سامسونگ برای ChatGPT رقیب می تراشد

برخی منابع خبری می گویند سامسونگ شروع به توسعه یک هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT برای استفاده داخلی کرده است.

به گزارش تکناک، این پروژه که توسط تحقیقات سامسونگ هدایت می شود، سرمایه گذاری های قابل توجهی از نظر نیروی کار و منابع دریافت کرده است.

قابل ذکر است که تمام منابع GPU موجود به توسعه LLM اختصاص داده شده است که جزء ضروری در آموزش چنین مدل هایی است. سامسونگ قصد دارد نسخه اولیه LLM خود را در یک بازه زمانی دو ماهه تکمیل کند.

زمان مورد نیاز برای توسعه نرم افزار کاهش می یابد

تمرکز اصلی مدل  LLM شرکت سامسونگ بر روی خلاصه‌سازی اسناد، توسعه نرم‌افزار و ترجمه زبان است. در حالی که شرکت هنوز تصمیم نگرفته است که آیا این راه‌حل هوش مصنوعی را برای عموم مردم قابل دسترسی کند یا خیر، استفاده داخلی از آن اولویت محسوب می‌شود. وابستگی قبلی به راه‌حل‌های مصنوعی تولیدی از طرف شرکت های دیگر، از جمله ChatGPT، منجر به فاش شدن در داده‌ها شد و این امر سبب شد که سامسونگ از استفاده از چنین راه‌حل‌های خارجی جلوگیری کند و بر ساخت فناوری خود در زمینه هوش مصنوعی تمرکز کند.

سامسونگ باور دارد که استفاده از راه حل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر تکنولوژی مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) می‌تواند به طور قابل توجهی زمان لازم برای توسعه نرم‌افزار و طراحی نیمه هادی‌ها را کاهش دهد. در حالی که سامسونگ در حال بررسی شراکت با شرکت‌های برجسته مختلفی مانند گوگل، مایکروسافت، Naver ، و OpenAI بود، تصمیم نهایی در یک جلسه مدیریت در سطح بالا، که شامل حضور لی جائه یونگ بود، برای توسعه یک راه حل هوش مصنوعی داخلی گرفته شد.

تعداد زیادی از شرکت های کره جنوبی، از جمله Kakao، LG، Naver و SKT، همچنین در حال توسعه راه حل های خود بر پایه هوش مصنوعی مولد LLM مانند KoGPT، ExaOne، HyperCloverX و A-Dot هستند. این راه حل ها قابلیت های نوشتن و طراحی مشابه انسان را ارائه می دهند. با این حال، چالش هایی در خصوص دقت داده ها و حفظ حریم شخصی اطلاعات، موانع بزرگی هستند که باید در فرآیند توسعه در حال ادامه، مورد بررسی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.