سرقت بزرگ سکه‌های دیجیتال از توسعه‌دهنده کلیدی بیت‌کوین

یکی از توسعه دهندگان برجسته بلاک چین بیت کوین از FBI برای بازیابی 3.6 میلیون دلار سکه دیجیتال به سرقت رفته وی در شب سال نو کمک خواسته است.

یکی از توسعه دهندگان برجسته بلاک چین بیت کوین از FBI برای بازیابی 3.6 میلیون دلار سکه دیجیتال به سرقت رفته از کیف پول وی در شب سال نو کمک خواسته است.

به گزارش تکناک، لوک دشجر توسعه دهنده Bitcoin Core، اجرا کننده 97 درصد از گره های تشکیل دهنده بلاک چین بیت کوین است.

این برنامه مشتق از نرم افزار توسعه یافته توسط مخترع ناشناس بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است. این نرم افزار در ابتدا Bitcoin نام داشت اما بعداً به منظور تمایز آن با خود بیت‌کوین به Bitcoin Core تغییر یافت. دشجر از سال 2011 مشغول توسعه Bitcoin Core بوده و از مفهوم تمرکززدایی بنیادی این ارز دیجیتال دفاع کرده است.

در روز سال نو، دشجر در توییتر گزارش سرقت کل دارایی بیت کوین خود به ارزش تقریبی 3.6 میلیون دلار را داد. او گفت این هک ناشی از به خطر افتادن یک کلید PGP مورد استفاده به‌منظور اطمینان از عدم همراهی دانلودهای Bitcoin Core و یک برنامه کوچکتر به نام Bitcoin Knots با بدافزار رخ داده‌است. او گفت حال، تمام رایانه‌هایش در معرض خطر قرار گرفته‌اند و از مردم خواست فعلاً دانلود نسخه‌های جدید را متوقف کنند.

او نوشت: فعلا Bitcoin Knots را دانلود نکنید و تا زمانی که این مشکل حل نشده است به آن اعتماد نکنید و اگر پیش‌از این طی چند ماه گذشته این کار را انجام داده اید، فعلاً از آن سیستم استفاده نکنید.

دشجر به درخواست مصاحبه پاسخ نداد

در همان توییت، او گفت با FBI و پلیس تماس گرفته است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.او از این‌که نتوانست پاسخی از FBI دریافت کند با عصبانیت در توییتی گفت: من مالیات آنها را پرداخت کرده‌ام و پلیس اهمیتی نمی دهد. این کلاهبرداری است.

دشجر گفت کیف پول‌های به خطر افتاده، هم از طریق اینترنت قابل دسترسی و هم روی دستگاهی با عدم اتصال به اینترنت میزبانی می‌شدند. او توضیح بیشتری در این‌باره نداد، اما به نظر می‌رسد نظریه او این است که یک یا چند رایانه مورد استفاده او آلوده شده‌اند و هکرها توانسته‌اند به موارد ذخیره‌شده روی آن‌ها دست یابند. با این حال، درک آن دشوار است، زیرا کیف پول ذخیره شده در یک دستگاه متصل به اینترنت، همیشه در خطر هک است.

در کنار این مشکل، این نظریه ممکن است با نقض گزارش شده توسط دشجر در نوامبر مطابقت داشته باشد. در طول آن حادثه، این توسعه‌دهنده گفت: هکرها با راه‌اندازی مجدد سرور از یک دستگاه ذخیره‌سازی ناشناخته، توانسته‌اند اقدامات امنیتی نرم‌افزاری من را دور بزنند. برای حدود 5 دقیقه سیستم دیگری را روی آن اجرا کنند. و در‌نتیجه احتمالا هکرها دو یا سه نقطه‌ضعف در پوسته از راه دور نصب کرده‌اند.

هنوز مسائل زیادی که با ادعای دشجر جور در نمی‌آید، وجود دارد. بدون جزئیات بیشتر، به سختی می توان به نتیجه گیری محکمی دست یافت. با این حال، به وضوح، از درخواست یکی از با نفوذترین توسعه دهندگان بیت کوین از مجریان قانون برای بازیابی سکه‌های دیجیتالی دزدیده شده وی، مشخص است که تصور ارائه پلت‌فرم غیرمتمرکز توسط ارزهای دیجیتال و قطع دسترسی مقامات رسمی از آنها، چیزی جز یک رویا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.