سری آیپد پرو 2024 اپل رونمایی شد

شرکت اپل در رویداد مجازی "“Let Loose”" که امروز برگزار شد، از سری آیپد پرو 2024 خود رونمایی کرد.

شرکت اپل در رویداد مجازی ““Let Loose”” که امروز برگزار شد، از سری آیپد پرو 2024 خود رونمایی کرد.

به گزارش تک‌ناک،تبلت‌های آیپد پرو 2024 جدید ۱۳ و ۱۱ اینچی، طراحی جدید، سخت‌افزار قدرتمندتر و ضخامت کمتری نسبت به آیپد های گذشته دارند و با یک ارتقاء نمایشگر قابل توجه عرضه می‌شوند.

همانطور که شایعه شده بود، اپل در هر دو اندازه به صفحه‌نمایش‌های OLED روی آورده است که سیاهی کامل، اشباع رنگ غنی‌تر و کنتراست بهبود یافته را به آیپدهای پرچمدار خود ارمغان می‌آورد. همچنین، دوربین جلو اکنون برای تماس‌های ویدیویی در موقعیت صحیح (افقی) قرار گرفته است.

تصمیم اپل برای تغییر از LCD به OLED مزایای زیادی به همراه دارد.آیپد پرو 2024 اکنون قادر به ارائه کنتراست صفحه نمایش بسیار بیشتر خواهد بود و امکان دیدن سطوح سیاه کامل و غوطه‌وری بیشتر هنگام تماشای ویدیوها را فراهم می‌کند.

همچنین، متخصصان خلاق و هنرمندان دیگر نیازی به مقابله با blooming (درخشش ناخواسته، زمانی که محتوای روشن به مناطق تاریک اطراف در صفحه نمایش سرایت می‌کند) نخواهند داشت، زیرا OLED دقت روشنایی در هر پیکسل را ارائه می‌دهد.

شرکت اپل در رویداد مجازی "“Let Loose”" که امروز برگزار شد، از سری آیپد پرو 2024 خود رونمایی کرد.

انتقال به OLED همچنین به این معنی است که هر دو اندازه آیپد پرو اکنون سطح یکسانی از کیفیت نمایشگر را ارائه می‌دهند. از سال ۲۰۲۱، مدل بزرگ‌تر ۱۲.۹ اینچی دارای صفحه‌نمایشی Mini LED بود که از نظر بسیاری از جنبه‌ها عملکرد بهتری نسبت به آیپد پرو کوچک‌تر و صفحه‌نمایش سنتی‌تر آن داشت. این عدم تطابق با تجدید نظر M2 نیز ادامه یافت.

شرکت اپل در رویداد مجازی "“Let Loose”" که امروز برگزار شد، از سری آیپد پرو 2024 خود رونمایی کرد.

حافظه پایه برای هر دو مدل سری آیپد پرو 2024  اکنون ۲۵۶ گیگابایت است و قیمت ها از ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی و ۱,۲۹۹ دلار برای مدل ۱۳ اینچی شروع می شود. هر دو مدل امروز برای پیش خرید در دسترس هستند و هفته آینده در فروشگاه ها عرضه خواهند شد.

همانطور که شایعه شده بود، اپل از تراشه M3 صرف نظر کرده و آیپد پرو را به جدیدترین تراشه خود، M4 مجهز کرده است. اپل می گوید پردازنده مرکزی ۵۰ درصد سریعتر از تراشه M2 موجود در آیپد پرو نسل قبل است. در مورد بازدهی، اپل ادعا می کند که M4 می تواند با نصف مصرف انرژی، عملکرد مشابه M2 را ارائه دهد. عملکرد حرارتی نیز ۲۰ درصد بهبود یافته است.

سری آیپد پرو 2024 جدید همچنین لوازم جانبی به روز شده ای دریافت می کنند. مجیک کیبورد با یک زیر دستی آلومینیومی، روکش باکیفیت تری پیدا کرده است و اکنون دارای یک ردیف کلیدهای عملکردی است. اپل پنسیل پرو اکنون از حرکات فشار و ردیابی موقعیت مکانی Find My پشتیبانی می کند.

همچنین دارای ژیروسکوپ است که به هنرمندان اجازه می دهد هنگام کشیدن، قلم موی خود را بچرخانند. مشابه Surface Pen مایکروسافت، Apple Pencil Pro اکنون شامل بازخورد لمسی نیز می شود.

تصمیم اپل برای تغییر از LCD به OLED مزایای زیادی به همراه دارد. آیپد پرو اکنون قادر به ارائه کنتراست بسیار بیشتر خواهد بود و امکان نمایش سطوح سیاه کامل و غوطه وری بیشتر هنگام تماشای ویدیوها را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.