تولید خودروی جدید استون مارتین با تعویض دنده دستی

شرکت خودروسازی استون مارتین قرار است به مناسبت جشن 110 سالگی خود، یک خودرو اسپرت با بدنه کربنی به نام Valour  را در تعداد 110 دستگاه با طراحی ویژه و بدون استفاده از گیربکس اتوماتیک تولید کند.

به گزارش تکناک، Valour با الهام از مدل های دیگر استون مارتین مانند V8 Vantage و مدل مسابقه ای RHAM/1 دهه 1980، یک گیربکس 6 سرعته دستی سفارشی را با موتوری 5.2 لیتری دو توربوشارژ V12 ترکیب کرده است. استون مارتین ادعا می کند که Valour تنها خودروی اسپرت با موتور V12 در جلو است که به همراه یک گیربکس دستی عرضه می شود.

Valour همچنین با یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی، به سیستم‌های الکترونیکی و کنترل پایداری و سه حالت رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس و Track مجهز شده است. هرکدام از این حالت‌ها پاسخگوی دریچه گاز، مدیریت گشتاور و ویژگی‌های صدای متفاوتی خواهد بود.

سیستم تعلیق سفارشی خودرو از دمپرهای تطبیقی، فنرها و آنتی رول بارها استفاده می‌کند. همه این اجزا به طور کامل مدنظر قرار گرفته‌اند تا یک تعادل اسپرت بین تنش، کنترل عمودی دقیق بدنه و مقاومت قوی در برابر لغزش را در یک رانندگی جاده‌ای برتر ارائه دهند.

Valour با مجموعه‌ای از رینگ‌های سبک وزن 135 سانتی متری با الگوی لانه زنبوری و لاستیک‌های میشلین Pilot Sport S 5 ویژه تجهیز شده است.

قدرت توقف در خودروها توسط ترمزهای سرامیکی کربنی فراهم می‌شود که طبق گزارش‌ها، ۲۳ کیلوگرم سبک‌تر از مجموعه‌ کامل ترمزهای فولادی معمولی هستند. استون مارتین واقعاً تمام اجزای خودرو را با گیربکس دستی کنترل کرده است، زیرا ویژگی اصلی کابین خودروی دو نفره، اهرم تعویض دنده است.

سیستم تعویض دنده دستی شامل یک مکانیسم آشکار برای تأکید بر اتصال مکانیکی و یک سر دنده است. سر دنده موجود در این سیستم متناسب با انتخاب خریدار از جنس‌های آلومینیوم، تیتانیوم، فیبر کربن یا چوب گردو است.

خریداران متمول همچنین می‌توانند از پارچه‌های گرانبها با رنگ‌های متنوع برای تزئینات داخلی استفاده کنند.

تولید Valour قرار است در سه ماهه سوم سال جاری شروع شود و اولین تحویل در سه ماهه چهارم سال جاری ارائه  می شوند، ولی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت یا مشخصات عملکرد موجود نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.