درآمد های تبلیغاتی توییتر نصف شد

از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این پلتفرم رسانه اجتماعی با مشکلات زیادی مواجه شده است. طبق اعتراف روز گذشته ماسک، درآمد های تبلیغاتی توییتر 50درصد کاهش یافته است.

به گزارش تکناک، کاهش درآمد حاصل از تبلیغات باعث نقدینگی منفی و در نتیجه وخامت اوضاع شده است.

این مسأله همزمان با آغاز روند پرداخت جدید به برخی تولید‌کنندگان محتوا برملا شد و به دلیل خروج نقدینگی به وخامت اوضاع دامن زد. از سوی دیگر، ممکن است بخش بزرگی از این مشکل بوجودآمده در نتیجه محدودیت اخیر ایجاد شده در میزان بازدیدهای روزانه باشد و باعث کاهش درآمد تبلیغات توییتر نیز شده باشد.

این مشکلات بسیاری از کاربران را به سمت تردز سوق داده است. به نظر می‌رسد این برنامه در بهترین زمان ممکن راه اندازی شده است و تنها در یک هفته به رقم 100 میلیون کاربر ثبت شده رسیده است.

طبق ادعای هفته گذشته ماسک، این شبکه اجتماعی می‌تواند در این هفته شاهد بیشترین زمان استفاده کاربران باشد، با این حال، این ادعا هنوز نیاز به اثبات دارد.

دلایل کاهش درآمد های تبلیغاتی  توییتر

طبق ادعای بلومبرگ درآمد تبلیغاتی توییتر در دو ماه گذشته 89 درصد کاهش یافته است. همچنین، با توجه به گزارش رویترز توییتر سالانه 1.5 میلیارد دلار برای قسط وام دریافت‌شده توسط این شرکت پس از تصاحب ماسک، پرداخت می کند.

وضعیت کلی توییتر و درآمد تبلیغات این شرکت، آشکارا ماسک را مجبور به کاهش هزینه ها کرده است. وی در مواردی بیش از حد به کاهش هزینه‌ها پرداخته است و حتی پرداخت اجاره دفاتر تجاری خود را متوقف کرده است.

روند پایان حماسه توییتر دیدنی خواهد بود و رقابت آن با تردز زاکربرگ در این مرحله بسیار خوب است. جالب‌تر این است که حتی بدون دسترسی کاربران اتحادیه اروپا، به دلیل مسائل مربوط به مقررات، برنامه جدید به یک نقطه عطف بزرگ دست یافته است.

به گفته لیندا یاکارینائو، مدیرعامل منتسب جدید توییتر، این برنامه به منظور ایجاد پایگاه جدیدی از تبلیغ کنندگان برای غلبه بر این روندهای منفی سخت در تلاش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.