امکان شناسایی نظرات تقلبی در مرورگر فایرفاکس

موزیلا به تازگی اقدام به خرید سرویس Fakespot برای مرورگر فایرفاکس کرده است تا کاربران بتوانند از این سرویس برای بررسی و شناسایی نظرات و نقد‌های تقلبی بهره ببرند.

موزیلا به تازگی اقدام به خرید سرویس Fakespot برای مرورگر فایرفاکس کرده است تا کاربران بتوانند از این سرویس برای بررسی و شناسایی نظرات و نقد‌های تقلبی بهره ببرند.

 به گزارش تکناک، سرویس Fakespot یک ابزار مفید است که توضیح می‌دهد چگونه محصولاتی که حتی نام آن‌ها را هرگز نشنیده‌اید، می‌توانند دارای ۱۲ هزار نظر، با میانگین ۴.۶ ستاره باشند. این سرویس توسط شرکت Mozilla خریداری شده است و این شرکت قصد دارد از آن در فایرفاکس استفاده کند. هرچند که با این خرید، نسخه‌های دیگر نیز در دسترس خواهد بود، اما فایرفاکس ابزارهای منحصر به فردی را هم اضافه خواهد کرد.

سعود خلیفه، بنیانگذار Fakespot، در سایت شرکت نوشته است: ما به شرکتی پیوستیم که صاحب یکی از معروف‌ترین مرورگرهای جهان، یعنی فایرفاکس است که از اولین نسل ها در زمان پیدایش اینترنت بوده اند. در شرکت Mozilla، ما یک شریک پیدا کرده‌ایم که یک ماموریت مشابه برای آینده اینترنت دارد، جایی که اعتماد، حریم خصوصی و امنیت بخشی مهمی از تجربه‌های دیجیتال ما را شکل می‌دهد.

موزیلا در فوریه ۲۰۱۷ ابزار ذخیره مقالات Pocket (قبلاً با نام Read It Later شناخته می‌شد) را خریداری کرده بود، اما پیش از آن، افزونه آن را به صورت مستقیم در فایرفاکس تعبیه کرد. Pocket قطعه کلیدی از چیزی است که Mozilla آن را به عنوان Context Graph خود می‌نامد، که یک سیستم کشف و فهم وب توسط انسان است. بسیار منطقی است که Fakespot را به عنوان بخشی از این سیستم ببینیم.

همچنین، طبق نوشته‌ استیون تکسیرا، مدیر محصولات موزیلا، در یک پست، موزیلا قصد دارد بر روی کارهای اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی و تبلیغات مسئولانه کار کند. تکسیرا توضیح می‌دهد که افراد محصولات تقلبی را کمتر برمی‌گردانند، بنابراین محیط زیست با کاهش بسته‌بندی و حمل و نقل سود می‌برد. همچنین از آن پست می‌شود دریافت کرد که Fakespot به مرور زمان‌ به فایرفاکس اضافه خواهد شد.

موزیلا به تازگی اقدام به خرید سرویس Fakespot برای مرورگر فایرفاکس کرده است تا کاربران بتوانند از این سرویس برای بررسی و شناسایی نظرات و نقد‌های تقلبی بهره ببرند.

بعد از نصب افزونه Fakespot برای Chrome، Firefox، iOS و یا Android، ظاهر صفحات محصول در سایت‌های فروشگاهی مانند Amazon، eBay، Sephora، Shopify و دیگر سایت‌های مشابه تغییر می‌کند. Fakespot به بررسی نقدهای یک محصول پرداخته و سپس به تاریخچه نظرات فرد نظردهنده، با استفاده از هوش مصنوعی، برای جستجوی الگوهای مشترک رفتار کلاهبرداران، پرداخت‌ها و شرکت هایی که با روش های پنهانی نظر عمومی را کنترل میکنند، می پردازد.

سپس برای نقدها یک نمره حروفی و یک امتیاز میانگین اصلاح شده بر اساس نقدهای تقلبی شناسایی شده، نمایش داده می‌شود. پاسخ های Fakespot خیلی دقیق نیست، فقط اشاره می‌کند که از هوش مصنوعی که برای شناسایی الگوهای آموزش داده شده، استفاده می‌کند و روش خود را برای اینکه متقلبان روش های آن را دور نزنند، فاش نمی‌کند.

برای یک توزیع‌کننده اسپرسو و محصولات tamper که من به طور اتفاقی با آن برخورد کرده‌ام، Fakespot نقدها را با نمره D امتیاز داد و پیشنهاد کرد که به جای میانگین 4.6 از 337 نقد، میانگین حدود 2.5 است. گزارش کامل می‌گوید که موتور Fakespot تقلب زیادی را در الگوهای نظرات می‌بیند و تنها 58.5 درصد از نقدها قابل اعتماد هستند.

تکسیرا از Mozilla به این صورت می‌نویسد که نسخه‌های Chrome، iOS و Android از Fakespot  بهره می برند و Mozilla ادعا می‌کند که به تمام کاربران تجربه بهبود یافته Fakespot را ارائه خواهد کرد. با این حال، این ابزار در فایرفاکس با ویژگی‌های منحصر به فردی عرضه خواهد شد که به کاربران آن امکان شناسایی بهترین ابزار برای شناختن نقدهای تقلبی و دروغین را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.