استفاده از تراشه ارتقاء یافته در سری جدید اپل واچ 9

سطح انتظارات از به‌روزرسانی بزرگ سیستم عامل ساعت اپل، watchOS 10، بسیار بالا و روزانه در حال افزایش است. اکنون به نظر می‌رسد این ارتقا ارزشمند همراه با سخت‌افزار  اپل واچ 9 ارائه خواهد شد.

به گزارش تکناک، نسخه‌های مختلف اپل واچ شامل تغییرات جزئی در سخت‌افزار می‌شوند و با تغییر نام اما ساختار(سیستم داخلی) یکسان یا تقریباً یکسان عرضه می‌شوند. از جدیدترین آنها می‌توان به اپل واچ سری 6 تا 8 و نسخه اولترا اشاره کرد.

اپل در سری 7 از همان پردازنده دو هسته ای 64 بیتی موجود در سری 6، اما با نام به روز شده S7 استفاده کرد. اکنون اپل واچ اولترا و سری 8 با پردازنده دو هسته ای 64 بیتی و تحت عنوانS8  عرضه می شوند و با توجه به اینکه اپل هیچ ادعایی مبنی بر پیشرفت عملکرد آن در طول سخنرانی یا در وب سایت خود به اشتراک نگذاشته‌است، به نظر می رسد عملکرد آن تقریباً مشابه S7 و S6 است.

حال به نظر می رسد اپل واچ 9 ممکن است با اولین ارتقاء تراشه به منظور بهبود عملکرد از سال 2020 وارد بازار شود. طبق اشارات MacRumors و گفته مارک گورمن در کانال Power On Discord خود، اپل واچ سری 9 با یک پردازنده جدید عرضه خواهد شد. و در پاسخ به این که آیا این تراشه بر اساس تراشه A15 خواهد بود یا خیر، او گفت که معتقد است چنین خواهد بود.

تراشه A15 Bionic اپل که با سری آیفون 13 عرضه شد، دارای یک CPU  ۶ هسته ای، موتور عصبی 16 هسته ای، 15 میلیارد ترانزیستور و موارد دیگر است.

در حال حاضر تفاوت تراشه اپل واچ سری 9 با A15، که بر اساس آن ساخته شده است، مشخص نیست. اما به نظر می رسد قادر به ارتقای بسیار در پتانسیل عملکرد آن باشد.

تراشه جدید با ارمغان یک ساعت سریعتر با پاسخگویی بهتر، احتمالا کارآمدتر نیز خواهد بود و موجب بهبود عمر باتری اپل واچ خواهد شد.

پیش از این، گورمن ارائه watchOS 10 در پاییز امسال به همراه به‌روزرسانی نسبتاً گسترده و با تغییرات قابل‌توجه در رابط کاربری را پیش‌بینی کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.