ساده تر شدن تعمیر آیفون 14

پس از بازکردن آیفون 14 iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.

طبق یک رسم سالانه، iFixit آیفون 14 جدیدترین محصول پرچمدار اپل در سال 2022 را از هم باز کرده است و مشخصه های فنی آن را مورد بررسی و واکاوی قرار داده است.

به گزارش تک ناک، در این بررسی در حالی که آیفون 14 در ظاهر تقریباً شبیه به نسل قبلی خود است، iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.
در طراحی جدید، قسمت اعظم گوشی در فریم میانی قرار دارد، اما قاب را می توان از هر طرف باز کرد یعنی هم در سمت جلو و هم در سمت پشت.
سایر مدل‌های اخیر از جمله آیفون 13، آیفون 12 و آیفون SE که هنوز فروخته می‌شوند وهمچنین آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس – فقط از سمت جلو باز می‌شوند.
در یک ویدیوی یوتیوب که جزئیات این تشریح را توضیح می‌دهد. iFixit نشان می‌دهدتشریح  با رویکرد بازکردن به روش معمول آیفون شروع شده است: برداشتن با احتیاط پنل جلویی گوشی.

پنل جلوی آیفون 14 -پس از بازکردن آیفون 14 iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.

پس از آن iFixit با یک طراحی کاملاً متفاوت در داخل، با یک محافظ فلزی به جای باتری در جلو، و یک راه ساده برای جدا کردن صفحه نمایش روبرو شد. در حال حاضر، این نوع چیدمان قطعات در داخل یک برتری  در قابلیت تعمیر آیفون 14 اپل است .

گوشی باز شده آیفون 14 -پس از بازکردن آیفون 14 iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.

digikala

اما با سپرمحافظ تعبیه شده مشخص شد که راه دسترسی به بقیه قسمت‌های داخلی نه از سمت جلو، بلکه از پشت است ( چیزی که قبلاً امکان‌پذیر نبود).

باز کردن پشت آیفون 14پس از بازکردن آیفون 14 iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.

سمت پشتی گوشی کم و بیش مانند قسمت جلو باز شد. در آنجا بود که iFixit با باتری و سایر قطعاتی که معمولاً هنگام باز کردن قسمت جلویی آیفون دیده می شود مواجه شد.

پشت آیفون 14 باز شده پس از بازکردن آیفون 14 iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.

پیش از این، تعویض شیشه پشتی یکی از سخت ترین و گران ترین تعمیرات ممکن آیفون بود که نیاز به تجهیزات خاصی داشت. کاربرانی که بدون داشتن AppleCare+ می‌خواستند این تعمیر را انجام دهد، باید هزینه 599 دلاری پرداخت می کردند. اما اکنون، برای اولین بار پس از آیفون 8، این تعمیر خاص نسبتا آسان شده است.

تلاش اپل برای تراکم بی نظیر است. برد منطقی آیفون 14 پرو مکس دارای پردازنده A16 است که عملکردی 10 تا 15 درصدی نسبت به A15 نسخه 14 دارد.پس از بازکردن آیفون 14 iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.
تلاش اپل برای تراکم بی نظیر است. برد منطقی آیفون 14 پرو مکس دارای پردازنده A16 است که عملکردی 10 تا 15 درصدی نسبت به A15 نسخه 14 دارد.

iFixit همچنین اشاره می‌کند که مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max دارای طراحی قدیمی به شکل پشت شیشه ای غیرقابل جدا شدن هستند.

پس از بازکردن آیفون 14 iFixit متوجه یک تفاوت اساسی شده که اپل تاکنون به طور عمومی اعلام نکرده است وآن سادگی تعمیر آیفون 14 است.
فضای داخلی برد منطقی پرو مکس ایالات متحده دارای تراشه های ارتباطی و شکاف بزرگ سیم خوان است.

بنابراین این تغییر برای آیفون 14 معمولی و احتمالا آیفون 14 پلاس که قرار است ماه آینده عرضه شود، منحصر به فرد است. اما برای اطلاع دقیق از آن باید چند هفته ای صبر کنیم.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.