همکاری اپل و گوگل در پروژه ردیاب های ناشناس

اپل امروز از آغاز یک همکاری بزرگ جدید با گوگل برای اجرای فرایند تشخیص صنعتی ردیاب‌های ناشناس خبر داد.

اپل امروز از آغاز یک همکاری اپل و گوگل برای اجرای فرایند تشخیص صنعتی ردیاب‌های ناشناس خبر داد.

به گزارش تکناک، از طریق این همکاری، اپل و گوگل یک پیش نویس از مشخصات مورد نظر دستگاه‌های ردیاب قابل شناسایی و ناشناس مانند AirTagها و سایر ردیاب‌های بلوتوثی به منظور هشدار به افراد، تهیه خواهند کرد.

در حال حاضر، iOS مجموعه ای قوی از ویژگی ها را برای مقابله با ردیابی و تعقیب ناخواسته با AirTagهای خود ارائه می‌دهد. با این حال، این قابلیت iOS برای ردیاب‌های شخص ثالث مانند Tile در دسترس نیست.

اپل یک برنامه «Tracker Detect» را برای مکان یابی AirTag های نزدیک دستگاه‌های اندرویدی ارائه می دهد، اما این برنامه لوازم جانبی اطراف را در پس زمینه اسکن نمی‌کند. در عوض، تنها هنگام حضور در برنامه و آغاز فرایند، محیط اطراف کاربر اسکن می‌شود.هدف اپل و گوگل از توسعه فناوری جدید، رفع این محدودیت ها است.

اپل این خبر را در یک بیانیه مطبوعاتی صبح سه شنبه فاش کرد. به عنوان بخشی از این همکاری، اپل و گوگل یک “پیش‌نویس از مشخصات صنعتی پیشنهادی” را برای کمک به مبارزه با سوء استفاده از ردیاب‌ها ارائه کرده‌اند. مشخصات ایجاد شده توسط اپل و گوگل به عنوان پیش نویس اینترنتی از طریق گروه ویژه مهندسی اینترنت ارائه شده است.

فناوری حاصل از همکاری پل و گوگل به دستگاه‌های ردیاب موقعیت مکانی بلوتوثی اجازه سازگاری با قابلیت تشخیص و هشدارهای ردیابی غیرمجاز در iOS و اندروید را می‌دهد.

علاوه بر اپل و گوگل، شرکت هایی از جمله سامسونگ، Tile، Chipolo، Eufy و Pebblebee برای حمایت از این فناوری اشتیاق نشان داده‌اند. به گفته اپل، این شرکت و گوگل با ادامه توسعه و اصلاح این فناوری، از دیگر اعضا این صنعت بازخورد نیز خواهند گرفت.

امروز اپل و گوگل به طور مشترک مشخصات صنعتی پیشنهادی را برای کمک به مبارزه با سوء استفاده از دستگاه های ردیاب موقعیت مکانی بلوتوثی برای ردیابی ناخواسته ارائه کردند. از اولین مشخصات این نوع دستگاه ها می‌توان به سازگاری با تشخیص ردیابی غیرمجاز و هشدارها در سراسر سیستم عامل های iOS و اندروید اشاره کرد. سامسونگ، Tile، Chipolo، eufy Security و Pebblebee از پیش‌نویس مشخصات شامل ارائه بهترین روند و دستورالعمل‌ برای تولیدکنندگان در صورت تمایل به تولید چنین محصولاتی، حمایت کرده‌اند.

ران هوانگ، معاون حسگر و اتصالات اپل، توضیح داد:اپل AirTag را برای تأمین آرامش خاطر کاربران و آگاهی آنها از محل وسایل مهم خود تولید کرده است. همچنین، AirTag و شبکه Find My را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ردیابی ناخواسته برای اولین بار در صنعت ایجاد کرده‌است. اپل همچنان در حال بهبود و حصول اطمینان از نحوه استفاده از این فناوری است. این مشخصات صنعتی جدید بر اساس موارد امنیتی AirTag ساخته شده است و از طریق همکاری با گوگل منجر به یک گام مهم رو به جلو برای کمک به مبارزه با ردیابی ناخواسته در iOS و اندروید می‌شود.

اپل و گوگل تا پایان سال 2023 یک نسخه تولید‌شده از محصولات مجهز به هشدارهای ردیاب ناخواسته را عرضه خواهند کرد. سپس این فناوری در نسخه های بعدی iOS و اندروید پشتیبانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.