سرویس GeForce NOW مستقیم بر روی ایکس باکس گیم‌ پس قرار گرفت!

سرویس GeForce NOW

در اقدامی جدید، مایکروسافت و انویدیا با همکاری مشترک، امکان تجربۀ بازی‌های ایکس‌باکس گیم‌ پس را به صورت مستقیم بر روی سرویس GeForce NOW ارائه کرده است.

به گزارش تک‌ناک، در 21 فوریه 2023، مایکروسافت اعلام کرد که با NVIDIA همکاری می‌کند تا بازی‌های رایانۀ شخصی خود را به پلتفرم ابری GeForce NOW بیاورد. در ظاهر این حرکت متوجه رگولاتورهایی بود که در میانۀ فرآیند نظارتی برای خرید 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard قرار داشتند، امّا برای مصرف‌کنندگان نیز بسیار سودمند بودند.

چند ماه بعد، مایکروسافت گام بعدی را برداشت و آرام به مشترکان PC Game Pass اجازه داد تا از طریق GeForce NOW در بازی‌های منتخب بازی کنند. این فهرست در طول زمان بسیار گسترش یافت.

شواهدی از ادغام  GeForce Now و Xbox به دست آمده است، که نشان‌دهندۀ گامی فراتر از استریم بازی‌های PC بر روی کنسول‌ها می‌باشد. گزارش‌ها کاربران نشان می دهد که گزینه‌هایی برای پخش مستقیم بازی‌های ایکس باکس مانند: Street Fighter 6، Resident Evil Village و Call of Duty Warzone از طریق GeForce Now بر روی کنسول‌های Xbox خود مشاهده کرده‌اند.

این تعجب آور است، امّا باید گفت که سرویس GeForce NOW یک نوع رقیب برای Game Pass Ultimate می‌باشد، که شامل ویژگی استریم مبتنی بر XCloud می‌شود. با وجود این، GeForce NOW به طور قابل تأییدی برتری دارد و دارای کیفیت پخش بی نظیر با پشتیبانی از رزولوشن 4K، نمایشگر HDR، فریم ریت تا 240 فریم در ثانیه، فناوری‌های یکپارچۀ Reflex و G-SYNC در کنار پشتیبانی از ردیابی پرتو/DLSS بسته به سطح مورد استفاده است.

از سوی دیگر، XCloud همچنان به وضوح 1080p (Full HD) و 60 فریم در ثانیه محدود است. تفاوت تا حد زیادی به دلیل سخت‌افزار سرور مورد استفاده در تنظیمات مربوطه می‌باشد. در حالی که سرورهای XCloud بر اساس مشخصات Xbox Series X هستند، سطح آلتیمیت GeForce NOW بر روی سخت‌افزار کلاس RTX 4080 اجرا می‌شود، که تخمین زده شده پنج برابر سریع‌تر باشد.

آیا این نشانه‌ای از تسلیم شدن مایکروسافت به خدمات برتر انویدیا و توقف سرمایه‌گذاری در فناوری پخش خود است؟ در این مرحله برای پاسخ به این موضوع خیلی زود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.