاه آموزشی، آزمایشگاه حفاظتی، فروشگاه، مهدکودک، خوابگاه و دفاتر خواهد بود. همچنین یک منطقه بزرگ در فضای باز به ساختمان متصل می‌شود که فضاهایی را برای نمایش اعمال سنتی اینویت‌ها مانند کنده کاری، ساخت کایاک، ساخت ابزار و چیدن توت فراهم می‌کند.

مرکز میراث اینویت نوناووت دارای عایق عالی و پنجره‌های بزرگ جهت کاهش مصرف برق خواهد بود. علاوه بر این، یک سیستم انرژی خورشیدی و ژنراتور دیزلی پشتیبان، به علاوه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کارآمد، در این مرکز وجود دارد. همچنین یک داشبورد برای نمایش مصرف انرژی فعلی ساختمان نیز نصب شده است.

این طرح برنده یک مسابقه بین‌المللی معماری است و با همکاری شرکت‌های Guy Architects، LEES+Associates، Pageau Morel، Altus Group و مشاوران بومی منطقه ایجاد شده است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ کامل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.