سردرگمی کاربران برای دریافت تیک آبی توییتر

اشتراک آبی توییتر، گزینه جایگزین ماسک برای علامت تأیید ارزش پروفایل‌ها در این پلتفرم اجتماعی، مدتی پیش راه اندازی شد، اما شرایط آن در ابتدای آوریل نهایی شد. با این حال، نسبت به آنچه قرار بود در راه اندازی مجدد سیستم تأیید ارائه شود، سردرگمی ایجاد کرد.

به گزارش تکناک ،کاربران در اول آوریل 2023 انتظار داشتند همه کاربرانی که برای اشتراک آبی توییتر ثبت نام نکرده‌اند، بدون توجه به داشتن تیک تأیید قبل از آن، تا زمان خرید اشتراک طرح اشتراک آبی توییتر، تیک تأییدی نداشته باشند.

اما آنها با توضیحات متفاوت تیک آبی به این صورت مواجه شدند: «این حساب تأیید شده است زیرا مشترک طرح آبی توییتر است یا یک حساب تأیید شده قدیمی دارد». بنابراین آیا این به معنی عدم غیرفعال شدن تیک‌های قدیمی خواهد بود؟

گویا کسی از این مساله اطلاع ندارد و ایلان ماسک هم علاقه چندانی به توضیح درباره آن ندارد.

اینفلوئنسرها در این پلتفرم به سرعت به خرید یا عدم پرداخت هزینه برای این اشتراک اعتراف کردند. برخی از آنها به دلیل ترس از عواقب عدم تهیه اشتراک این کار را انجام دادند. افرادی که پیش از آن علیه تهیه اشتراک موضع گرفته بودند، برای توجیه وجود تیک آبی برای دنبال کنندگان خود این مساله را عنوان کردند و در واقعیت، این افراد برخلاف گفته‌های خود عمل نکرده‌اند: این شرایط پیش از این نامشخص بوده‌است.

علاوه بر این، این تغییرات بر تیک‌های طلایی (علامت تایید سازمان‌های رسمی) نیز تأثیر گذاشت و برخی از پروفایل‌ها ظاهراً بدون پرداخت هزینه مانند نیویورک تایمز، تیک خود را حفظ کردند.پس از اظهارات نشریه، ایلان ماسک تیک طلایی آن را ظاهرا به صورت دستی حذف کرد و منجر به شروع یک بحث اینترنتی شد.

تیک‌های طلایی در مقایسه با همتایان آبی خود بسیار پرهزینه تر هستند. توییتر هر سازمانی را ملزم به پرداخت 1000 دلار برای اکانت اصلی و سپس هزینه اضافی برای هر اکانت متصل به آن می‌کند.

همه اینها به معنی لغو طرح آبی توییتر نیست، اما دیدگاه موجود درباره آن را تغییر می دهد. سوال اینجاست که چه اتفاقی برای کسانی که چک مارک های قدیمی داشتند اما به هر حال برای طرح آبی هزینه پرداخت کرده‌اند، خواهد افتاد؟ صاحبان طرح توییتر آبی، که می‌توانستند به جای پرداخت هزینه برای به دست آوردن چک مارک های قدیمی تلاش کنند، چه احساسی دارند؟ آیا آنها اگر امکان به دست آوردن تیک به روش قدیمی را داشتند ، اصلاً هزینه می‌کردند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.