ساخت پهپاد باری با عملکرد خارق العاده

شرکت MightyFly  پهپاد خودران باری به نام سنتو ( Cento) ساخته است که می تواند 45 کیلوگرم بار را تا مسافت یک هزار کیلومتری حمل کند.

شرکت MightyFly  پهپاد خودران باری به نام سنتو ( Cento) ساخته است که می تواند 45 کیلوگرم بار را تا مسافت یک هزار کیلومتری حمل کند.

به گزارش تکناک، پهپاد باری خودران Cento با توانایی حمل 96 بسته کوچک پستی در محفظه بار داخلی خود، به فضایی بیشتر از دو فضای پارکینگ برای برخاستن، فرود و تخلیه خودکار نیاز ندارد.

شرکت MightyFly در حال همکاری با FAA برای گسترش مجوز پروازهای دوربرد خود است.سنتو از یک بدنه بزرگ فیبر کربنی استفاده می کند که وزن آن 355 پوند (161 کیلوگرم) است که به طور کامل با بار 100 پوند (45 کیلوگرم) بارگیری می شود.

یک طراحی ساده برای ارتفاع گرفتن و پرواز وجود دارد. این سیستم از 8 پروانه بالابر برنده نصب شده بر روی غلاف های پیشرانه که کمی شبیه به اسکله های فرود هستند استفاده می کند. علاوه بر این، یک پرونه فشاری در عقب برای پرواز کروز کارآمد، بر روی بال های نصب شده است. این پهباد مسافت را با حداکثر سرعت 150 مایل در ساعت (240 کیلومتر در ساعت) طی می کند که بسیار سریعتر از حمل و نقل جاده ای است و تحت تاثیر مشکل ترافیک قرار نمی گیرد.

نکته کلیدی در برد 600 مایلی (1000 کیلومتری) شگفت انگیز این پهباد یک پیشرانه هیبریدی با استقامت طولانی است. تمام پیشرانه الکتریکی است، اما یک موتور احتراقی سوخت هیدروکربنی را می سوزاند تا باتری در طول پرواز شارژ شود.

MightyFly می‌گوید با ابعاد 13.1 فوت در 16.7 فوت (4 متر در 5 متر) این پهباد از دو خودروی جمع‌وجور کوچک‌تر است، بنابراین در حالت نشسته در فضای یک پارکینگ قابلیت بارگیری و تخلیه دارد.

MightyFly می گوید که از دسامبر در حال آزمایش پهپاد باری خودران Cento پرواز است. FAA به این شرکت گواهینامه ویژه ای اعطا کرده است که آزمایش پرواز را مجاز می کند، اما در این مرحله توانایی حمل بار در عملیات تجاری را ندارد.

به MightyFly همچنین یک گواهی مجوز اعطا شده است که فضای هوایی 230 مایل مربعی (596 کیلومتر مربع) و سقف ارتفاع 5000 فوتی (1500 متری) برای آزمایش انتقال از معلق بودن به کروز می دهد. این شرکت امیدوار است که به زودی بتواند یک ماموریت 600 مایلی با حمل 100 پوند محموله را به نمایش بگذارد که به گفته او یک شاهکار بی سابقه است.

این آزمایشات ایمنی پرواز منصفانه به نظر می رسد. مطمئناً انتظار دارید هر شی 350 پوندی که قادر به پرواز باشد، قبل از رها شدن در هر نقطه ای نزدیک به عموم، به طور کامل آزمایش و اثبات شود. MightyFly می گوید در حال کار بر روی دستگاه دیگری برای حمل 500 پوند (227 کیلوگرم) بار است. می‌توانید سنتو را در ویدیوی زیر ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.