استقبال شهروندان نیویورک از سطل زباله های روباتیک

چندین سطل زباله در شهر نیویورک رباتیک شده‌اند و مورد استقبال اکثر مردم قرار گرفته اند با این وجود برخی از شهروندان رویکردی غیرعادی نسبت به این ماشین‌ها نشان می‌دهند و احساس خطر می کنند.

به گزارش تکناک، ربات‌های جدید کار چند دانشجوی محقق از دانشگاه کرنل هستند که با کمک دوربینی که در هر سطل نصب شده است، آنها را از راه دور کنترل می‌کنند.

مردم از دیدن آنها هیجان زده هستند

وندی جوو، دانشیار و استاد راهنمای این مطالعه در موسسه Jacobs Technion دانشگاه کرنل، گفت: در بیشتر موارد، مردم از دیدن آنها هیجان زده هستند و فوراً می فهمند که سطل های زباله رباتیک برای انجام یک کار ویژه آنجا هستند.

محققان گزارش دادند که سطل زباله رباتیک به سمت رهگذران دست تکان می‌دادند و از آنها می خواهند که نزدیک‌تر شوند تا زباله‌ها را درون سطل بیاندازند. این شرایط متفاوت از نارضایتی و سوءظن ایجاد شده توسط ربات‌هایی است که جایگزین انسان‌ها در کارهای مختلف می‌شوند.

حتی برخی افراد پا را فراتر گذاشتند که از سطل های رباتیک به عنوان رفیق یاد کردند و از کارشان تمجید کردند.

کارشناسان معتقدند که سطل زباله رباتیک می تواند تأثیر مثبتی بر همه کسانی که با آنها در تماس هستند داشته باشد.

کارشناسان موافق هستند

فیونا کارول، مدیر برنامه دانشکده فناوری کاردیف که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت مورد تازه که دیدن سطل زباله های رباتیک است می تواند توجه و علاقه اولیه مردم را جلب کند و به طور بالقوه منجر به افزایش مشارکت در کاهش رهاسازی زباله شود.

در همین حال، موجان غفوریان، یکی از مدیران آزمایشگاه رباتیک اجتماعی و هوشمند دانشگاه واترلو، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت که دیدن جنبه انسانی ربات‌ها برای مردم بسیار متداول است.

غفوریان توضیح داد: بسیاری از افراد ربات خود را جاروبرقی می‌نامند و رفتارها را از روی الگوهای تمیز کردنشان تفسیر می‌کنند. در این مورد، نزدیک شدن ربات به افراد و حرکات خاص آن می‌تواند یکی از دلایلی باشد که ممکن است رفتارهایی شبیه به انسان را به آن نسبت دهیم.

جوو با این حال، گزارش داد که مواردی نیز وجود داشت که رهگذران به شدت به سطل‌ها واکنش نشان می‌دادند و با پاهای خود ربات‌ها را هل می‌دادند و آنها را آزار و اذیت می‌کردند.

جوو می‌گوید: ممکن است که برخی از این پرخاشگری ها یا نگرانی ها در مورد ربات‌ها با احساسات مردم نسبت به شهرداری شهر نیویورک مرتبط باشد اما در مجموع به نظر می رسد سطل های رباتیک قرار است در سطح شهر وجود داشته باشد و اکثر مردم از این موضوع خوشحال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.